پورت فورواردینگ مودم در انتقال تصویر دوربین مداربسته چگونه است ؟

فهرست مطالب

یکی از مهمترین کار ها در انتقال تصویر دوربین های مدار بسته هایک ویژن به شیوه آی پی استاتیک ، تنظیمات مربوط به فوروارد کردن پورت های دستگاه ضبط بر روی مودم می باشد به این کار پورت فورواردینگ گفته می شود در این مقاله شیوه های مختلف فوروارد کردن پورت را برای شما معرفی می کنیم .

بطور کلی دو شیوه جهت فوروارد کردن پورت های دستگاه ضبط بر روی مودم وجود دارد که شامل :

  • پورت فورواردینگ به شیوه DMZ

در این حالت کلیه پورت های دستگاه ضبط هایک ویژن از طریق مودم به روی اینترنت ارسال می شوند . همانطور که مشاهده می شود امنیت این روش DMZ نسبت به نوع دوم کمی کمتر است از این رو تعداد کمتری از مشتریان از این نوع روش فوروارد کردن پورت استفاده می کنند . در این روش از قسمت تنظیمات مودم اینترنت وارد بخش DMZ شده و با وارد کردن آی پی دینامیک دستگاه ضبط تصویر دوربین و فعال کردن DMZ ، تمامی پورت های دستگاه فوروارد می شود .

  • پورت فورواردینگ به شیوه Virtual Server

پورت فورواردینگ به شیوه Virtual Server نسبت به حالت قبلی از امنیت بالاتری  برخوردار است در این روش تنها پورت هایی که برای انتقال تصویر استفاده می شوند روی مودم تنظیم و فوروارد می شود . در این شیوه یکبار پورت سرور دستگاه ضبط هایک ویژن و بار دیگر پورت HTTP را فوروارد می کنیم در هر دو حالت آدرس ای پی استاتیک دستگاه ضبط را وارد می کنیم. هنگامی که پورت سرور ( پورت سرور دستگاه هایک ویژن جهت مشاهده تصاویر دوربین بر روی موبایل کاربرد دارد و در هایک ویژن عدد 8000 است ) را فوروارد می کنیم تنها از این طریق می توانیم از راه دور و توسط موبایل به تصاویر دوربین و دستگاه هایک ویژن متصل بشویم . هنگامی که پورت HTTP ( پورت HTTP جهت مشاهده تصاویر هایک ویژن بر روی مرورگر اینترنت لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی کاربرد دارد و در هایک عدد 80 است ) را فوروارد می کنیم تنها از طریق این پورت می توانیم از راه دور و توسط کامپیوتر شخصی متصل به اینترنت خود به دستگاه هایک ویژن متصل شویم.

منبع : سایت پرشیاسیستم

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من