سرعت تصویر برداری با نرخ فریم ریت دوربین های هایک ویژن

فهرست مطالب

سرعت تصویر برداری با نرخ فریم ریت دوربین های هایک ویژن 

هر دوربین مدار بسته بسته به وضوح تصویر و سیستم تصویر برداری خود ، با سرعت معلومی تصویر برداری می کند که به این سرعت نرخ فریم بر ثانیه یا فریم ریت گفته می شود . این عبارت به FPS یا Frame Per Second هم معروف است . برای اینکه بتوانیم تصویر دوربین هایک ویژن را بدون پرش یا اصطلاحا فریز شدن تصویر مشاهده کنیم باید نرخ فریم آن 25 تا 30  فریم باشد .در این حالت اصطلاحا گفته می شود که تصویر دوربین بصورت طبیعی یا Real Time می باشد .

سرعت تصویر برداری هایک ویژن

سرعت تصویر برداری هایک ویژن

برخی دوربین های مدار بسته از فریم ریت بالاتری استفاده می کنند ( به عنوان مثال 60 فریم بر ثانیه ) و این بدین معنی است که دوربین در هر ثانیه تعداد عکس های بیشتری ثبت می کند . از دوربین های با نرخ فریم ریت بالاتر برای تصویر برداری از اشیای متحرک استفاده می شود . به عنوان مثال جهت تصویر برداری از پلاک خودرو هایی که در خیابان در تردد هستند ، یک دوربین با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه نسبت به مدل مشابه 25 فریم بر ثانیه ای ، عملکرد بسیار بهتر و کم اشتباه تری در ثبت پلاک خودرو ها خواهد داشت .
به زبان ساده ، تصاویر دوربین های مدار بسته از پشت سر هم قرار گرفتن این عکس ها ساخته می شود و هرچه تعداد این فریم ها بیشتر باشد ، تصاویر روان تر نمایش داده شده یا ضبط می شوند .

فریم بر ثانیه چه تاثیری بر تصویر دوربین مدار بسته دارد ؟

هر چه فریم ریت یک دوربین پایین تر باشد ، تصویر تارتر شده و نمایش آن با کندی و فریز شدن همراه خواهد بود .در این موارد برخی از فریم ها از دست خواهند رفت و کاربر نمی تواند اجسام متحرک را به خوبی دنبال نماید ( به عنوان مثال راه رفتن یک شخص یا حرکت یک اتومبیل در میدان دید دوربین ) هر چه فریم بر ثانیه دوربین بالاتر باشد ، تصویر روان تر است و جزئیات اجسام متحرک با دقت بیشتری ثبت خواهد شد و کاربر هیچ فریمی را از دست نخواهد داد . بطور کلی برای اینکه یک تصویر را بطور طبیعی مشاهده کنیم باید تعداد فریم های آن حداقل 20 الی 25 فریم بر ثانیه باشد . افزایش مقدار فریم ریت دوربین می تواند حجم تصویر اشغال شده روی هارد و همچنین پهنای باند دوربین و دستگاه ضبط را اشغال نماید .لذا تنظیم نرخ مناسب فریم ریت در دوربین های هایک ویژن دارای اهمیت است. نرخ فریم در سیستم HD ، در دستگاه DVR انجام می شود .دوربین های تحت شبکه هایک ویژن با نرخ های فریم ریت متنوعی وجود دارد که بسته به نیاز می توانید مدل مورد نظر را انتخاب نمایید.مقدار دقیق فریم بر ثانیه را در دیتاشیت دوربین هایک ویژن پیدا خواهید کرد . همچنین دیتاشیت دوربین را می توانید از سایت هایک ویژن دانلود نمایید .

منبع : hikvision.com

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من