فیلتر ICR دوربین مداربسته چیست؟

فهرست مطالب

چنانچه تصویر دوربین مدار بسته را در روز و شب دیده باشید متوجه می شوید که در طول شب تصویر دوربین مدار بسته سیاه و سفید و در روز رنگی می باشد . همچنین مشاهده کرده اید که تصویر برخی از دوربین ها نسبت به بقیه با کیفیت تر است . در این محتوا در خصوص یکی از ویژگی های تاثیر گذار دوربین بر کیفیت تصویر برداری در روز و شب دوربین هایک ویژن یعنی فیلتر ICR سخن می گوییم .

فیلتر ICR چگونه کار می کند ؟

بطور کلی در طول روز از هر شی جلوی دوربین ، دو نوع نور به لنز دوربین تابیده می شود، نور مرئی و نور نامرئی ( IR ) . در طول روز هر دو نوع نور و در شب تنها نور IR وجود دارد . اما این نور ها چه تاثیری بر کیفیت تصویر برداری دوربین دارند ؟ هنگام روز هم نور مرئی و هم نور IR از لنز دوربین عبور و بر روی سنسور تصویر برداری دوربین متمرکز می شوند ، اختلاف فرکانس نور مرئی و نامرئی باعث افت کیفیت تصویر می شود ، برای وضوح بهتر تصویر و پیشگیری از این مشکل ، فیلتر ICR – IR Cut Filter ، در طول روز وارد عمل شده و مانع ورود نور IR به دوربین می شود. در این حالت دوربین تنها با نور مرئی تصویر برداری می کند و تصاویر دوربین رنگی است .

هنگام غروب که نور مرئی کم می شود ، دوربین برای تصویر برداری نیاز به نور جایگزین ( نور IR ) دارد  ، از این رو زمانی که میزان نور مرئی محیط به حداقل می رسد ( هنگام غروب یا ابتدای شب ) فیلتر IR از جلوی لنز دوربین کنار می رود تا دوربین با استفاده از نور نامرئی محیط تصویر برداری کند. در این حالت تصاویر دوربین بصورت سیاه و سفید نمایش داده می شود . این موضوع تا پایان شب ادامه می یابد و در هنگام صبح زمانی که نور مرئی مجددا تابیده می شود ، فیلتر ICR وارد عمل شده و تصویر دوربین رنگی می شود ..

فیلتر ICR دوربین مداربسته چیست ؟

فیلتر ICR دوربین مداربسته چیست ؟

انواع فیلتر های ICR کدام است ؟

دو نوع فیلتر ICR وجود دارد که شامل ICR مکانیکی و ICR الکترونیکی است که در حالت نخست سیستم بصورت یک قطعه فیزیکی در دوربین وجود دارد و در حالت دوم حذف نور مادون قرمز بصورت الکتریکی انجام می شود .

آیا همه دوربین ها فیلتر ICR دارند ؟

خیر برخی از دوربین های مدار بسته فاقد فیلتر حذف نور مادون قرمز هستند و این رو کیفیت تصویر این دوربین ها نسبت به مدل مشابه آنها بسیار پایین تر است .

منبع : سایت hikvision.com

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من