نصب دوربین مداربسته آنالوگ و نکات کلیدی آن

فهرست مطالب

دوربین های آنالوگ با اتصال به دستگاه DVR می توانند تصاویر خود را نمایش دهند. این مدل دوربین ها با دوربین های تحت شبکه مانند دوربین تحت شبکه هایک ویژن و دیگر برندها تفاوت های بسیاری دارند. تجهیزات این مدل از دوربین ها نیز شامل قسمت های مختلفی می شود که عبارتست از:

  • دوربین آنالوگ: دوربین هایک ویژن وظیفه دارد تا دریافت تصویر را انجام دهد.
  • کابل تصویر RG59: این کابل جهت انتقال تصویر از دوربین به مانیتور و دستگاه ضبط کننده DVR کاربرد دارد.
  • کابل برق: برای انتقال برق از منبع تغذیه به دوربین استفاده می شود.
  • منبع تغذیه و آداپتور: این منبع باید تغییر ولتاژ برق شهر به ولتاژ مناسب دوربین را انجام دهد.
  • دستگاه DVR: بوسیله این دستگاه ضبط و آنالیز تصویر صورت می گیرد.
  • هارددیسک: برای ذخیره کردن تصاویر در دستگاه قرار داده می شود.
  • مانیتور: برای نمایش دادن تصاویر دوربین کاربرد دارد.
  • فیش و اتصالات: برای ایجاد اتصال بخش های مختلف از آنها می توان استفاده کرد.

 

مراحل نصب دوربین مداربسته آنالوگ

برای خرید محصولات هایک ویژن می توانید از طریق نمایندگی هایک ویژن اقدام نمایید چرا که این مقاله آموزشی برای دوربین های آنالوگ این برند کاربرد دارد. برای نصب دوربین آنالوگ باید آن را از جعبه خارج کرد، این دوربین دارای دو ورودی و خروجی است. از این دو یکی برای منبع تغذیه و آداپتور و دیگری برای اتصال کابل استفاده می شود.

سپس دوربین آنالوگ هایک ویژن را با استفاده از آداپتور به برق شهر متصل کنید. در این مرحله دستگاه ضبط کننده DVR روشن شده و از طریق یکی از خروجی ها تصویر VGA، HDMI به مانیتور متصل شود. دیگر دوربین ها نیز برای اتصال به همین صورت نصب شود.

در ادامه تنظیمات دستگاه DVR باید انجام شود که برای این کار باید مراحل زیر را انجام داد. در ادامه در مورد نحوه راه اندازی دستگاه DVR هایک ویژن توضیح خواهیم داد تا بتوانید سیستم نظارت خود را سریع راه اندازی کنید با ما همراه باشید.

راه اندازی یک دستگاه DVR هایک ویژن برای ضبط و نظارت اولیه معمولاً یک کار سریع است که بیش از 10 دقیقه طول نمی کشد، با این فرض که دوربین های خود را از قبل نصب و به دستگاه DVR متصل کرده اید. باید پیکربندی دستگاه به صورت زیر انجام شود.

 

نصب هارد DVR

پس از نصب دوربین مداربسته آنالوگ و قبل از تنظیم DVR برای شروع ضبط دوربین های خود، لازم است یک هارد دیسک (HDD) در دستگاه DVR نصب شود. به تصویر زیر دقت کنید.

برای نصب فیزیکی هارد دیسک و اتصال کابل های برق و دیتا، فقط باید ضبط کننده را باز کنید و هارد را جایگذاری کنید.
مهم: باید از هارد درایو نظارتی استفاده کنید که برای کار با ضبط کننده ها طراحی شده است. من دیسک های سیگیت و وسترن دیجیتال را توصیه می کنم.

 

اتصالات DVR هایک ویژن

حال در این مرحله از نصب دوربین مداربسته آنالوگ شما باید تمام دوربین های آنالوگ خود را نصب کرده و مانند تصویر بعدی به DVR متصل کنید، فقط مطمئن شوید که از کابل ها و کانکتورهای کواکسیال خوب استفاده می کنید و DVR از طریق خروجی HDMI یا VGA به مانیتور متصل است.

این حداقل چیزی است که باید داشته باشید تا دستگاه DVR هایک ویژن خود را به صورت محلی راه اندازی و اجرا کنید. همانطور که در تصویر می بینید از کابل HDMI استفاده می شود اما می توانید از مانیتور VGA نیز استفاده کنید، اگرچه دیگر توصیه نمی شود.

 

راه اندازی هایک ویژن DVR

مرحله بعدی از نصب دوربین مداربسته آنالوگ این است که پس از نصب هارد دیسک و اتصال کابل ها، نوبت به راه اندازی دستگاه DVR هایک ویژن می رسد. تمام تنظیمات با استفاده از ماوس انجام می شود که می تواند منو را در صفحه مانیتور کنترل کند. مطمئن شوید که یک ماوس USB وصل کرده اید.

هارد دی وی آر را بررسی کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید HDD به درستی نصب شده است. فقط با دکمه سمت راست ماوس روی صفحه کلیک کنید و “Menu” را انتخاب کنید.

 

 

روی دکمه HDD کلیک کنید تا پیکربندی هارد دیسک باز شود…

 

 

HDD باید در منو ظاهر شود. باید آن را فرمت کنید تا مطمئن شوید برای ضبط فیلم آماده است. چک باکس را انتخاب کنید و روی “Init” کلیک کنید.

 

 

پیامی بر روی صفحه نمایش داده می شود که به شما اطلاع می دهد که تمام داده ها از HDD پاک می شوند. برای ادامه، فقط باید روی “OK” کلیک کنید.

 

 

حال هارددیسک DVR را فرمت شده و همه چیز برای ضبط آماده است.

 

 

تنظیم تاریخ و ساعت

DVR هایک ویژن شما برای ضبط آماده است برای آن که تاریخ و زمان اشتباهی در فیلم خود نداشته باشید بهتر است که تاریخ و زمان را پیکربندی کنید.

 

 

قالب صحیح تاریخ را انتخاب کنید و تاریخ و زمان را تنظیم کنید.

 

 

اکنون دستگاه DVR هایک ویژن شما می تواند تمام دوربین ها را با تاریخ و زمان صحیح ضبط کند تا بتوانید در صورت وقوع اتفاقی، فیلم را جستجو کنید.

 

پیکربندی دوربین ها

در تنظیمات دوربین مداربسته انالوگ باید از اتصال صحیح آنها به کانال دستگاه و همچنین داشتن بهترین کیفیت تصویر اطمینان حاصل شود. دستگاه DVR هایک ویژن به شما امکان می دهد تا تنظیمات دوربین مداربسته انالوگ برای هر دوربین به صورت جداگانه تنظیم شود:

 

  • تکنولوژی مورد استفاده مانند HD-TVI، HT-CVI، AHD، CVBS یا IP.
  • اطلاعاتی که روی صفحه نمایش داده می شود (On Screen Display).
  • روشنایی، اشباع، کنتراست، رنگ، وضوح، و حذف نویز.
  • کنترل PTZ و تشخیص حرکت.

 

برای پیکربندی دوربین باید منوی دوربین را باز کنید.

 

 

نوع فناوری مورد استفاده دوربین های خود را انتخاب کنید، همانطور که در بالا توضیح داده شد، گزینه ها دوربین های TVI، AHD، CVBS یا IP (برای این مدل DVR) هستند.

 

 

اگر از دوربین‌های هایک ویژن استفاده می‌کنید، فناوری پیش‌فرض HD-TVI است. برای دوربین‌های سامسونگ فناوری پیش‌فرض AHD و سایر دوربین‌های با وضوح پایین CVBS هستند.

مطمئن شوید که دوربین های شما از کدام فناوری استفاده می کنند و کادرها را علامت بزنید. مرحله بعدی پیکربندی OSD (نمایشگر روی صفحه) است که برخی اطلاعات مانند تاریخ، زمان و نام دوربین را روی صفحه نمایش می دهد.

 

 

راه اندازی بسیار ساده است، کافی است دوربین ها را انتخاب کنید و اطلاعاتی را که می خواهید روی صفحه نمایش داده شود بررسی کنید و نام دوربین را تغییر دهید.

در منوی “image” می توانید روشنایی، اشباع، کنتراست، رنگ، وضوح و حذف نویز دوربین را تنظیم کنید تا کیفیت تصویر بهتری به دست آورید.

 

آموزش نصب دوربین مداربسته آنالوگ

 

و در نهایت منوی “Motion” را برای تنظیم تشخیص حرکت دوربین باز کنید. دستگاه‌های DVR هایک ویژن می‌توانند تصویری را که از دوربین می‌آید تجزیه و تحلیل کنند تا بررسی کنند که آیا حرکاتی در سناریو وجود دارد یا خیر. می‌توانید ناحیه‌ای را که می‌خواهید حرکت تشخیص داده شود، به‌عنوان تنظیم سایر پارامترها مانند حساسیت، تنظیم کنید.

 

نصب دوربین مداربسته آنالوگ

 

در صورت تمایل می توانید موارد دیگر را بررسی کنید، اما این موارد چیزهای اساسی هستند که باید هنگام نصب دوربین مداربسته آنالوگ و تنظیمات دوربین مداربسته انالوگ به آن توجه کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من