نکات نصب دوربین مداربسته به آیفون تصویری + ترفندهای نصب

فهرست مطالب

تصور کنید که بتوانید با استفاده از صفحه مانیتور آیفون تصویری منزل خود، فضایی قابل توجه از بیرون را مشاهده کرده و حتی فیلم‌های مشاهده شده را ذخیره نمایید. برای این حالت تنها راه حل متصل کردن دوربین مداربسته به آیفون تصویری است. از آنجایی که قبل از اتصال آیفون تصویری و دوربین مداربسته باید یک سری نکات مهم را در رابطه با آن بدانید، ما در ادامه نحوه نصب دوربین مداربسته به آیفون تصویری و ترفندهای نصب دوربین مداربسته به آیفون تصویری را بررسی خواهیم کرد.

نحوه نصب دوربین مداربسته به آیفون تصویری

اولین موضوعی که باید بررسی کنید، قابلیت آیفون تصویری شما است. در واقع اگر آیفون تصویری شما قابلیت اتصال به دوربین مداربسته را داشته باشد، این موضوع ممکن خواهد بود و در غیر این صورت باید نوع آیفون را تغییر داده و یا از روش‌های دیگر اتصال استفاده کنید. برای اطلاع از این موضوع اولین راه، سوال کرده از فروشنده است؛ اما اگر به فروشنده دسترسی نداشته باشید نیز می‌توانید خودتان با باز کردن قاب پشت آیفون، این موضوع را بررسی کنید. عموماً در پشت قاب آیفون‌ها دو سوکت وجود دارد که یکی از آن‌ها برای اتصال دوربین مداربسته است. در کنار این سوکت حتی ممکن است عبارت CCTV نیز تایپ شده باشد.

برای نصب دوربین دوم آیفون تصویری زمانی که مانیتور سوکت دوربین داشته باشد باید یک سر کابل کواکسیال را به سوکت متصل کنید.

در صورتی که سوکت شما از نوع 4 سیم باشد، دو سیم برای یک دوربین و دو سیم دیگر برای دوربین دوم خواهد بود. برای بستن سیم‌ها نیز دقت داشته باشید که رنگبندی سیم‌ها را اشتباه نکنید. در آخر برای پوشش و عایقبندی اتصال از وارنیش حرارتی استفاده شود.

در مرحله بعدی باید سر دیگر کابل کواکسیال به فیش BNC مجهز شده و به دوربین مداربسته متصل شود. همچنین آداپترو دوربین را نیز برای تغذیه دوربین به آن وصل نمایید. حالا سر دیگر کابل کواکسیال که سوکت زده شده به پشت مانیتور در جاسوکت CCTV متصل خواهد شد.

نحوه نصب دوربین مداربسته به آیفون تصویری

نکات مهم در نصب دوربین مداربسته به آیفون تصویری

توجه داشته باشید که برای نصب دوربین مداربسته به آیفون تصویری، تنها بررسی وجود یا عدم وجود سوکت‌ها کافی نیست و شما باید مطمئن شوید که تکنولوژی آیفون شما نیز مطابق و سازگار با نصب دوربین است. آیفون‌های تصویری قدیمی دارای تکنولوژی آنالوگ قدیمی هستند. این آیفون‌ها معمولاً از دوربین‌های 720 تا 960 p را ساپورت کرده و آیفون‌های نسل جدیدتر از تکنولوژی‌های جدید آنالوگ مانند تکنولوژی AHD و HDCVI پشتیبانی می‌کنند. پس همواره باید به این نکته توجه داشته باشید که تکنولوژی آیفون با تکنولوژی دوربین مداربسته سازگار باشد.

مورد بعدی آیفون تصویری چند طبقه است که در بیشتر منازل با این مدل آیفون‌ها مواجه هستیم و اگر شما می‌خواهید تصاویر دوربین در تمامی آیفون‌ها پخش شود باید مداربسته را به تمام آیفون‌ها متصل کنید. در این صورت باید دو سیم مربوط به تصویر دوربین مداربسته را به تمام مانیتورها در تمام طبقات رسانده و با یکدیگر موازی کنید. سپس می‌توانید با استفاده از فشردن دکمه تصویر در هر یک از مانیتورهای مورد نظر تصاویر دوربین مداربسته را مشاهده نمایید.

نکات مهم در نصب دوربین مداربسته به آیفون تصویری

ترفندهای نصب دوربین مداربسته به آیفون تصویری

یکی از ترفندهای مهمی که در این قسمت می‌توانیم بررسی کنیم، معرفی سوکت مناسب برای اتصال دوربین مداربسته به آیفون است. از آنجایی که دوربین‌های مداربسته دارای سوکت‌های متفاوتی هستند، نیاز است با سوکت مناسب برای انتقال تصاویر آشنا باشید.

در واقع در تمامی دوربین‌های آنالوگ دو سیم وجود دارد که یکی برای انتقال انرژی و دیگری برای انتقال تصویر است. در انواع دوربین‌های آنالوگ برای انتقال تصویر از فیش BNC استفاده می‌شود. همانطور که در شکل زیر مشخص شده است، مغزی سوکت مثبت و قسمت بیرونی منفی است.

در صورتی که از لیست محصولات آنالوگ سازگار با آیفون‌های تصویری اطلاع ندارید، می‌توانید از جدول زیر استفاده نمایید:

لیست محصولات سازگار با آیفون‌های تصویر
هایک ویژن مدل DS-2CE16H0T-ITPF
هایک ویژن مدل DS-2CE70DF3T-PF
هایک ویژن مدل DS-2CE12HFT-F28
هایک ویژن مدل DS-2CE10HFT-F28

ترفندهای نصب دوربین مداربسته به آیفون تصویری

به علاوه آیفون‌های تصویری که می‌توانند به دوربین مداربسته متصل شوند نیز دارای دو سوکت هستند. هر یک از این سوکت‌ها دارای 5 سیم بوده و قسمت اول به پنل نصب شده در جلوی درب متصل می‌شود. سوکت دوم برای قسمت مثبت، سوکت سوم برای قسمت منفی، سوکت چهارم برای قسمت صدا و باز کردن درب و سوکت پنجم به سوکت چهارم متصل شده و سوئیچر داخلی مانیتور را غیر فعال می‌کند تا از سوئیچر پشت پنل استفاده نماید. برای درک بهتر می‌توانید تصویر زیر را ملاحظه کنید.

خلاصه مقاله

ما سعی کردیم در این مطلب به تمامی سوالات شما در رابطه با نصب دوربین مداربسته به آیفون تصویری پاسخ دهیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید خودتان فرایند نصب را انجام دهید. اگر دارای آیفون و دوربین سازگار از نظر تکنولوژی باشید، احتمال زیاد مشکلی وجود نخواهد داشت و شما می‌توانید به راحتی مراحل را انجام داده و به پایان برسانید. در صورتی در مراحل نصب با مشکلی مواجه شدید می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شما می‌توانید از طریق آیفون تصویری هم تصاویر دوربین مداربسته را مشاهده کنید. این مطلب آموزشی را تا آخر بخوانید تا با نحوه نصب دوربین مداربسته به آیفون تصویری آشنا شوید. مشاهده فضای بیرون از ساختمان از چند جهت با استفاده از آیفون امکان جالبی است که شما به راحتی می‌توانید داشته باشید. نصب دوربین دوم آیفون تصویری را با اتصال دوربین مداربسته به آیفون قابل انجام است. نوع دوربین و آیفونی که برای این کار  مناسب است را در بخش تجهیزات مورد نیاز می‌خوانید. در ادامه به شرح روش نصب را به صورت تصویری و مرحله به مرحله می‌پردازیم.

اشتراک گذاری:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط:
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من