هایک ویژن سطح امنیت پل ارتباطی بین سه شهر مهم هنگ هنگ ، ژوهای و ماکائو را ارتقاء می دهد !

فهرست مطالب

سه شهر از معروف ترین شهر های دنیا که نزدیک دریا هستند، دارای یک نقطه مشترک جالب هستند ، هر کدام از آنها حداقل یک پل مشهور دارند .شهر سانفرانسیسکو دارای دروازه های طلایی و پل های سانفرانسیسکو اوکلند می باشد .شهر نیویورک که دو پل مشهور Verrazano و Brooklyn را دارد .و شهر توکیو که دارای پل بزرگ Seto و پل دروازه ترکیه است .

و حال سه شهر بزرگ و قطب اقتصادی و اداری گوانگدونگ چین ، هنگ کنگ و ماکائو ، بزرگترین پل دریاییچین را به طول 55 کیلومتر بین این سه منطقه افتتاح کرده اند . این پل مسیر سه ساعته بین این شهر ها رابه نیم ساعت کاهش می دهد . در طراحی این پل ضد زلزله و توفان بیش از 400 هزار تن فولاد ( بیش از60 برابر مواد لازم برای ساخت برج ایفل ) به کار رفته است تا یک راه ارتباطی جدید حمل و نقل زمینی بینساحل شرقی و غربی رودخانه مروارید و توسعه اقتصادی این سه منطقه ایجاد شود .

9 صبح 24 اکتبر 2018 ، پل بزرگ هنگ کنگ ، ژوهای و ماکائو بصورت شبانه روزی بازگشایی شد. شرکت هایک ویژن به عنوان یکی از پیشروان صنعت نظارت تصویری ، جهت ارتقای امنیت این پل ، راهکار های مختلفیارائه کرده است که یکی از آنها ، سیستم نظارت و بازرسی خودرو است . این سیستم یکی از هوشمند ترینسیستم های مورد استفاده در این پل است که شامل سیستم پلاک خوان ، سیستم جمع آوری هوشمند اطلاعاتخودرو ها و سیستم هوشمند اسکن زیر وسیله نقلیه می باشد .

سیستم کنترل هوشمند مجوز تردد خودرو ها

این سیستم هایک ویژن می تواند در یک ثانیه حجم زیادی از وسایل نقلیه را کنترل و مجوز عبور از پل آنها راچک کند . شماره پلاک خودرو ها با  استفاده از دوربین های با وضوح بالا تصویر برداری شده و توسط سیستممرکزی هایک ویژن پردازش می شوند . خودرو های عبوری از پل از سه کشور ، چین ، هنگ کنگ و ماکائو هستنداز این رو سیستم پلاک خوان باید از کلیه پلاک های این سه کشور پشتیبانی کند .

الگوریتم هوشمند استفاده شده در این دوربین ها با سیستم پلاک خودرو های چین کاملا هماهنگ است با اینهمهشناسایی کلیه پلاک خودرو های ماکائو و هنگ کنگ شاید به مدتی زمان نیاز داشت.مسئولان فنی هایک ویژن دست به کار شدند و با معرفی و آنالیز بیش از 30 هزار پلاک خودرو های ماکائو وهنگ کنگ به الگوریتمی دست پیدا کردند که با درصد خطای بسیار کمی ( حتی کمتر از خطای پلک خودرو هایچینی ) توانست پلاک ها را تشخیص دهد و این یک موفقیت بزرگ برای آنها بحساب می آمد .سیستم هوشمند جمع آوری اطلاعات ؛ سرعت بخشیدن حرکت مسافرانبا توجه به اینکه سیستم خودرو ها در چین ( قرار داشتن صندلی راننده در سمت چپ ) با ماکائو و هنگ کنگ( قرار گرفتن راننده در سمت راست ) ، تیم مهندسی هایک ویژن برای این پل یک سیستم کاملا سفارشی را طراحی
کردند به گونه ای که دوربین های مدار بسته بصورت اتوماتیک محل قرار گرفتن راننده و سرنشینان را تشخیص دادهو اطلاعات مورد نیاز خود را استخراج می کند . سیستم هوشمند هایک ویژن به گونه ای طراحی شده ، تا حداقلنیاز به نیروی انسانی کنترل کننده را داشته باشد .

سیستم هوشمند اسکن زیر وسیله نقلیه ؛ سریع تر و ایمن تر

یکی از مهمترین بخش های بازرسی ، تشخیص قاچاق افراد یا تجهیزات مختلف از طریق خودرو می باشد .تشخیص اینکه آیا فردی یا چیزی زیر وسیله نقلیه پنهان شده یا خیر ، بسیار با اهمیت است . بازرسی دستی می تواندزمان زیادی طول بکشد و ترافیک های طولانی را بوجود بیاورد به علاوه ، بازرسی خودرو های مختلف با توجه بهنوع طراحی شان ، کاری سخت و دشوار است و می تواند خطاهای انسانی در پی داشته باشد .

هر لاین از جاده عبوری توسط تجهیزات اسکن هوشمند زیر خودرو کنترل می شود ، این اسکن پیشرفته از زیروسیله نقلیه تصویر با کیفیت و وضوح بالایی ثبت می کند که می تواند هر مورد مشکوکی شامل پنهان کردنشی یا فردی را با دقت بالایی تشخیص بدهد .

سیستم اسکن خودرو تصاویر 180 درجه و با کیفیت ارائه می دهد ، این سیستم ضد آب ، ضد ضربه ، ضد گرد وغبار است و می تواند در هر شرایط آب و هوایی ، عملکرد مطلوب داشته باشد به علاوه نرمز افزار هوشمند آنبه خوبی هر مورد مشکوکی را مشخص می کند ، این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که کار با آن برای اپراتوربسیار ساده و راحت می باشد .

طبق آمار ارائه شده ، بازرسی از هر وسیله نقلیه به طور متوسط سه دقیقه طول می کشد در صورتی که با استفادهاز سیستم اسکن خودرو ، تنها در چند ثانیه ، بازرسی انجام می شود .علاوه بر این سیستم ها ، برخی محصولات دیگر هایک ویژن نیز در این پروژه نصب و مورد استفاده قرار گرفته استکه از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود :  

سیستم امنیتی داخلی برای حفاظت از رانندگان در برابر حوادث ، سیستم بازرسی ویژه طراحی شده برای دفتر گمرک ،سیستم امنیتی یکپارچه برای کنترل و تعقیب هوشمند موارد مشکوک ، دوربین های حرارتی دو حالته برای کنترل وهشدار زود هنگام شرایط محیطی فوق العاده در مواقع اضطراری ( سیل ، طوفان ، آتش سوزی و… )،  سیستمتصویر برداری حرارتی برای گشت زنی از ارتفاع توسط پهپاد ها در مواقع مختلف جهت پیشگیری از حملات تروریستیو امنیتی دیگر و… می باشد .

شرکت هایک ویژن به عنوان یکی از پیشروان و رهبران سیستم های نظارت تصویری و برترین شرکت دوربین مدار بستهجهان ، با طیف وسیعی از محصولات و راهکار های نظارتی مختلف خود ، هر نوع نیاز مشتریان را با ارائه و تولیدمحصولات مدار بسته و امنیتی نو آورانه به نحو مطلوب پاسخ می دهد . کارشناسان فنی این شرکت با توجه به نیاز هایخاص در پروژه های ملی و بزرگ می توانند ، راه حل های ویژه برای هر سازمانی طراحی و پیاده سازی کنند .

 

منبع : hikvision.com

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من