قابلیت تشخیص عبور از خط فرضی هایک ویژن چیست ؟

فهرست مطالب

قابلیت تشخیص عبور از خط فرضی یا Line Crossing یکی از ویژگی های آنالیز تصویر ویدیویی در دوربین های هایک ویژن است . این ویژگی هوشمند در بسیاری از دوربین های تحت شبکه هایک ویژن فعال است و کاربران می توانند در صورت تنظیم ، از آن استفاده کنند . دوربین هایک ویژن به گونه ای طراحی شده که در صورت تنظیم ، با تجزیه و تحلیل ویدیویی ، هر گونه حرکتی را تحت نظر داشته باشد . یکی از موارد پر کاربرد برای کاربران سیستم های مدار بسته ، جستجوی تصویر افراد یا شواهدی از ورود افراد غیر مجاز به یک منطقه ی از پیش تعیین شده است . این مشکل اغلب وقت زیادی را از کاربران سیستم های امنیتی می گیرد . از این رو تولید کنندگان سیستم های مدار بسته ، اقدام به تهیه و طراحی مجموعه ای از الگوریتم های آنالیز تصویر ویدیویی تحت عنوان VCA یا Video Content Analytics شدند . یکی از آنالیز های محبوب در VCA ، قابلیت تشخیص عبور از خط فرضی یا Line Crossing است . کاربر با استفاده از این قابلیت می تواند هر گونه عبور شامل ورود یا خروج فرد یا شی متحرک را به یک منطقه ی مورد نظر خود تحت نظر قرار بدهد .

لاین کراسینگ

لاین کراسینگ

قابلیت تشخیص عبور از خط فرضی یا Line Crossing چه کاربردی دارد ؟


از این ویژگی می توانید جهت نظارت بر تردد افراد یا اشیای متحرک به قسمت های مختلف در میدان دید دوربین استفاده نمود . مبادی ورودی ، حیاط ها ، پارکینگ ها ، مغازه و فروشگاه ، فضای داخل شرکت ها و بسیاری دیگر که نظارت بر تردد افراد با اهمیت است را می توان به عنوان مناسب ترین محل برای استفاده از قابلیت Line Crossing معرفی کرد .

چگونه قابلیت لاین کراسینگ را در دوربین هایک ویژن فعال کنیم ؟


منطقه یا نقطه ی مورد نظر را انتخاب کنید ، با ترسیم یک یا چند خطر فرضی و انتخاب نحوه عملکرد ( یک طرفه یا دو طرفه ) می تواند ،عبور هر فرد یا شی متحرکی را تحت نظر داشته باشید .دوربین با شناسایی عبور خط فرضی توسط هر عامل خارجی ، می تواند فرمان های مختلفی مانند ضبط تصویر ،ارسال ایمیل ، ارسال آلارم به تلفن همراه و … را اجرا نماید .دوربین های سری 4 هایک ویژن امکان تعریف 4 خط فرضی و دوربین های سری 2 آن ،امکان ترسیم یک خط فرضی را دارند .همچنین جهت بهبود عملکرد این قابلیت و کالیبره کردن آن با محیط های مختلف ،می توانید میزان حساسیت آن را به دقت انتخاب نمایید . قابلیت تشخیص عبور از خط فرضی را می توانید بصورت یک طرفه از چپ به راست ، یک طرفه از راست به چپ و یا دو طرفه تنظیم کنید . برای اینکار کافیست دوربین را به دستگاه NVR متصل کرده و تنظیمات Line Crossing را در دستگاه ضبط فعال نمایید .

منبع: hikvision.com

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من