کاربرد سيستم های امنيتی در مراكز تفريحی مهم

فهرست مطالب

دوربین مداربسته در دنیای امروز، از لوازم بسیار مهمی است که با پیشرفت تکنولوژی در جهت امنیت و کنترل شرایط پدید آمده است. این سيستم های امنيتی در مراكز تفريحی در مکان های مختلف کاربردهای متفاوتی دارد برای مثال در بیمارستان های روانی که کنترل شرایط بیمار از اهمیت خاصی برخوردار است و یا اتاق اورژانس که مکان حساسی برای بیماران بدحال می باشد، رویت تصاویر می تواند بسیار مهم باشد. مورد دیگری که می توانیم به آن اشاره کنیم کارخانه ها می باشند؛ در این مکان برخی از خطاهای نیروی انسانی می تواند میلیون ها تومان به کارفرما ضرر وارد کند ولی نصب دوربین هم میزان خطاها را کاهش می دهد و هم به عنوان دستیار مدیریتی عمل می کند.

کاربرد سيستم های امنيتی در پارک ها

پارک ها مکانی برای گردش و تفریح خانواده ها می باشند و به همین دلیل تامین امنیت لازم برای ایجاد فضایی به دور از ناآرامی ها بسیار مهم می باشد. در مواردی شاهد خرید و فروش مواد مخدر در نقاط تاریک پارک ها بوده ایم؛ این امر موجب نگرانی خانواده هایی که فرزندان خود را برای بازی به پارک ها می فرستند شده از همین رو نصب دوربین های مداربسته در نقاط مختلف پارک ها می تواند در پیدا کردن اشخاصی که هنجارشکنی می کنند کمک شایانی کند.

کاربرد سيستم های امنيتی در موزه ها

همان طور که می دانید موزه مکانی برای نگه داری از اجناس باارزش و قیمتی می باشد. با توجه به اهمیت بالایی که آثار تاریخی و فرهنگی موجود در موزه ها برای کشورمان دارند، ضرورت دارد که این مکان ها مجهز به سیستم های امنیتی شوند. از آن جایی که تجربه نشان می دهد 50 درصد سرقت ها از سقف ساختمان آغاز می شود و یا در طبقات بالایی انجام می شوند، باید در سطوح خارجی موزه، درها، پنجره ها و هر کجایی که می تواند راه گریزی برای سارقان باشد، از سیستم های آلارم دار استفاده شود و تنها به سنسورهای حرکتی اکتفا نشود. برای مکان هایی همچون موزه ها که اهمیت زیادی دارند، می توان از سیستم های امنیتی ترکیبی استفاده کرد؛ به این معنا که در کنار دوربین هایک ویژن از سنسورهای حرکتی، سیستم لیرزی یا آشکار سازهای مادون قرمز برای اسکن محیط های اطراف استفاده شود. البته برای این کار تمیز کردن مرتب اسکنرها بریا جلوگیری از آلارم های اشتباه اهمیت زیادی دارند. مشکلی که در رابطه با اکثر موزه ها وجود دارد این است که اغلب آن ها در ساختمان های قدیمی هستند و همین امر مشکلاتی در پیاده سازی سیستم امنیتی پیشرفته ایجاد می کند.

 

سيستم های امنيتی در مراكز تفريحی

برای مثال در سال 2004 دو اثر ارزنده موزه اوسلو نروژ توسط افرادی مسلح که صورت خود را کاملا پوشانده بودند، دزدیده شد؛ از آن جایی که دزدان مسلح بودند، هیچ یک از کارکنان نتوانستند کاری انجام دهند. بعد از این اتفاق موزه به مدت 1 سال به حالت تعلیق درآمد تا مجهز به سیستم های امنیتی و دوربین های پیشرفته شود. برای جلوگیری از سرقت در موزه ها می توان تمهیداتی در نظر گرفت که برخی از آن ها عبارتند از:

  • استفاده از گیت های امنیتی در بخش ورودی موزه
  • تعیین مسیر مشخص برای بازدیدکنندگان
  • قرار دادن تابلوها و ابزار با ارزش درون قاب و محفظه های شیشه ای
  • استفاده از دوربین مداربسته

 

 

کاربرد سيستم های امنيتی در رستوران ها و کافی شاپ هاسيستم های امنيتی در مراكز تفريحی

شاید از نظر برخی افراد وجود دوربین های مداربسته در رستوران ها و کافی شاپ ها ضرورتی نداشته باشد ولی برخی از کارفرمایان بر این عقیده هستند که باید رفتار و عملکرد کارکنان خود را مورد نظارت قرار دهند تا رفتار شایسته ای با مشتریان انجام شود. همچنین در مواردی ممکن است برخی از مشتریان کیف یا موبایل و لوازم شخصی خود را در این مکان ها جا بگذارند؛ هنگامی که مجدد مراجعه می کنند و مسئله را مطرح می نمایند می توان با استناد به فیلمی که با دوربین های مداربسته گرفته شده، صحت مالکیت فرد را تشخیص داد و وسیله مورد نظر را به او برگرداند.

 

کاربرد سيستم های امنيتی در استادیوم های ورزشیسيستم های امنيتی در مراكز تفريحی

همان طور که می دانید استادیوم های ورزشی جزء مکان های شلوغ به حساب می آیند که در زمان بازی های مهم تعداد قابل توجهی از دوستداران دو تیم در آن گرد هم می آیند. گاهی اوقات رقابت بین تیم ها سبب می شود که تنش به میان تماشاگران هم رخنه کند و شاهد حوادثی تاسف بار باشیم. برای مثال در سال 2012 در استادیوم پورت سعید حوادثی رخ داد که منجر به کشته شدن 80 نفر از هواداران شد! وجود دوربین های مداربسته این امکان را به پلیس می دهد که در تشخیص علل ایجاد تنش و افراد مقصر بهتر عمل کند.

 ورزشگاه ترک آره نا یکی از شکیل ترین ورزشگاه های دنیا است که مجهز به سیستم امنیتی فوق العاده ای هم می باشد. پیشنهاد می کنیم در سفری که با تور ترکیه ارزان به این کشور دارید، حتما از آره نا و نحوه نصب دوربین های پیشرفته مداربسته آن دیدن کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من