لنز های واید و تله در دوربین مدار بسته چه تفاوت هایی دارند؟

فهرست مطالب

هر دوربین مدار بسته از لنز مشخصی جهت تصویر برداری استفاده می کند . لنز ها بر اساس نوع و مدل ، قابلیت تصویر برداری با زاویه دید مختلف را دارند. هر کدام از این زاویه های دید ، عنوان ویژه خود را دارد . در این محتوا هایک ویژن سعی می کند انواع لنز ها بر اساس زاویه دید را معرفی کند.


بطور کلی سه نوع لنز دوربین های مدار بسته از نظر زاویه دید به دسته زیر تقسیم می شوند :
1- لنز فیش آی
2- لنز تله فوتو
3- لنز واید
لنز های فیش آی – این لنز های زاویه دید وسیعی را پوشش می دهند ( حدود 180 درجه ) و برای تصویر برداری در مکان هایی که نیاز به دید سرتاسری داریم استفاده می شوند . فاصله کانونی لنز های فیش آی ، کمتر از 2 میلی متر است . معمولا تصاویر دوربین های فیش آی با نرم افزار مخصوص فیش آی قابل مشاهده هستند و کیفیت کمتری نسبت به دوربین های معمولی دارند .
لنز واید – زاویه دید لنز های واید بین 45 تا 120 درجه است . معمولا لنز های با فاصله کانونی 2.8 تا 10 میلی متری تصاویر واید تر یا باز تری ارائه می کنند . از تصویر دوربین های واید بیشتر برای کاربری های نظارتی استفاده می شود و این دوربین ها برای مکان هایی که در آنها به دید کلی نیاز داریم توصیه می شود .
لنز تله – زاویه دید لنز های تله معمولا کمتر از 45 درجه ات . لنز های با فاصله کانونی بالاتر از 10 میلیمتر تصاویر تله یا بسته تری ارائه می کنند . از دوربین های با لنز تله بیشتر برای کاربری های حفاظتی و در فضاهایی که نیاز به شناسایی افراد یا تصویر برداری از یک ناحیه مشخص داریم استفاده می شود .
البته انواع دیگری از لنز ها نیز وجود دارد اما در این محتوا تنها به معرفی لنز های مورد استفاده در حوزه دوربین های مدار بسته پرداختیم . جهت پوشش کامل تر محل مورد نظر که باید توسط دوربین مدار بسته تصویر برداری شود باید از لنز با زاویه دید مناسب استفاده کنیم .

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من