فیس بوک زیر ذره بین FBI

فهرست مطالب

بعد از رسوایی فیس بوک در دسترس شدن اطلاعات شخصی بیش از 87 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی به شیوه ای نامناسب توسط مشاوره سیاسی کمبریج آنالیتیکا این بار وضعیت امنیت کابران ابعاد دیگری به خود گرفته و فاش شده است که فیس بوک به 61 کمپانی حوزه فناوری احازه دسترسی به داده های کاربرانش را داده است. در همین راستا نیز وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که در حال بررسی و موشکافی دقیق رسوایی فیس بوک و  همکاری این شرکت با  موسسه کمبریج آنالتیکاست.

فیس بوک در این راستا مجبور است یا چند سازمان مختلف فدرال بابت بررسی نقشش در رسوایی کمبریج آنالتیکا همکاری کند. به گزارش واشنگتن پست، FBI ، کمسیون اوراق بهادار SEC و کمیسیون تجارت فدرال FTC به شرکت بازرسی DOJ پیوسته اند تا بررسی های لازم روی این پرونده را آغاز کنند. نیویورک تایمز در ماه مه گذشته گزارش داد که DOJ به عنوان شرکت مشاوره سیاسی به FIB کمک می کند، اما به نظر می رسد این مشارکت چیزی فراتر از مشاوره است.

به باور  این شرکت ها، رسوایی فیس بوک امنیت ملی ایالات متحده آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر را به مخاطره انداخته است.

همچنین فیس بوک دیروز از همکاری خود یا این نهادهای امنیتی و پلیس فدرال آمریکا سخن گفته و خبر داده است، در ماه آوریل سال جاری 2018 میلادی بود که م ارک زوگربرگ، موسس و مدیرعامل فیس بوک در مقابل نمایندگان کنگره و مجلس سنای آمریکا شهادت داد و از شرکت خود دفاع کرد.

اعتراف مدیر

فیس بوک در مه 2015 اعلام کرده بود که پس از این تاریخ اطلاعات کاربران خود را در اختیار 61 شرکت سخت افزاری و نرم افزاری قرار داده است.

آگاهی فیس بوک از دسترسی شرکت ها به اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی در سندی 747 صفحه ای در اختیار کنگره قرار گرفته است در ماه آوریل مدیر عامل فیس بوک برای پاسخ به سوالات نمایندگان در کنگره حضور پیدا کرده بود.

گفتنی است که اطلاعات کاربران فیس بوک هر شش ماه یکبار در اختیار شرکت هایی مانند United Parcel Servece , AOL قرار گرفته است. فیس بوک اطلاعاتی مانند دوستان کاربران، جنسیت و تاریخ تولید را در اختیار شرکت قرار نداده است.

فیس بوک این اطلاعات را برای یکپارچه سازی این شبکه اجتماعی برای دستگاه ها و سیستم عامل های مختلف در اختیار شرکای خود قرار داده است. در اسناد عنوان شده که  این اقدامات از سوی همکاران فیس بوک صورت گرفته با این حال مورد  تائید این شبکه اجتماعی بوده است.

در این اسناد به امکان دسترسی پنج کمپانی به اطلاعات دوستان کاربران اشاره شده که البته این اقدام به صورت تئوری امکان پذیر بوده است، فیس بوک در این اسناد اعلام کرده که همکاری خود با 38 شرکت را متوقف کرده و تا پایان ماه ژوئیه همکاری خود را با هفت کمپانی دیگر نیز متوقف می کند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من