کارخانه تولید لاستیک در لهستان تحت نظارت سیستم مدار بسته هایک ویژن

فهرست مطالب

کارخانه ها و واحد های بزرگ صنعتی معمولا از وسعت زیادی برخوردار هستند و جهت پوشش واحد ها و مبادی ورودی مختلف، نیاز های متنوعی دارند. یکی از این کارخانه های بزرگ، یک تولید کننده لاستیک در لهستان است. این کمپانی که تولید کننده لاستیک با نام تجاری کابات – Kabat نام دارد و تولید کننده محصولات لاستیکی برای صنعت کشاورزی، حمل و نقل سبک و سنگین است. هایک ویژن به عنوان شرکت پیشرو در حوزه نظارت تصویری با سبد کامل محصولات خود و سیستم مدار بسته هایک ویژن توانست برای پوشش نیازهای مختلف این تولید کننده لاستیک، مناسب ترین راه حل های مدار بسته را ارائه نماید؛ کارخانه این شرکت در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع بنا شده است که از این حیث جزو کارخانه های وسیع به حساب می آید. با مجله هایک ویژن همراه باشید.

سیستم ایمنی قدیمی، بی کیفیت، بدون انعطاف و ناکارآمد

کارخانه تایر کابات ، از سیستم امنیتی با وضوح پایین جهت تصویر برداری قسمت های مختلف استفاده می کرد، سالن های تولید، انبار، ساختمان های اداری، محوطه ی داخلی، پیرامون و مبادی ورودی توسط دوربین های قدیمی که وضوح تصویر کمی داشته پوشش داده شده اند. به زبان ساده تر این سیستم بیشتر جهت ترساندن سارقین به لحاظ روانی استفاده می شد و تصاویر این سیستم در مواقع حساس قابلیت استفاده نداشت.

در برخی از قسمت ها ، شرایط نامساعد نوری ، باعث شده بود تا کیفیت تصویر دوربین به هیچ عنوان قابل استفاده نباشد. از جمله می توان به محل دفن و بازیافت زباله های کارخانه اشاره کرد . که استفاده از سیستم مدار بسته قدیمی، نظارت و کنترل این مناطق را با چالش جدی روبرو کرده بود. به علاوه، مدیران کارخانه به سیستم نظارت تصویری هوشمند ، حساس به حرکت جهت ضبط بهینه تصاویر نیاز داشتند. مشکل دیگر قابلیت توسعه آینده سیستم بود، اینکه سیستم مدار بسته جدید باید توان اضافه کردن تعداد دوربین های نامحدودی  را داشته باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار بود. با توجه به اینکه مدیران کارخانه از نوع و مقیاس توسعه برخی از بخش ها آگاهی نداشتند و نیاز به یک سیستم منعطف داشتند ، کار برای انتخاب برند مناسب مدار بسته کمی دشوار به نظر می رسید.
مدیران کارخانه پس از بررسی اسناد شرکت های مختلف سرانجام شرکت هایک ویژن را انتخاب کردند تا کلیه نیاز های حفاظتی آنها را پوشش دهد .

تصاویر واضح حتی در تاریکی با سیستم مدار بسته هایک ویژن

تصاویر دوربین های با کیفیت توسط 5 دستگاه NVR هوشمند هایک ویژن (DS-9632NI-I8 و DS-7716NI-I4 ) با وضوح 4K ضبط و پردازش شد .
تصاویر کلیه دوربین ها توسط نرم افزار مرکزی هایک ویژن در غالب یک شبکه محلی در مرکز مانیتورینگ کارخانه به نمایش درآمد.

برای پوشش فضاهای بیرونی و باز از ده دستگاه دوربین هوشمند بولت با قابلیت تصویر برداری در نور بسیار کم (DS-2CD4B26FWD-IZS ) هایک ویژن استفاده شد . فناوری DarkFighter Hikvision حتی در شب نیز تصاویر رنگی ارائه می دهد .

پوشش سالن های تولید و راهرو ها توسط دوربین بولت هایک ویژن (DS-2CD2T42WD-IS ) و دوربین دام هایک ویژن (DS-2CD2142FWD- ) انجام شد. محل تست لاستیک درجه حرارت بالایی داشت از این رو باید جهت پوشش آن از دوربین ویژه ای استفاده می شد، دوربین ویژه بولت مقاوم در برابر حرارت  (DS-2TD2136T-15 ) با قابلیت عملکرد مطلوب در دمای منفی 4 تا 1022 درجه سانتیگراد برای این محل پیشنهاد شد. این دوربین مجهز به عملکرد هشدار و الگوریتم پیشرفته تشخیص آتش سوزی بود که از این حیث می توانست مشکلات ناشی از آتش سوزی را پیش از وقوع هشدار بدهد.

با وجود استفاده از دوربین های با وضوح بالا ،اپراتور های امنیتی کارخانه سرتاسر کاخانه 3.5 هکتاری را تحت پوشش داشتند، آنها می توانستند حتی تاریک ترین مناطق را نیز بدون محدودیت مشاهده کنند . بهبود میدان دید ، قابلیت اطمینان ، کیفیت تصویر مناسب، قیمت مناسب ، میزان توسعه آینده و از همه مهمتر عملکرد ساده و نحوه کارکردن با سیستم از مهمترین نقاط قوت این سیستم به شمار می رود.

کابات تایر تمام نیاز های امنیتی خود را با سیستم مدار بسته هایک ویژن پوشش داد، همچنین سرمایه گذاران و مدیران کارخانه به قدری از عملکرد سیستم هایک ویژن رضایت داشتند. که در حال مذاکره جهت طراحی و امکان سنجی تجهیز سالن های بیشتری برای افزایش مقدار تولید به سیستم دوربین مدار بسته و اکسس کنترل هایک ویژن هستند.

منبع: hikvision.com

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من