کانفیگ دوربین چیست؟ آموزش کامل کانفیگ دوربین مدار بسته

فهرست مطالب

برای این که بدانید کانفیگ دوربین چیست با ما همراه باشید تا توضیحات کاملی در این زمینه به شما ارائه شود. برای نصب دوربین های تحت شبکه نیازی به هارد و دی وی آر و کابل شبکه نمی باشد. نصب دوربین های مداربسته بی سیم به دلیل حذف کابل کشی و تنظیمات دستگاه DVR هایک ویژن و NVR هایک ویژن ساده تر از نصب دیگر دوربین ها می باشد.

کانفیگ دوربین چیست و چه کاربردی دارد؟

دوربین های بی سیم را دوربین تحت شبکه نیز گویند که برای متصل شدن به شبکه داخلی و اینرنت نیاز دارند تا تصاویر خود را ارسال کنند. پس از نصب دوربین برای کانفیگ دوربین مدار بسته باید نرم افزار SADP را دانلود کرد و بر روی سیستم خود نصب کنید تا برای پیکربندی دوربین تحت شبکه هایک ویژن از آن استفاده نمایید. در صورتی که آی پی دوربین به شبکه به درستی متصل شود می تواند از روتر نیز آی پی بگیرد.

در غیر این صورت می توانید دوربین را با استفاده از ای پی ادرس پیش فرض که 192.0.0.64 است پیدا کنید که در تصویر SADP نیز مشخص است.

 

 

همانطور که در تصویر مشخص است ای پی این دوربین 192.0.0.64 می باشد و درگاه ارتباطی آن 8000 می باشد. اطلاعات مربوط به زیر شبکه 255.255.255.0 است و gateway نیز تنظیم نشده است. اگر می خواهید دوربین تحت شبکه در اینترنت در دسترس باشد فقط 0.0.0.0 را با آدرس ای پی روتر خود جایگذاری کنید.

با تغییر آی پی دوربین به محدوده آدرس ای پی که در کامپیوتر شما قرار دارد، دوربین نیز کار می کند. برای مثال اگر کامپیوتر شما به صورت 192.168.1.1 پیکربندی شده است باید آی پی دوربین را به 192.168.1.2 و یا مواردی مشابه قرار داد تا کانفیگ دوربین مدار بسته انجام گیرد.

پس از این کار در ادامه برای کانفیگ دوربین مدار بسته باید مرورگر خود مانند موزیلا، فایرفاکس و اینرنت اکسپلورر را باز کرده و آدرس ای پی دوربین خود را در بخش url وارد کنید.

 

 

که در صورتی که برای اولین این کار انجام می شود مرورگر از شما می خواهد که یک افزونه نصب شود و پس از آن می توان تصاویر را به شکل زنده در مرورگر مشاهده کرد.

 

 

نحوه پیکربندی gateway دوربین تحت شبکه هایک ویژن

پس از مطالعه بخش کانفیگ دوربین چیست باید پیکربندی گت وی انجام شود. برای آن که پس از کانفیگ دوربین ip از راه دور نیز به تصاویر دوربین دسترسی نیز داشته باشید باید مراحل زیر را نیز انجام دهید.

ابتدا باید Gateway دوربین مداربسته را کانفیگ کرده به این معنی است که برای دوربین مشخص می شود که در زمان اتصال به اینترنت ترافیک به کدام دستگاه ارسال باید شود.

 

 

این دستگاه نیز همان روتر اینترنت شما می باشد. در ادامه باید با استفاده از ابزار SADP هایک ویژن باز شده و گت وی IPV4 را با آدرس آی پی خود تنظیم کنید.

نحوه پیدا کردن اطلاعات Gateway دوربین تحت شبکه

برای پیدا کردن Gateway روتر خود می توان از طریق اجرای دستور Command Prompt نیز استفاده کرد. برای این کار در جستجوی ویندوز کلمه cmd را سرچ کرده و بر روی Command Prompt انتخاب کنید. در این مرحله باید دستور ip config را وارد کرده و اطلاعات مربوط به ادرس آی پی و گیت وی را مشاهده کرد.

 

 

Gateway پیش فرض همان آی پی روتر است. رایانه شما نیز با داشتن این اطلاعات می تواند به اینرنت متصل گردد. در دوربین هایک ویژن نیز باید این روال انجام شود تا دوربین با اطلاعات Gateway تنظیم شود. پس از آن دوربین قابلیت ارسال و دریافت بسته ها را از اینترنت خواهد داشت.

اشتراک گذاری:

4 دیدگاه در “کانفیگ دوربین چیست؟ آموزش کامل کانفیگ دوربین مدار بسته

  1. سردارنجم الدینی گفت:

    سلام ممنون ازراهنماییهای خوبتون که دراختیارهموطنان خود قرارمیدهید خداوند نگهدارتون باشه

    1. admin_alireza گفت:

      سلام و وقت بخیر. باعث افتخار ماست.

  2. Hamid.H گفت:

    سلام وقت بخیر ممنون از راهنمایی عالی که در اختیارمون گذاشتید.

    1. admin_alireza گفت:

      خواهش میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من