پهنای باند ورودی و خروجی در دستگاه های NVR هایک ویژن چگونه است؟

فهرست مطالب

اصولا یکی از دغدغه های بزرگ هر کارشناس نصب و یا نصاب دوربین مدار بسته ای این است که بتواند پهنای باند دوربین مدار بسته را به درستی محاسبه کند. در صورتی که پهنای باند به درستی اندازه گیری و تنظیم نشود، دستگاه NVR در ضبط تصاویر دوربین ها دچار مشکل می شود و تصاویر بعضی از دوربین ها روی رکوردر نمایش داده نمی شود و یا گاهی اوقات تصاویر دوربین ها دچار تاخیر خواهند شد.

پهنای باند دوربین مداربسته چیست؟

پهنای باند دوربین مدار بسته یا بیت ریت ، یکی از مهمترین مواردی است که در سیستم های مدار بسته تحت شبکه و علی الخصوص در دستگاه NVR باید به آن توجه شود. دریک تعریف ساده ، پهنای باند دوربین مداربسته ، عرض باندی است که تصویر دوربین مداربسته روی بستر کابل های شبکه اشغال می کنند.

واحد اندازه گیری پهنای باند دوربین مدار بسته ، مگا بیت برثانیه – Mbps هست. دوربین های تحت شبکه هایک ویژن براساس کیفیت تصویرشان می توانند پهنای باندهای مختلفی داشته باشند از این رو ، قبل از انتخاب دوربین و دستگاه NVR باید به پهنای باند اونها توجه داشته باشیم.

پهنای باند دستگاه NVR

همانگونه که دوربین های تحت شبکه، پهنای باند مخصوص خود را دارند، دستگاه NVR هم پهنای باند مخصوص خود را دارد. پهنای باند دستگاه NVR، در واقع میزان ظرفیت شبکه ای است که دستگاه رکوردر می تواند در واحد ثانیه دریافت و یا ارسال کند.

برای توضیح بهتر این فرایند اجازه دهید که موضوع را با جزئیات بیشتری توضیح بدهیم.

هر دستگاهnvr هایک ویژن، براساس برگه مشخصات فنی آن، که در وبسایت شرکت هایک ویژن یا شرکت پرشیا سیستم، قرار دارد، دارای پهنای باند ورودی و پهنای باند خروجی است.

برای اینکه ببینیم چرا دستگاه رکوردر هایک ویژن دارای دو نوع پهنای باند است و پهنای باند دستگاه NVR چیست، ادامه مقاله را دنبال کنید.

پهنای باند ورودی دستگاه NVR هایک ویژن

هر دستگاه nvr هایک ویژن، دارای یک پهنای باند ورودی است. پهنای باند ورودی دستگاه NVR هایک ویژن، مجموع پهنای باندی است که دستگاه رکوردر هایک ویژن می تواند دریافتی داشته باشد.

به زبان ساده تر در صورتی که پهنای باند دستگاه NVR هایک ویژن، 100 مگا بیت بر ثانیه باشد و دستگاه 16 کاناله باشد، دستگاه رکوردر هایک ویژن، امکان اتصال 16 دوربین با پهنای باند مجموع 100 مگا بیت بر ثانیه را خواهد داشت.

 

پهنای باند دوربین مداربسته

 

پس پهنای باند ورودی دستگاه NVRهایک ویژن مجموع پهنای باند دوربین هایی است که به دستگاه رکوردر هایک ویژن متصل می شوند.

در صورتی که پهنای باند دستگاه NVR هایک ویژن، به درستی رعایت و تنظیم نشود، تصاویر دوربین ها دچار تاخیر خواهند شد یا عملکرد دستگاه رکوردر دچار کندی می شود. البته گاهی اوقات هم تصاویر برخی از دوربین های هایک ویژن که پهنای باند بیشتری اشغال می کنند روی دستگاه NVR هایک ویژن، قطع می شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت nvr و dvr

پهنای باند خروجی دستگاه NVR

در سوی دیگر ، پهنای باند خروجی دستگاه NVR را داریم که نشان دهنده مجموع پهنای باند تمامی کلاینت هایی هست که به دستگاه متصل میشوند و تصاویر را از بستر شبکه مشاهده می کنند . پهنای باند خروجی برای مشاهده تصاویر در شبکه داخلی و یا انتقال تصویر دوربین ها در بستر اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد .

پهنای باند خروجی دستگاه نسبت به پهنای باند ورودی دستگاه رکوردر اهمیت کمتری دارد و کارشناسان نصب و طراحی سیستم های نظارت تصویری اغلب در انتخاب دستگاه و پهنای باند دستگاه NVR ، به پهنای باند ورودی رکوردر دقت می کنند چرا که در صورت انتخاب رکوردر اشتباه، تصویر دوربین ها روی رکوردر دچار تاخیر و کندی خواهد شد یا درمواقعی که تصویر تعداد بیشتری از دوربین ها روی رکوردر، دارای تحرک بیشتری در میدان دید دوربین ها داشته باشد، پهنای باند دستگاه NVR هایک ویژن، اشغال شده و سیستم هنگ می کند.

پهنای باند دوربین مدار بسته با رزولوشن دوربین مدار بسته چه تفاوتی دارد؟

خیلی از کارشناسان دوربین های مدار بسته، پهنای باند و رزولوشن دوربین مدار بسته را با یکدیگر یکسان می دانند. در صورتی که اینها دو مقوله کاملا مستقل از یکدیگر هستند و هر کدام نقش حیاتی مخصوص خود را در کیفیت تصویر دوربین مدار بسته ایفا می کنند.

همانگونه که در این مقاله شرح داده شد، پهنای باند دوربین مدار بسته یا بیت ریت، تعداد بیت های تصویر دوربین مدار بسته است که عرض مشخصی از باند انتقال بین دوربین تا دستگاه رکوردر را اشغال می کند و خود را بصورت حجم تصویر و غنای پیکسل ها روی هارد دیسک رکوردر نشان می دهد.

 

پهنای باند دستگاه nvr

 

در سوی دیگر اما، وضوح تصویر یا رزولوشن دوربین مداربسته قرار دارد، که تعداد پیکسل هایی است که دروبین مدارسبسته می تواند تصویر برداری کند و هر چه تعداد پیکسل های دوربین بیشتر باشد، تصویر دوربین، کیفیت بیشتری خواهد داشت و اصطلاحا اندازه تصویر دوربین بزرگ تر است و مقدار بیشتری از صفحه مانیتور یا تلویزیون را اشغال می کند. به عنوان مثال اندازه تصویر دوربین 4 مگا پیکسل از دوربین 1 مگا پیکسل بیشتر است.

محاسبه پهنای باند دوربین مدار بسته

مطالب مطرح شده در بالا در مورد پهنای باند دوربین مدار بسته که شاید کمی پیچیده به نظر بیاید و محاسبه پهنای باند دوربین و دستگاه در پروژه های مختلف شاید یک چالش مهم برای کاربران سیستم های نظارت تصویری باشد اما خبر خوب اینکه هایک ویژن به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه تولید دوربین و نرم افزار های کاربردی در این حوزه با ارائه نرم افزار محاسبه گر آنلاین پهنای باند این چالش را تا میزان بسیار زیادی برای کاربران خود حل کرده است.

نرم افزار storage and bandwidth calculator

هایک ویژن با ارائه نرم افزار آنلاین محاسبه پهنای باند دوربین مدار بسته به کاربران اجازه می دهد تا بر اساس نیاز خود و دوربین های هایک ویژنی که در پروژه های نظارتی خود نصب کرده اند، پهنای باند کل دوربین مدار بسته یعنی پهنای باند مورد نیاز دستگاه nvr را محاسبه کنند و بر اساس آن، دستگاه رکوردر مناسب را انتخاب نمایند.

 

محاسبه پهنای باند آنلاین

 

نرم افزار storage and bandwidth calculator یک نرم افزار آنلاین است که از طریق سایت هایک ویژن و بصورت رایگان در خدمت کاربران سیستم های نظارت تصویری و مشتریان هایک ویژن قرار می گیرد و کاربران با استفاده از این نرم افزار می توانند پهنای باند دوربین و پهنای باند کل را حساب کنند.

همچنین با استفاده از این ابزار آنلاین کاربر، امکان محاسبه مقدار حافظه ای که هر دوربین مدار بسته هایک ویژن، بر روی هارد دیسک نیاز دارند را خواهند داشت.

سخن پایانی

به طور کلی اگر بخواهیم مفهوم پهنای باند دوربین مداربسته را ساده تر توضیح بدهیم، باید اینطور بیان کنیم که پهنای باند دوربین، غنای پیکسل های تصویر دوربین مدار بسته است و هر چه پهنای باند دوربین مدار بسته ای بیشتر باشد، پیکسل های تصویر دوربین، با کیفیت ترهستند و در نتیجه، تصویر دوربین روی هارد دیسک، حجم بیشتری را اشغال می کند. پس پهنای باند، تصویر با حجم ضبط بیشتر روی هارد معنی می‌ دهد.

به همین دلیل در این مقاله توضیح دادیم که باید در هنگام انتخاب دوربین و nvr به پهنای باند دقت کرد و در صورتی که پهنای باند دستگاه NVR هایک ویژن، به درستی تنظیم نشود، تصاویر دوربین ها دچار تاخیر خواهند شد یا عملکرد دستگاه رکوردر دچار کندی می شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من