قابلیت تعقیب هوشمند (Smart Tracking) در دوربین های هایک ویژن

فهرست مطالب

تصویر برداری از محیط به عنوان نخستین ماموریت دوربین هایک ویژن است ، اما امروزه با پیشرفت علم و استفاده از تکنولوژی ، راهکار های نوآورانه متعددی وجود دارد تا کاربران بتوانند کوچک ترین تهدیدی را در مراحل ابتدایی شناسایی و با یک تصمیم به موقع ، از بروز مشکل جلوگیری کنند . یکی از این تکنولوژی های هوشمند قابلیت تعقیب یا ردیابی هوشمند است .

قابلیت تعقیب هوشمند (Smart Tracking) در دوربین های هایک ویژن

قابلیت تعقیب هوشمند یا Smart Tracking در برخی از دوربین های اسپید دام یا متحرک هایک ویژن وجود دارد . این دوربین های می توانند هدف یا اهدافی که در میدان دید دوربین PTZ هایک ویژن ، حرکت می کنند را شناسایی و دنبال کنند . این مهم باعث شده تا افراد مشکوک همواره تحت نظارت دوربین قرار بگیرند و بدین ترتیب سطح ایمنی ارتقا می یابد .

قابلیت تعقیب هوشمند (Smart Tracking) در دوربین های هایک ویژن

تکنولوژی تعقیب هوشمند هایک ویژن چگونه عمل می کند ؟


دوربین متحرک هایک ویژن در حال تصویر برداری از محیط است. در این حال یک هدف متحرک در حال عبور از میدان دید دوربین است ، در صورتی که سوژه برای مدت زمان معینی و در منطقه هدف قرار داشته باشد ، دوربین به عنوان هدف بر روی فرد یا شی متحرک ، قفل شده و اقدام به ردیابی هوشمند می کند . تعقیب هوشمند ، عملکرد دوربین های متحرک را بهبود می دهد .

معمولا دوربین های اسپید دام نیاز به یک اپراتور دارند تا با چرخاندن جهت دوربین ، از مناطق مهم تصویر برداری کند ، در صورتی که دوربین گردان مجهز به تکنولوژی ردیابی هوشمند – Smart Tracking باشد ، می تواند بطور خودکار افراد و اشیای متحرک نزدیک شونده را تشخیص داده و با کیفیت بالاتری آنها را تحت نظر گرفته و تصویر برداری نماید.

دوربین اسپید دام چگونه ردیابی هوشمند انجام می دهد 

روش های متعددی برای تنظیم تعقیب هوشمند هایک ویژن وجود دارد که عبارتند از :

1- تنظیم بصورت دستی – Manual

در این حالت ، کاربر بصورت دستی یک سوژه را برای دوربین متحرک هایک ویژن تعریف می کند و دوربین از آن هدف تصویر برداری می کند .

 2- تشخیص عبور از خط فرضی – Line Crossing Trigger

کاربر با ترسیم یک خط فرضی در محل مورد نظر می تواند اهداف را شناسایی کند . در این حالت چنانچه هر فرد یا شی متحرکی  ، از خط فرضی عبور کند ، دوربین با قفل شدن بر روی آن ، اقدام به ردیابی هوشمند می کند .

 3- تشخیص کالا یا چمدان رها شده – Unattended Baggage Trigger

با تنظیم این حالت ، دوربین می تواند اشیای رها شده در یک محل که مدت زمان طولانی در آنجا رها شده اند را شناسایی و با دقت بالاتری از آنها تصویر برداری می کند . فرودگاه ، مترو ، ایستگاه راه آهن ، ترمینال های مسافربری و مواردی از این دست که احتمال بمب گذاری وجود دارد بهترین مثال استفاده از این نوع دوربین هاست .

 4 – فعال شدن با ورود یا خروج فرد از یک ناحیه Region Entrance/Exiting Trigger

در این حالت کاربر با ترسیم یک ناحیه مشخص ، اجازه ورود یا خروج را برای افراد صادر می کند و در صورت ورود یا خروج افراد ، دوربین بر روی آنها قفل شده و ردیابی هوشمند انجام می دهد .

 5- فعال شدن با قابلیت تشخیص شی حذف شده از تصویر – Object Removal Trigger

در این حالت دوربین به گونه ای تنظیم می شود تا در صورت حذف یک شی از منطقه ی از پیش تعیین شده ، آن را مشخص کرده و تعقیب نماید . موزه ها ، فروشگاه اجناس زینتی ، طلا و جواهر فروشی ها و … از مهمترین کاربردهای این نوع دوربین ها هستند .

با توجه به ضرورت استفاده از دوربین های گردان در پروژه ها ، توصیه می شود که از دوربین های PTZ مجهز به ویژگی های هوشمند از جمله Smart Tracking استفاده شود تا در صورت بروز مشکل ، فرد یا افراد خاطی را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی نمایید .

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من