چگونه هنگامی استفاده  از دوربین های تشخیص چهره ، به حریم شخصی افراد احترام بگذاریم ؟

فهرست مطالب

موضوع تشخیص چهره اخیرا خبر ساز شده ، خبری که چندی پیش منتشر شد که به موجب آن ، استفاده از دوربین های تشخیص چهره در کلیه سازمان های دولتی ممنوع اعلام شد . شهر سانفرانسیسکو به عنوان نخستین شهر ایالات متحده آمریکا شامل این قانون شده است . البته این ممنوعیت فقط برای سازمان های دولتی اجرایی شده و شرکت های خصوصی از این ممنوعیت مستثنی شده اند .

با اینکه استفاده بیش از حد افراد از قابلیت تشخیص چهره گوشی های هوشمند باعث شده تا افراد به این تکنولوژی عادت کنند اما برخی از سازمان های حافظ آزادی های مدنی و حمایت از مصرف کنندگان هنوز هم نگران سو استفاده شرکت ها از اطلاعات تشخیص چهره افراد هستند و هشدار می دهند .

استفاده از قابلیت تشخیص چهره در برخی موارد لازم است، به عنوان مثال در ورود افراد به ایالات متحده ، چهره افراد توسط دوربین های تشخیص چهره برداشته شده و با عکس گذر نامه تطبیق داده می شود ، در این صورت رضایت افراد در خصوص حفظ حریم شخصی نه تنها مهم نیست بلکه این موضوع اجباری و جزو قانون ایالات متحده می باشد .

چگونه هنگامی استفاده از دوربین های تشخیص چهره ، به حریم شخصی افراد احترام بگذاریم ؟

چگونه هنگامی استفاده از دوربین های تشخیص چهره ، به حریم شخصی افراد احترام بگذاریم ؟

از این رو ضرورت توجه به قابلیت تشخیص چهره زمانی حیاتی تر می شود که بتوانیم بین برنامه های امنیتی مانند تشخیص افراد هنگام ورود به کشور با تشخیص چهره افراد در برنامه هایی که بیشتر جنبه سرگرمی دارند ، تفاوت قائل شویم .

قوانین حافظ حریم خصوصی افراد در جهان ، به سرعت در حال گسترش هستند ، در بسیاری از ایالت های آمریکا ، قوانین ویژه ای برای ثبت چهره افراد توسط دوربین های تشخیص چهره وجود دارد ، در اروپا قوانین و مقررات حفظ کلی داده های ( قانون GDPR ) قوانین مختلفی را برای تشخیص و ثبت چهره افراد به اجرا در آورده است. به طور مثال طبق قانون GDPR کلیه افرادی که تصویر آنها توسط نرم افزار های تشخیص چهره ، تصویر برداری و ثبت می شود ، باید در جریان قرار گرفته و نسبت به این موضوع رضایت داشته باشند .

با در نظر گرفتن موارد فوق و پس از رعایت تمام موارد قانونی ، شرکت های می توانند از قابلیت تشخیص چهره در کسب و کار های خود استفاده کنند ، تصاویر افراد باید در فضای امن با رعایت اصول امنیت سایبری ثبت شود و بالاترین سطح امنیتی برای حفط این تصاویر به کار گرفته شود .

به نظر می رسد که صرف استفاده از قابلیت های جذاب تکنولوژی بدون در نظر گرفتن مضرات آن می تواند جامعه را دچار چالش کند در این مسیر وضع قوانین پیشگیرانه می تواند راه سو استفاده افراد را مسدود کند . با توجه به فراگیر شده برنامه ها و دوربین های تشخیص چهره به نظر باید قوانین و مقررات سفت و سخت تری برای حفظ حریم شخصی افراد وضع و به اجرا در بیاید .

منبع : مجله asmag.com

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من