راهنمای خرید دوربین تحت شبکه و نکاتی که پیش از خرید باید بدانید

فهرست مطالب

در زمان خرید دوربین مداربسته با انواع برندهای دوربین با امکانات مختلف ممکن است برخورد داشته باشیم. یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید دوربین های نظارتی هایک ویژن است. اگر قصد خرید دوربین تحت شبکه را دارید می توانید دوربین تحت شبکه هایک ویژن را نیز برای خرید در نظر داشته باشید اما به طور کلی استفاده از یک راهنمای خرید دوربین تحت شبکه می تواند به شما کمک کند تا دوربین مناسبی را برای خرید انتخاب کنید.

به طور کلی دوربین های مداربسته به دو نوع آنالوگ و تحت شبکه بخش بندی می شوند. اگر می خواهید از برند هایک ویژن خریداری کنید و بدانید دوربین آنالوگ HD هایک ویژن بهتر است یا شبکه باید گفت امکاناتی که دوربین های تحت شبکه در اختیار شما قرار می دهد بسیار بیشتر از دوربین های آنالوگ است مانند تشخیص انسان، خواندن پلاک خودرو و غیره.

مقاله پینهادی هایک ویژن: دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟

قصد داریم متناسب با امکانات و بودجه ای که در اختیار دارید قابلیت های موجود در دوربین تحت شبکه را برای شما بیان کنیم تا در هنگام خرید با توجه به راهنمای خرید دوربین تحت شبکه بیان شده در این قسمت دوربین موردنظر خود را خریداری نمایید.

 

راهنمای خرید دوربین تحت شبکه

دوربین های تحت شبکه برعکس دوربین های آنالوگ یا همان دوربین های معمولی به کابل کشی خاصی نیاز ندارند. نحوه کار کرد دوربین تحت شبکه  به گونه ای است که پس از اتصال آنها به شبکه می توانید تصاویر را بر روی کامپیوتر و یا از طریق اینرنت بر روی مرورگر مشاهده کنید.

 

راهنمای خرید دوربین تحت شبکه

 

دوربین های تحت شبکه بوسیله کابل اترنت و به شکل وایرلس به شبکه وصل می شوند. به عنوان یک راهنمای خرید دوربین تحت شبکه باید در زمان انتخاب یک دوربین تحت شبکه یا IP به موارد زیر دقت کرد:

  • کیفیت تصویر
  • عملکرد دوربین در نور کم
  • کنترل نورهای شدید یا محدوده دینامیکی دوربینه (wdr)
  • لنز دوربین
  • شکل ظاهری
  • پشتیبانی از قابلیت poe
  • ذخیره سازی اطلاعات در داخل دوربین

 

تفاوت دوربین تحت شبکه با آنالوگ در کیفیت تصاویر دوربین ها است. کیفیت تصاویر دوربین مداربسته بر اساس رزولوشن، کنترل نور شدید و عملکرد دوربین در نور کم تعیین می شود.

 

راهنمای خرید دوربین ip

 

به عنوان یک راهنمای خرید دوربین تحت شبکه باید گفت که یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر روی کیفیت تصویر، سایز سنسور استفاده شده در دوربین و کیفیت پردازشگر مرکزی دوربین است.

 

رزولوشن دوربین تحت شبکه

رزلوشن های مختلفی در دوربین وجود دارد که قدیمی ترین آنها sd است که امروزه کاربرد ندارد. رزلوشن های دوربین ها می توانند به صورت های زیر باشند:

  • رزولوشن SVGA: این دوربین ها درای کیفیت تصویری 50 درصد بالاتر نسبت به sd دارند ضمن آن که از نظر قمیتی نیز ارزان هستند ولی دوربینی مدرن محسوب می شوند.
  • رزولوشن HD: دوربین های با این نوع رزلوشن کیفیت تصویر بسیار بهتری نسبت به دو مورد قبل دارند دوربین های HD (1080p,720p)  از نظر کیفیت تصویر مشابه هم هستند.

 

راهنمای خرید دوربین ip و نکاتی که قبل خرید باید بدانید

 

  • رزولوشن 2 مگاپیکسلی یا رزولوشن 3/1 مگاپیکسل: این دوربین ها مشابه دوربین های HD هستند اما برای مکان هایی که دید وسیعی دارند پرکاربرد هستند.
  • رزولوشن 3 مگاپیکسل یا 5 مگاپیکسل: دوربین هایی مناسب برای مناطق بزرگ که دارای نور یکنواخت نیز هستند. این دوربین جزییات تصاویر محیط را به خوبی نشان می دهند اما در نورهای کم یا زیاد عملکرد خوبی ندارند.

 

کنترل نور شدید یا محدوده دینامیکی (WDR)

 نورهای زیاد موجب اشباع سنسور و نور کم نیز موجب تاریک شدن تصویر و یا ایجاد نویز در تصاویر می شود. محدوده دینامیکی را به معنای نسبت حداکثر نور به حداقل نور قابل تشخیص در تصویر می گویند. دوربین هایی که قابلیت WDR دارند می توانند در شرایط نوری مختلف تصویر با کیفیت نیز ایجاد کنند.

 

عملکرد دوربین در نور کم

 اگر دوربین مورد نظر شما در محیطی با نورهای متغییر قرار دارد و می خواهید تصاویر شب را نبز با کیفیت دریافت کنید. توصیه ما به عنوان راهنمای خرید دوربین تحت شبکه این است که بهتر است دوربینی را انتخاب کنید که قابلیت روز/ شب (day/night) را نیز داشته باشند.

 

هنگام خرید دوربین ip به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

 

نام دیگر این قابلیت فیلتر برش مکانیکی است که در شب تصاویر خوبی دارند. اگر محیط شما دارای نور کم است در هنگام خرید دوربین های 3/1 مگاپیکسلی را به دوربین هایی که رزولوشن بالایی دارند ترجیح دهید. معمولا دوربین های با رزولوشن بالا در نور کم عملکرد خوبی ندارند.

 

نوع لنز دوربین تحت شبکه

یکی از نکات مهم که لازم است در راهنمای خرید دوربین تحت شبکه در نظر داشته باشید لنز دوربین است. در انتخاب لنز مناسب باید در نظر داشت که هر چه فاصله کانونی بیشتر شود میدان دید نیز باریک می شود. لنزهایی که دارای فاصله کانونی ثابت هستند نسبت به فاصله کانونی متغییر قیمت ارزان تری دارند. لنزهای با فاصله کانونی متغییر وسعت دید زیادتری به کاربر می دهد. در حالیکه در دوربین هایی که دارای فاصله کانونی ثابت هستند، برای تغییر زاویه دید باید دوربین را به عقب و جلو جابجا کرد.

یکی از موارد مهم در لنزهای دوربین F-STOP است که نشان دهنده عملکرد دوربین در نور کم است. هر چه عدد آن بزرگ باشد نورکمتری از لنز عبور می کند و عملکرد دوربین نیز در نور کم ضعیف خواهد بود.

سرعت شاتر بر روی قرار گرفتن سنسور در معرض نور تاثیر دارد. برای تنظیم نور از دیافراگم و سرعت شاتر استفاده می شود. اگر دوربین دارای سرعت شاتر پایین باشد موجب می شود تا در محیط تاریک، تصویری روشن اما به شکل شبحی از اشیا متحرک داشته باشید.

شکل ظاهری دوربین های تحت شبکه

به عنوان راهنمای خرید دوربین تحت شبکه بهتر است بدانید که انواع دوربین مداربسته تحت شبکه از نظر ظاهری به شکل های مختلفی تقسیم بندی می شوند که معروف ترین آنها عبارت هستند از جعبه ای، گنبدی، بولت. در برخی از دوربین ها براساس استانداردهایی چون IK10 و IP67 ساخته می شوند و به همین دلیل نسبت به تغییرات آب و هوایی مانند بارندگی و گرد و خاک و ضربات مصون هستند. به طوری که می توان آنهار ا نیز برای محیط بیرونی مورد استفاده قرار داد.

  • دوربین جعبه ای: دوربین هایی هستند که دارای مکان و زاویه ثابت می باشند و یک ناحیه خاص را پوشش می دهند. اگر برای محیط خارجی استفاده شوند باید برای آنها از یک محفظه نیز استفاده کرد.
    در زمان نصب برای آنها زاویه دید تعیین می شود و جزو معروف ترین نوع دوربین ها هستند.
  • گنبدی: دوربین هایی رایج که نسبت به دوربین های جعبه ای قیمت گران تری دارند. لنزهای این دوربین ها ممکن است ثابت و متغییر باشد. در این دوربین ها به دلیل استفاده از محفظه گنبد شکلی، تشخیص جهت گیری دوربین سخت است.
    ضمن آن که وجود این محفظه موجب می شود تا دوربین از ضربات و آسیب های محیطی و خرابکاری در امان بماند. این دوربین ها را می توان برای محیط های مسقف استفاده کرد.

 

راهنمای خرید دوربین بولت هایک ویژن

 

  • بولتی: دوربینی بسیار مناسب برای محیط بیرون است که از نظر ظاهری کمی شبیه به دوربین های جعبه ای می باشد. دوربین های بولت دارای نورهای مادون قرمز هستند که برای فضاهای کم نور و شب بسیار مناسب هستند. این دوربین ها نیز نسبت به ضربات و آسیب مقاومت دارند.

پشتیبانی poe در دوربین تحت  شبکه

اکثر دوربین های تحت شبکه از این قابلیت استفاده می کنند. قابلیت poe موجب می شود تا جریان برق و داده ها از طریق یک کابل ارسال گردد. در اکثر راهنمای خرید دوربین تحت شبکه  توصیه شده است که در زمان خرید دوربین تحت شبکه به وجود این قابلیت توجه کنید زیرا که موجب می شود تا نیازی برای تامین منبع تغذیه جداگانه برای دوربین های مداربسته از بین برود.

ذخیره سازی اطلاعات

برخی از دوربین ها در درون خود دارای کارت حافظه هستند که می توانند از انواع مختلف SD و SDHC و SDXC  باشند. ظرفیت حداکثر آنها برابر با 64 گیگابایت است که یکی از مشکلات آنها زود پر شدن است.

توصیه ما به عنوان راهنمای خرید دوربین تحت شبکه این است که برای استفاده از دوربین های تحت شبکه بهتر است از یک دستگاه ضبط کننده مخصوص خود یعنی دستگاه ضبط کننده nvr استفاده شود. این دستگاه می تواند امکانات مختلفی مانند مدیریت تصاویر دوربین ها، تعیین هشدار و بسیاری دیگر از قابلیت ها را در اختیار کاربر قرار دهد.

 

 

جمع بندی

در زمان خرید دوربین تحت شبکه ممکن است راهنمای خرید دوربین تحت شبکه گوناگونی به شما معرفی شود. اما در این راهنمای خرید دوربین تحت شبکه سعی شد تا بخش های مهم دوربین تحت شبکه را بیان کنیم. براساس این موارد و استفاده از کارشناس مجرب در زمینه دوربین مداربسته می توانید یک دوربین تحت شبکه با قابلیت های خوب و هزینه مناسب را خریداری کرد. استفاده ا راهنمای خرید دوربین IP موجب می شود تا اطلاعات بیشتری و شناحت بهتری از دوربین های تحت شبکه داشته باشید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من