هوشمند سازی شهر دیسا در شمال بخش گجرات هند توسط هایک ویژن

فهرست مطالب

شرکت هایک ویژن شهر دیسا در شمال گجرات هند را با استفاده از راهکار شهر امن به سیستم دوربین مدار بسته مجهز کرده است. پروژه نظارت تصویری شهر دیسا به عنوان شروع یک پروژه بزرگ در عرصه شهر هوشمند برای شرکت هایک ویژن به حساب می آید و شهروندان این شهر می توانند از امکانات هوشمند محصولات شرکت هایک ویژن استفاده کنند.

شهر دیسا ( Deesa )

شهر دیسا در قلب ایالت بانساکانتها ( Banaskantha ) گجرات قرار گرفته است. این شهر در ساحل رودخانه باناس هند قرار گرفته است. پیشتر از این با نام کمپ دیسا شناخته می شد، اما امروزه به اسم دیسا جدید نامیده و در هند شناخته می شود. این شهر در هند به کاشت سیب زمینی معروف است همچنین به عنوان یکی از شهرهای بزرگ تجاری در شمال گجرات هند معروف است.

چالش ها

امروزه شهر ها با طیف وسیعی از تهدیدات مختلف روبرو هستند. حملات تروریستی ، جرم و جنایت ، تصادف ، آدم ربایی، اغتشاشات داخلی ، تیر اندازی ، بلایای طبیعی و مواردی از این جنس روز به روز در شهرها در حال افزایش است. وقوع هر کدام از این موارد می تواند شهر را با یک بحران تمام عیار روبرو کند. برای کاهش تاثیر بحران هایی از این شکل ، مقامات شهری باید اطلاعات مهم از زمان وقوع و حتی پیش از وقوع آن را در اختیار داشته باشند تا بتوانند با تصمیم گیری به موقع و درست، مشکلات را حل کنند. یک راه حل مهم استفاده از فناوری ها و تکنولوژی های هوشمند جدید برای شهر امن است.

راه حل دوربین مدار بسته برای شهر هوشمند

هایک ویژن با ارائه راه حل امنیتی مناسب یک چارچوب امن برای شهر هوشمند ارائه نموده است، مشاهده همیشگی میادین اصلی و موقعیت های خطر ساز با استفاده از محصولات نظارت تصویری باعث می شود تا شهر ایمن تری داشته باشیم و در مواقع وقوع خطر سناریو های متعددی را انتخاب و اجرا کنیم.

حفاظت فیزیکی با استفاده از نیروهای امنیتی همیشه یک چالش مشکل ساز برای مسئولان شهری به حساب می آید نیروی انسانی و خطاهای انسانی در مواجهه با خطرات مختلف و صرف هزینه بالا برای به کار گرفتن افراد بیشتر همواره برای مدیران امنیتی یک دغدغه جدی بوده است. مدیریت کردن افراد در غالب طرح حفاظت فیزیکی همواره یک فرایند زمان بر بوده که در بیشتر مواقع نتیجه مطلوبی حاصل نمی شود از این رو نیاز به استفاده از یک سیستم هوشمند و یکپارچه برای مانیتوینگ و مدیریت آنچه در شهر رخ می دهد، امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

یک سیستم یکپارچه امنیت عمومی از چهار قسمت اصلی تشکیل شده است:

سیستم مانیتورینگ ، دوربین های مدار بسته ، راهکارهای موبایل ( سیار )

موارد بالا بهمراه یک عنصر چهارم به عنوان مرکز کنترل و فرماندهی برای کاهش خطر در محیط های شهری می تواند فضا را برای مدیریت و واکنش سریع جهت مقابله با هر رخداد و درگیری امنیتی در فضای شهر ها آماده می کند. در ادامه هر کدام از بخش های بیان شده را برای شما توضیح می دهیم.

ویژگی های کلیدی دوربین های پیشنهاد شده برای هوشمند سازی شهر عبارتند از

دوربین های مدار بسته مجهز پیشنهادی برای این طرح باید به تکنولوژی آنالیز تصویر مانند ( سیستم ورود غیر مجاز به محوطه ی از پیش تعیین شده ( intrusion detection system )، سیستم اعلام هشدار شی فراموش شده در محوطه ی از پیش تعیین شده ( remove Object ) و … ) ، دوربین های پلاک خوان ، دوربین های تشخیص چهره ، دوربین های ردیابی هوشمند خودرو و…. مجهز باشند.

ویژگی سیستم مدیریت و کنترل دوربین مدار بسته شهر هوشمند

  • تجزیه و تحلیل آنی یکپارچه اطلاعات و تصاویر دوربین های سطح شهر
  • مدیریت مرکزی یکپارچه برای تصمیم گیری سریعتر مدیران امنیتی شهر
  • یکپارچه کردن سیستم های مختلف برای تجزیه و تحلیل درست مشکلات

راهکارهای موبایل ( سیار ) دوربین مدار بسته

  • دوربین های مدار بسته قابل نصب بر روی خودرو ها و وسایل نقلیه برای نظارت بر جاده ها
  • سیستم ردیابی خودرو ها در نقشه گرافیکی ( GIS ) برای سیستم های حمل و نقل عمومی و سیستم مدیریت زباله های شهر هوشمند

هدف نهایی از ارائه یک راهکار نظارت تصویری برای یک شهر ، ایجاد یک سیستم هوشمند یکپارچه شامل دوربین مدار بسته و تجهیزات وابسته ی دیگر است تا در مواقع اضطراری بتوان با استفاده از تصاویر آن تصمیمات مناسب اتخاذ شود. لازمه ی اجرای طرح جامع شهر امن بر پایه دوربین مدار بسته در اختیار داشتن شبکه یکپارچه زیر ساخت است تا تصاویر دوربین ها در کوتاهترین زمان ممکن به یک مرکز کنترل واحد منتقل شده و بصورت واحد مدیریت شوند.

هایک ویژن با استفاده از محصولات هوشمند خود شهر دیسا را بصورت یکپارچه هوشمند کرده است برخی از محصولاتی که در این هوشمند سازی استفاده شده اند عبارتند از دوربین های Pano Vu ، دوربین های پلاک خوان ( ANPR ) دوربین PTZ هایک ویژن ( Smart PTZ ) و سیستم های ضبط تصاویر با حافظه ی داخلی بسیار زیاد می باشد.

پراوین گورداهانجی مالی شهردار شهر دیسا در یک اظهار نظر رسمی اعلام کرد: ” با استفاده از محصولات نظارت تصویر هایک ویژن شهر دیسا بصورت یکپارچه مورد نظارت ما و نیروهای امنیتی قرار گرفته است و مدیران شهر با هوشیاری کامل می توانند تمامی تحرکات مشکوک را زیر نظر داشته باشند این موضوع باعث شده تا شهر دیسا از گذشته امن تر شود و شهروندان از این موضوع احساس رضایتمندی بیشتری دارند. میزان تصادفات به دلیل رعایت بیشتر قوانین کاهش یافته است و در نتیجه مرگ و میر ناشی از تصادفات کمتر شده است ، آمار سرقت و جرم و جنایت در این شهر نیز کاهش چشمگیری داشته است و ما این را مدیون استفاده از راهکار شهر هوشمند هایک ویژن هستیم.

او همچنین ادامه داد استفاده از ظرفیت کامل زیر ساخت های جاده ای به کمک دوربین و سیستم کنترل هایک ویژن به کاهش بار ترافیکی شهر کمک کرده و آن را کاهش داده است ، این امر باعث کاهش مصرف سوخت و در نتیجه کاهش میزان تولید گاز های گلخانه ای شده است که در نتیجه در طول سال روز های آلوده ی کمتری را در دیسا شاهد هستیم.

گوردانجی همچنین اظهار کرد داده های ناشی از دوربین های مدار بسته مجهز به سیستم آنالیز هوشمند هایک ویژن باعث شده تا با ردیابی هوشمند افراد مشکوک آمار جرم و جنایت ، تهدید و آدم ربایی و مواردی شبیه به آن به میزان قابل توجهی کاهش یابد و ما این موضوع را مدیون سیستم مدیریت هوشمند شهر امن هایک ویژن هستیم. “

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من