انواع روش های تغذیه در سیستم دوربین مدار بسته HD

فهرست مطالب

یکی از سیستم های مدار بسته رایج ، سیستم توربو اچ دی هایک ویژن است در اینسیستم جهت تغذیه دوربین باید یک رشته کابل برق مجزا از محل DVR تا دوربینکشیده شود ، در این قسمت روش های مختلف تغذیه دوربین های مدار بسته HDرا توضیح می دهیم . با ما همراه باشید .

  • تغذیه بوسیله منبع تغذیه مرکزی

منبع تغذیه سوئیچینگ یا آداپتور مرکزی اسامی است که به این نوع منبع تغذیه دادهمی شود . در این روش ، با توجه به تعداد دوربین ها ، یک منبع تغذیه مرکزی با ولتاژو جریان مناسب انتخاب و در کنار DVR نصب می شود . منبع تغذیه مورد استفادهباید از نوع 12 ولت DC انتخاب شود به ازای هر دوربین بطور متوسط 1.3 آمپر درمنبع تغذیه محاسبه کنید به عنوان مثال برای تغذیه 4 دوربین HD نیاز به یک منبع تغذیه12 ولت DC با 4.8 آمپر نیاز است . در بازار منبع تغذیه های مختلفی وجود دارد که ازجمله منبع تغذیه مرکزی 5 آمپر ، 7 آمپر ، 10 آمپر ، 20 آمپر و … که با توجه به تعداددوربین ها می توانید مناسب ترین آداپتور مرکزی را انتخاب کنید . این حالت بیشتر برایمواقعی کاربرد دارد که دوربین های مدار بسته در فاصله کمی از DVR هایک ویژن نصب شده باشند
( به عنوان مثال فاصله نصب دوربین از DVR کمتر از 60 متر باشد )

  • تغذیه بوسیله آداپتور

نوع دیگری از تغذیه برای دوربین های HD ، استفاده از آداپتور تکی برای هر دوربین است .این حالت بیشتر در مواقعی کاربرد دارد که دوربین در فاصله ی دورتری از DVR ( بالاتر از60 متر ) نصب شده باشد . در این نوع تغذیه به ازای هر دوربین مدار بسته دیجیتال از یکآداپتور 12 ولت DC و 2 آمپر در کنار دوربین استفاده می شود ، این آداپتور درون یک باکس10*10 که در کنار دوربین نصب می شود ، قرار می گیرد . هنگامی که از  این شیوه تغذیهدوربین استفاده می کنید پیشنهاد می شود که از یک فیوز محافظ جان در تابلو برق ( محلیکه برق دوربین ها از آن انشعاب گرفته شده است ) استفاده کنید تا در صورت بروز مشکلمانع از برق گرفتگی تکنیسین نصب و راه اندازی دوربین شود .

  • تغذیه بوسیله DVR

شیوه ی دیگر تغذیه در سیستم HD ، استفاده از قابلیت POC یا Power Over Coaxial دستگاهDVR است . برخی از تجهیزات ضبط دیجیتال دارای قابلیت POC هستند ، این DVR ها تواناییتغذیه دوربین های دیجیتال را با استفاده از کابل کواکسیال دارند و نیاز به کابل کشی برق مجزابرای دوربین ها نمی باشد .

سیستم دوربین مدار بسته

انواع روش های تغذیه در سیستم دوربین مدار بسته HD

نکته : در سیستم HD از هر دوربین یک کابل کواکسیال ( معمولا RG59 ) و یک کابل برق مجزابه محل قرار گرفتن دستگاه DVR کشیده می شود . برخی از تولید کنندگان ، کابل های مشخصیتحت عنوان کابل کواکسیال ترکیبی ارائه می کنند ، این نوع کابل شامل کابل کواکسیال و کابلبرق بصورت یکپارچه می باشد . استفاده از این نوع کابل می تواند حجم کابل ها در اتاق DVRرا کاهش دهد .

 منبع : HIKVISION.COM

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من