چگونه تصویر برداری در نور کم، سیستم های امنیتی را بهبود می دهد !

فهرست مطالب

 چگونه تصویر برداری در نور کم، سیستم های امنیتی را بهبود می دهد ! #آموزشی

نتایج یک تحقیق نشان می دهد که بیش از 70% از جنایت ها و حوادث در شب و فضای تاریک رخ می دهد . اطلاعات مهم مظنونان از جمله ویژگی های ظاهری ، قد ، پوشش ، وسیله نقلیه ، شماره پلاک ، رنگ و نوع خودرو و مواردی شبیه به این ، اهمیت بالایی جهت شناسایی افراد ایفا می کند . با این همه ، دوربین های مدار بسته معمولی توان ارائه جزئیات در محیط های تاریک را ندارند و از این رو تصاویر این دوربین ها ، ارزش چندانی ندارد . مادون قرمز – IR وضوح هتصویر را در شب ،تا میزان قابل توجهی بهبود می بخشد اما تصویر رنگی ، کیفیتی است که هیچ جایگزینی ندارد .با توجه به اهمیت ارائه تصاویر رنگی از صحنه های مختلف در شب و روز ، تولید کنندگان مطرح دنیا در حوزه مدار بسته و در راس آنها ،شرکت هایک ویژن به دنبال ارائه طیف جدیدی از محصولات مدار بسته بود که توان ارائه تصاویر رنگی حتی در شب را داشته  باشد .در این صورت هیچ نکته ای از دید پنهان نمی ماند و کاربران می توانستند با خیالی آسوده هر حادثه ای را بررسی نمایند .

 چگونه تصویر برداری در نور کم، سیستم های امنیتی را بهبود می دهد !

چگونه تصویر برداری در نور کم، سیستم های امنیتی را بهبود می دهد !

مشکل چگونه حل می شود ؟


هایک ویژن به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه مدار بسته ،سابقه سالهای متمادی تحقیق و تلاش در حوزه پردازش تصویر در محیط های کم نور و تاریک داشته است .این تلاش ها در سال 2013 با ارائه دوربین های مجهز به تکنولوژی Dark Fighter  به نتیجه رسید .این دوربین ها با استفاده از سنسور های بزرگتر و دریچه دیافراگم بازتر ، می توانستند تصاویر با کیفیت بیشتری ارائه کنند .چهار سال بعد هایک ویژن سری DarkFighterX را با استفاده از فناوری نوآورانه و استفاده از دو سنسور مجزا رونمایی نمود .دوربین های سری DarkFighterX بر اساس عملکرد چشم انسان عمل می کند ، این سری از دو سنسور مجزا استفاده می کند که یکی برای تصویر برداری در  تاریکی با استفاده از سنسور IR ، تصاویر با وضوح و جزئیات بیشتری تولید می کند و دیگری با استفاده از نور مرئی ( در زمان وجود نور ) تصاویر رنگی با کیفیت بسیار بالایی ارائه می کند . ترکیب این دو تصویر توسط سیستم مرکزی دوربین هوشمند هایک ویژن ، تصویر رنگی با کیفیتی را حتی در فضای کاملا تاریک ارائه می نماید. نکته ی مهم در زمینه این تکنولوژی این است که این سری از دوربین ها جهت ارائه تصویر رنگی به نور حداقلی مانند نور مهتاب یا ستارگان احتیاج دارند .

از قابلیت DarkFighterX در چه حوزه هایی می توان استفاده کرد؟


از سری DarkFighterX دوربین های هایک ویژن می توان جهت ارائه راهکار های امنیتی در حوزه هایی مانند خیابان ها ، راه آهن ، بنادر ، میادین ، پارک ها و شهر بازی ها ، زندان ها ، مرز ، گمرک و موارد بسیاری دیگر استفاده نمود . بطور کلی هر فضایی که نیاز به تصویر رنگی شبانه روزی جهت جلوگیری از حوادث وجود دارد را می توان با این سری از دوربین های هوشمند هایک ویژن پوشش داد .

منبع : hikvision.com

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من