دوربین دام چیست؟ درباره مشخصات این دوربین چه میدانید؟

فهرست مطالب

دوربین دام به دلیل شکل ظاهری گنبد مانندش به دوربین دام معروف است. طراحی آن به صورتی است که برای محیط مسقف بسیار پرکاربرد است و کاربرد غیر صنعتی دارند. این دوربین ها در شرایط بد آب و هوا مقاومت بالایی ندارند به همین دلیل بهتر است برای محیط داخلی شرکت و منازل استفاده شوند.

برندهای مختلفی از دوربین دام در بازار وجود دارد مانند دوربین دام هایک ویژن که برای خرید آن می‌توانید با پرشیا سیستم، نمایندگی هایک ویژن تماس داشته باشید.

 

مشخصات دوربین دام چیست؟

کیفیت تصویر

دوربین های دام به صورت آنالوگ، آنالوگ HD و شبکه می‌باشند. تصویر این دوربین ها از 2 مگاپیکسل تا 8 مگاپیکسل متفاوت هستند.

 

دید در شب

بیشتر دوربین های دام قابلیت دید در شب IR را دارند. برد دید در شب آنها متوسط است و اگر نیاز به دید در شب با برد زیاد دارید از دوربین بولت استفاده کنید. البته در چند سال اخیر فناوری دید در شب EXIR در محصولات لحاظ شده است که دید در شب خیلی بالاتری را به کاربر ارائه می دهد.

 

کاربرد دوربین دام چیست؟

 

لنز و زاویه دید

دوربین های دام دارای دو لنز ثابت و وریفوکال هستند. این لنزها دارای فاصله کانونی مختلفی می باشند و زاویه دید متفاوتی را ارائه می دهند. در لنزهای ثابت فاصله کانونی نیز ثابت است و نمی توان زوم انجام داد. اما دوربین های با لنز وریفوکال دارای دو فاصله کانونی هستند که میتوان زوم در آن را انجام داد.

 

مزایای دوربین دام چیست؟

پس از آنکه با دوربین مداربسته دام چیست آشنا شدیم، بهتر است بدانید دوربین های دام دارای مزایا و معایب متفاوتی هستند که در ادامه آنها را بیان می کنیم. مزایای آن عبارتست از:

 

زوایه دید زیاد

این دوربین ها قابلیت چرخش 360 درجه را دارند و فضای باز زیادی را پوشش می دهند.

عدم جلب توجه

دوربین دام را معمولا به سقف نصب می کنند در نتیجه برای اکثر افراد جلب توجه نخواهد کرد زیرا که ممکن است با سوئیج یا سیستم اتفا حریق اشتباه گرفته شوند. اگر در ارتفاع زیاد نصب شوند نیزافراد کمتری به آن حساس می شوند و نظارت بهتری بر روی مکان موردنظر انجام می گیرد.

عدم تشخیص جهت

به دلیل آن که این دوربین ها داخل محفظه شیشه ای هستند تشخیص آنها کمی سخت است.

عدم جذب گردو خاک

به دلیل نصب شدن در سقف احتمال این که گردوغبار به آنها جذب شود کم است.

عمر بیشتر

این دوربین ها کمتر در معرض خرابکاری هستند که در نتیجه عمرشان بیستر است.

 

معایب دوربین دام چیست؟

 

معایب دوربین دام چیست؟

در بالا به مزایای این نوع دوربین پرداختیم و متوجه شدیم که مزایای دوربین دام چیست؟ حال در ادامه به بررسی معایب این ننوع دوربین مداربسته خواهیم پرداخت.

  • به دلیل این که کمتر جلب توجه می کنند نمی توانند نقش بازدارنده ای در وقوع جرم و خرابکاری داشته باشند.
  • در آنها از لنز کوچک استفاده شده است که همین موجب می شود تا فاصله کمتری را پوشش دهد.
  • یکی از تفاوت دوربین دام با دوربین بولت این است که نصب آنها سخت می باشد. زیرا در صورت نصب شدن بدون استحکام کافی به زمین خواهند افتاد و یا اگر چرخش خوبی نداشته باشند تنظیم زاویه آنها نیز سخت خواهد بود.

 

کاربرد دوربین مداربسته دام چیست؟

دوربین دام را بر روی سقف نصب می کنند و در فضاهای داخلی و محیط بسته کاربرد دارد مانند فروشگاه، هتل اداره و… دوربین دام که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. این دوربین ها بصورت دو نوع آنالوگ و تحت شبکه هستند.

دوربین دام تحت شبکه دوربینی است که میتوان تصاویر آن را با اینترنت مشاهده کرد که معمولا دارای یک دستگاه ضبط کننده NVR می باشند که بوسیله کابل شبکه به دیگر تجهیزات متصل می شود.

دوربین آنالوگ به اینترنت وصل نبوده و به تصاویر آن نیز نمی توان دسترسی داشت این دوربین ها در سیستم DVR استفاده می شوند و ارتباط بین آنها نیز بوسیله کابل کواکسیال انجام می گیرد.

 

تفاوت دوربین دام و اسپید دام در چیست؟

در ساخت دوربین های اسپید دام از تکنولوژی پیشرفته تری استفاده شده است. این دوربین ها را می‌توان برای مناطق وسیعی استفاده کرد. از دیگر تفاوت دوربین دام و اسپید دام، می‌توان به قابلیت چرخش و زوم از راه دور اشاره کرد.

 

تفاوت دوربین دام و اسپید دام چیست؟

 

دوربین اسپید دام را میتوان در فضای باز و در ارتفاعات نصب کرد. زیرا که نسبت به عوامل محیطی مقاومت زیادی دارند. سنسورهای استفاده شده در این نوع دوربین ها بسیار پیشرفته هستند.

 

تفاوت بولت و دوربین دام چیست؟

تفاوت دوربین دام و بولت را می‌توان از نظر سه بخش امکانات، نصب و کاربرد مورد بررسی قرار داد.

 

تفاوت بولت و دوربین دام چیست؟

 

  • امکانات: لنز دوربین بولت می تواند فواصل زیادی را نشان دهدد در صورتی که لنز دوربین دام منطقه وسیعی را پوشش می دهد زیرا که لنز داخل آن قابلیت چرخش دارد.
  • نصب: نصب و جابجایی دوربین های بولت نسبت به دوربین های دام آسان تر است. اما در دوربین های دام به دلیل یافتن مکان مناسب برای دیده نشدن آن سخت است و پس از نصب و کابل کشی نیز جابجایی آن آسان نخواهد بود.
  • کاربرد: دوربین های بولت به دلیل ضد آب بودن برای بیرون کاربرد دارند زیرا که نسبت به آب و هوای ناسازگار مقاومت زیادی دارند. دوربین دام را بهتر است برای محیط مسقف استفاده کرد زیرا در شرایط آب و هوایی نامساعد خیلی زود خراب می شوند.
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من