نکات تعرفه نصب دوربین مداربسته + اجرت کابل کشی دوربین مداربسته

فهرست مطالب

پیاده سازی سیستم‌های نظارتی در محیط‌های بزرگ همواره با هزینه قابل توجهی برای نصب همراه است. البته ممکن است برای محیطی کوچک نیز هزینه‌هایی در پی داشته باشد؛ اما برای محیط‌های بزرگ این موضوع بیشتر مشاهده می شود. از آنجایی که هزینه‌های نصب با توجه به ویژگی‌های سخت افزاری و ویژگی‌های محیط شما متغیر خواهد بود و نمی‌توان به صورت ثابت عددی را برای آن عنوان کرد، ما در این قسمت قصد داریم به بررسی این هزینه‌ها بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید تا بتوانید تخمین صحیحی را برای هزینه‌های نصب دوربین‌های مداربسته بدست آورید.

تعرفه نصب دوربین مداربسته

از آنجایی که هزینه نصب دوربین مداربسته همیشه یکی از سوال های پرتکرار در اجرای سیستم‌های نظارتی است. ما در این قسمت قصد داریم به صورت میانگین هزینه‌ها را بررسی کنیم. البته فراموش نکنید هزینه‌هایی که در این قسمت آورده‌ایم کاملاً تقریبی است و شما نباید آن‌ها را به صد درصدی در نظربگیرید؛ اما اگر هزینه‌ها برای شما مهم است می‌توانید تا حدودی از این لیست بهره بگیرید تا در مورد هزینه‌های نصب اطلاعات نسبی داشته باشید.

تعرفه نصب دوربین مداربسته

واحدهزینه
نصب و راه‌اندازی پروژکتور دید در شب (IR)، خارج از ساختمان (تا ارتفاع 6 متر)

 

عدد500.000

 

نصب و تنظیم نسخه کارخانه نرم‌افزار نظارت و مدیریت تصویر

 

نسخه400.000

 

انجام تنظیمات انتقال تصویرسریتوافقی
 

نصب و راه‌اندازی دستگاه ذخیره‌سازی خارجی و انجام تنظیمات لازم بابت هر کانال

کانال200.000
تنظیم نرم‌افزار دستگاه ضبط و مدیریت دوربین بابت هر کانال فعالکانال150.000
نصب فیزیکی دستگاه ضبط و مدیریت دوربین به همراه هارد داخلی

 

دستگاه800.000
جمع‌آوری تجهیزات

 

واحدنصف هزینه نصب
نصب هرگونه دستک (تا اندازه کمتر از ۱ متر) برای نصب دوربین مداربسته

 

عدد400.000
نصب کاور و پایه استاندارد (بالاتر از ۱ متر) برای دوربین مداربسته

 

عدد800.000
اضافه قیمت بابت اعمال تنظیمات تخصصی نرم افزاری دوربین

 

دستگاه150.000
اضافه قیمت بابت نصب فیزیکی و تنظیمات دوربین‌های چرخشی زوم دار مانند اسپید دام (PTZ) به ازای هر متر ارتفاع بیشتر

 

متر200.000
هزینه نصب فیزیکی و تنظیمات دوربین‌های چرخشی زوم دار مانند اسپید دام (PTZ) تا ارتفاع 6 متر

 

دستگاه1500.000
اضافه قیمت بابت نصب فیزیکی و تنظیمات دوربین‌های ثابت از هر نوعی در ارتفاع بالاتر از سه متر بابت هر متر اضافه

 

متر150.000
راه‌اندازی و تنظیم دوربین ثابت از هر نوع خارج ساختمانی (تا ارتفاع 6 متر)

 

دستگاه750.000
راه‌اندازی و تنظیمات نرم‌افزاری دوربین ثابت از هر نوع داخل ساختمانی

 

دستگاه100.000
نصب فیزیکی و تنظیم زوایا دوربین ثابت از هر نوع داخل ساختمانی (بالاتر از سه متر، بابت هر متر اضافه)

 

متر150.000

 

فاکتورهای تاثیر گذار در هزینه نصب دوربین مداربسته

ساخت خانه‌ها و مشاغل مختلف از نظر درجه سختی، زمان و مواد مورد نیاز برای تکمیل نصب متفاوت است، در حالی که سیستم‌های دوربین مدار بسته مختلف از نظر ویژگی‌ها و عملکرد متفاوت هستند و بنابراین بر قیمت تأثیر می‌گذارند.

به طور کلی، هزینه نصب یک سیستم دوربین مدار بسته به دو عامل می‌تواند بستگی داشته باشد:

 

  • نوع سخت افزار مورد استفاده
  • پیچیدگی نصب

سخت افزار

سیستم‌های دوربین مدار بسته از دو جزء اصلی تشکیل شده‌اند: دوربین‌های امنیتی و دستگاه ضبط. اصلی‌ترین هزینه مربوط به هزینه خرید دوربین مداربسته است که بر روی قیمت دوربین عوامل مختلفی تاثیر دارند و شامل موارد زیر می‌شوند:

 

دوربین دیجیتال یا آنالوگنوع تکنولوژی نور کم
تعداد مگاپیکسلنوع لنز
نام تجاری

 

تعداد دوربین‌های مورد نیاز

 

فاکتورهای تاثیر گذار در هزینه نصب دوربین مداربسته

دیجیتال در مقابل آنالوگ

دوربین‌های دیجیتال یا IP معمولاً گران‌تر از همتایان آنالوگ خود هستند و هر دوربین معمولاً حدود 150 دلار بیشتر قیمت دارد.

 

در حالی که این دوربین‌ها نسبتاً ارزان‌تر هستند، اغلب به دلیل کیفیت تصویر ضعیف و ناتوانی در ادغام Power over Ethernet (PoE) در میان چندین معایب دیگر، نسبت به IP پایین‌تر در نظر گرفته می‌شوند.

 

اگر بین دوربین مداربسته دیجیتال یا آنالوگ مردد هستید، توصیه می‌کنیم دیجیتال را انتخاب کنید زیرا این دوربین‌ها با ارائه کیفیت تصویر برتر و نرخ فریم بالاتر، استفاده از کابل‌های اترنت و PoE و رمزگذاری ویدیو، ارزش طولانی‌مدت قیمت را ارائه می‌دهند.

 

تعداد مگاپیکسل

محصولات با وضوح بالا مانند دوربین‌هایی با تعداد مگاپیکسل بیشتر (مانند 6 مگاپیکسل یا 8 مگاپیکسل) معمولاً گران‌تر هستند. ضبط‌های این دوربین‌ها نیز فضای ذخیره‌سازی بیشتری را اشغال می‌کنند و در صورت پرداخت هزینه ذخیره‌سازی ابری، به طور بالقوه هزینه‌ها را افزایش می‌دهند.

 

در حالی که دوربین‌های با وضوح پایین‌تر (2 مگاپیکسل تا 5 مگاپیکسل) معمولاً برای نصب خانگی مناسب هستند، دوربین‌های مداربسته با وضوح بالا به دلیل توانایی آنها در ثبت جزئیات دقیق و قابلیت‌های بزرگنمایی بیشتر برای نصب‌های تجاری مناسب‌تر هستند.

 

نوع تکنولوژی در فضای کم نور

دو نوع اصلی فناوری نور کم وجود دارد: مادون قرمز (IR) و استارلایت. تکنولوژی استارلایت کمی گران‌تر از IR است؛ زیرا این دوربین‌ها دارای فناوری پیچیده‌تری هستند که به آنها اجازه می‌دهد از نور طبیعی به جای نور مادون قرمز برای تولید یک تصویر رنگی استفاده کنند.

علیرغم هزینه اولیه، دوربین‌های استارلایت در درازمدت مقرون به صرفه تر هستند زیرا انرژی بسیار کمتری مصرف می کنند.

مهم است که به خاطر داشته باشید که هزینه دوربین Starlight تا حد زیادی به نیاز شما بستگی دارد. بسیاری از برندهای محبوب مانند Tiandy و Dahua سطوح مختلفی از “Starlight” را برای برآوردن نیازهای مختلف ارائه می‌دهند (به عنوان مثال، نور خانگی در مقابل تجاری / نور خیابان در مقابل تاریکی کامل).

نوع تکنولوژی در فضای کم نور

لنز ثابت یا واریفوکال

یک لنز ثابت معمولاً ارزان‌تر از یک دوربین با لنز متغیر است، زیرا میدان دید آن (FoV) قابل تنظیم نیست. برای اکثر تاسیسات داخلی، ما از دوربین‌های مداربسته با لنز ثابت استفاده می‌کنیم، زیرا تکنسین‌های امنیتی آموزش‌دیده ما در موقعیت‌یابی صحیح دوربین‌ها برای دستیابی به بهترین میدان دید ممکن (حذف نیاز به تنظیم FoV) و اطمینان از اینکه تمام مناطق کلیدی ملک گرفته شده است، متخصص هستند.

به این ترتیب، لنزهای وریفوکال برای نصب در مکان‌های تجاری بزرگ محبوب‌تر هستند. برای این نوع لنز دو گزینه وجود دارد: یک لنز دستی و یک لنز موتوری. جای تعجب نیست که قیمت لنزهای موتوری کمی بیشتر از دستی است.

نام تجاری

برندهای مختلف بسته به نرم افزار و سخت افزار دوربین‌های امنیتی را با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌کنند. به عنوان مثال، در حالی که داهوا یک مارک تجاری قابل اعتماد و اثبات شده در سطح پایه است، هایک ویژن محصولات ممتاز بیشتری (مناسب برای نصب داخلی و تجاری بالا) با هزینه بالاتر ارائه می‌دهد.

تعداد دوربین‌های مورد نیاز

ممکن است برای ایمن سازی مناسب خانه یا محل کار خود و اطمینان از عدم وجود نقاط کور به دوربین‌های بیشتری نیاز داشته باشید. علاوه بر این، ممکن است به ترکیبی از انواع مختلف دوربین (به عنوان مثال رزولوشن پایین برای دید در شب واضح و وضوح بالا برای دید واضح در روز) نیاز داشته باشید تا نیازهای امنیتی خود را برآورده کنید.

تعداد دوربین‌های مورد نیاز

هزینه یک دستگاه ضبط

دستگاه‌های ضبط نیز مانند دوربین‌های مداربسته قیمت‌های متفاوتی دارند که در ادامه بررسی خواهیم کرد:

عوامل اصلی قیمت برای هزینه یک دستگاه ضبط عبارتند از:

 

  • NVR در مقابل DVR
  • تعداد کانال‌ها
  • تجزیه و تحلیل
  • الزامات ذخیره سازی

 

دستگاه‌های DVR معمولاً ارزان‌تر از دستگاه‌های NVR هستند. به این دلیل که به بیان ساده، اگر دستگاه DVR دارید، سیستم شما از دوربین‌های آنالوگ استفاده می‌کند و اگر ضبط کننده NVR دارید، دوربین‌های شما مبتنی بر IP (دیجیتال) خواهند بود. در حالی که دوربین‌های IP به عنوان یک فناوری جدید و پیشرفته دیده می‌شوند، دوربین‌های آنالوگ معمولاً به عنوان فناوری قدیمی و سنتی در نظر گرفته می‌شوند.

با این حال، اگرچه سخت‌افزار دستگاه‌های DVR ارزان‌تر است، نصب دوربین‌های DVR/آنالوگ گران‌تر است، زیرا به مواد و نیروی کار اضافی نیاز دارند. این به این دلیل است که برای دوربین‌های آنالوگ باید یک کابل بین هر دوربین و ضبط کننده وجود داشته باشد.

 

چند کانال

وقتی صحبت از دستگاه‌های DVR به میان می‌آید، می‌توانید به تعداد کانال‌هایی که یک ضبط کننده دارد، به عنوان تعداد دوربین‌هایی که می‌تواند پشتیبانی کند، فکر کنید. به عنوان مثال یک ضبط کننده 8 کاناله DVR دارای 8 دوربین خواهد بود. البته هر چه تعداد کانال‌ها بیشتر باشد گران‌تر است.

دستیابی به تعداد زیادی کانال معمولاً در دستگاه DVR گران‌تر است؛ زیرا ضبط کننده فقط می‌تواند دوربین‌ها را نسبت به تعداد پورت‌هایی که دارد پشتیبانی کند (هر دوربین باید جداگانه سیم کشی شود).

از سوی دیگر، یک NVR می‌تواند از Power over Ethernet (PoE) برای اتصال دوربین‌های امنیتی بیشتر از تعداد پورت‌ها به ضبط کننده استفاده کند. به عنوان مثال، یک ضبط کننده NVR 8 کاناله ممکن است بتواند 10 کانال را با استفاده از سوئیچ PoE پشتیبانی کند.

 

تجزیه و تحلیل‌های پشتیبانی شده

جای تعجب نیست که تحلیل‌های پیشرفته‌تر هزینه بیشتری دارند. این به این دلیل است که تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته مانند نظارت تصویری هوشمند (IVS) به قدرت پردازش بیشتری نسبت به تجزیه و تحلیل استاندارد نیاز دارند و NVR های بالاتر معمولاً تجزیه و تحلیل بهتر یا پیچیده‌تری دارند.

بسیاری از برندهای محبوب مانند هایک ویژن و داهوا طیف گسترده‌ای از تجزیه و تحلیل‌ها را ارائه می‌دهند (که هر کدام از نظر ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند متفاوت است) تا نیازهای امنیتی مختلف را در قیمت‌های مختلف برآورده کنند. در حالی که سایرین مانند Swann Security مجموعه استانداردی از تجزیه و تحلیل را در همه دوربین‌ها ارائه می‌دهند، به طور کلی این سیستم‌ها را ارزان‌تر و برای نصب‌های خانگی مناسب‌تر می کند.

تجزیه و تحلیل‌های پشتیبانی شده

ذخیره سازی

هزینه ذخیره سازی به اندازه هارد دیسک مورد نیاز و پهنای باند مورد نیاز بستگی دارد. مقدار پهنای باند مستقیماً با کیفیت فیلمبرداری دوربین ارتباط دارد. به طور کلی هر چه کیفیت بالاتر باشد، پهنای باند و نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر می‌شود.

برای نصب داخلی معمولاً 2 ترابایت فضای ذخیره سازی برای سیستم 4 مگاپیکسلی و 6 مگاپیکسلی و 3 تا 4 ترابایت برای سیستم 8 مگاپیکسلی پیشنهاد می‌کنیم.

 

اجرت کابل کشی دوربین مداربسته

کابل کشی یکی از اجزای اساسی هر پروژه نظارتی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. در واقع، اغلب تخمین هزینه‌های کابل کشی می‌تواند دشوارتر از قیمت گذاری دوربین باشد، زیرا کابل کشی اغلب با چالش‌هایی روبرو می‌شود. در این قسمت نحوه تخمین هزینه کابل کشی و شناخت مسائل مختلف در نقشه برداری چیدمان کابل کشی را توضیح می‌دهیم. این گزارش در سطح مقدماتی و با تمرکز بر مسائل سطح پایه و متوسط طراحی شده است.

اجرای کابل می‌تواند بسیار دشوار باشد و تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله ساخت دیوار، ساخت سقف، ارتفاع سقف، دسترسی به ساختمان، نگرانی‌های ایمنی و مقررات محلی قرار گیرد. در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد:

اجرت کابل کشی دوربین مداربسته

اجرت کابل کشی براساس متر مربع

این نوع برآورد با یافتن کل متراژ یک تاسیسات و ضرب در یک مشخص در هر فاکتور فوت مربع برای رسیدن به یک برآورد کلی ایجاد می‌شود. بدیهی است که این نوع برآورد تقریباً تمام عوامل منحصربه‌فردی را که بر انواع دیگر تخمین‌ها تأثیر می‌گذارند نادیده می‌گیرد و معمولاً صرفاً به عنوان یک قاعده سرانگشتی یا برای ارائه یک برآورد بودجه بسیار کلی استفاده می‌شود. از آنجایی که سیستم‌های امنیتی بسیار متفاوت هستند، سخت است که آنها را در یک عامل واحد خلاصه کنیم، بنابراین توصیه می‌کنیم که تخمین‌های مترمربع در سیستم‌های امنیتی استفاده نشود.

اجرت کابل کشی براساس جزئیات پروژه

دقیق‌ترین و زمان برترین روش برآورد، برآورد شرایط دقیق هر دستگاه و مکان منحصر به فرد آن را در نظر می‌گیرد. در این روش تمام دوربین‌ها و سایر دستگاه‌ها شمارش می‌شود، فاصله کابل‌ها دقیقاً اندازه گیری می‌شود و همه عوامل به صورت جداگانه در نظر گرفته می‌شوند. هر جزء در پروژه دارای یک ضریب کار منحصر به فرد است.

اجرت کابل کشی براساس متر مربع

اجرت کابل کشی براساس انواع کابل مورد نیاز

این امر بدیهی به نظر می‌رسد، اما هنگام جمع آوری یک برآورد، پیمانکار باید از نوع کابل مورد نیاز آگاه باشد. قیمت کابل بسته به نوع آن متفاوت خواهد بود.

اجرت کابل کشی براساس ساخت و ساز ساختمان

عواملی که بیشترین تأثیر را بر برآوردها دارند، بدون شک شرایط موجود در محل است. ناگفته نماند که ساخت و ساز هر ساختمان به ساختمان دیگر متفاوت است. امروزه اکثر تاسیسات با دیوارهای خشک بر روی ناودانی‌های فلزی ساخته می‌شوند، اما پیمانکاران همچنان با بلوک بتنی، آجر، گچ با چوب یا فلز، صفحات چوبی، کاشی و غیره مواجه خواهند شد. هر کدام از اینها ترفند خاص خود را دارند.

ارتفاع سقف نیز یک عامل کلیدی است. به طور معمول، کار از یک نردبان شش یا هشت فوتی انجام می شود. کارهای انجام شده بر روی نردبان‌های بلندتر از این، از جمله نردبان‌های کششی، به دلیل مراقبت‌های اضافی که باید در بالا و پایین رفتن انجام شود، کندتر است.

اجرت کابل کشی براساس ساخت و ساز ساختمان

اگر سقف‌ها بلند هستند، مانند انبارها و گاراژهای مرتفع، ممکن است نیاز به اجاره آسانسور باشد..

اگر قرار است ساختمان در حین نصب اشغال شود، برآوردگر باید در نظر بگیرد که کارکنان چه تاثیری بر نصب خواهند داشت. نصب‌کننده‌ها ممکن است مجبور باشند منتظر بمانند تا مناطق در دسترس قرار گیرند، یا حتی سفرهای برگشتی انجام دهند و زمان غیرمنتظره‌ای به نصب اضافه کنند. جابجایی خارج از ساعات کاری عادی ساختمان در برخی موارد برای رفع این مشکل در نظر گرفته می شود.

خلاصه مقاله

به طور کلی، هیچ پاسخ ساده‌ای برای این سوال که هزینه یک سیستم دوربین مدار بسته چقدر باید باشد وجود ندارد. ما سعی کردیم در این مطلب مهم‌ترین مواردی را که روی هزینه‌های نصب تاثیرگذار است، بررسی کنیم. اگر هزینه‌ها برای شما مهم است، توصیه ما این است که وقتی به دنبال خرید یک سیستم دوربین مداربسته هستید، وسوسه راه حل‌های بی سیم نباشید. در حالی که این سیستم‌های امنیتی ممکن است ارزان باشند، اما معمولاً در درازمدت به دلیل از دست دادن رویدادهای کلیدی (دوربین‌های DIY قادر به ضبط مداوم نیستند)، اغلب به درستی راه‌اندازی نشده‌اند و مشکلی که برای همیشه مجبور به تعویض باتری هستند، هزینه بیشتری را به مشتریان تحمیل می‌کنند.

اشتراک گذاری:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط:
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من