تکنیک های تصویر برداری حرارتی هایک ویژن

فهرست مطالب

اصلی ترین وظیفه دوربین مدار بسته ، تصویر برداری است و اساس کار تصویر برداری ، انعکاس نور اجسامی که در مقابل دوربین قرار دارند به لنز و سپس سنسور دوربین نظارتی است . دوربین های رایج جهت تصویر برداری در روز طراحی شده اند از این رو زمانی که شدت نور محیط از حد معینی کمتر می شود، کیفیت تصاویر افت می کند و در این حالت سنسور دوربین با افزایش حساسیت نوری ، این کاهش نور را جبران می کند. همچنین استفاده از ال ای دی های دید در شب یا IR در دوربین مدار بسته باعث می شود دوربین بتواند با استفاده از نور نامرئی یا مادون قرمز تصویر برداری نماید. کاهش نور باعث بوجود آمدن نویز در تصویر دوربین نظارتی می شود که برای رفع آن می توان از فیلتر های جبران ساز مانند DNR استفاده کرد.

تصویر برداری حرارتی هایک ویژن

تکنیک تصویر برداری حرارتی

در سوی دیگر صنعت دوربین مدار بسته ، دوربین های حرارتی وجود دارند . دستگاه های تصویر برداری حرارتی ، همانطور که از اسمشان پیداست ، انرژی حرارتی محیط و اجسام جلوی دوربین را به یک تصویر قابل مشاهده توسط چشم انسان تبدیل و برای نمایش یا ضبط در دستگاه رکوردر ارسال می کند . در تصویر برداری حرارتی ، دوربین درجه حرارت قسمت های مختلف محیط و اجسام را بر اساس سنسور های خود تخمین می زند و هر محیط را بر اساس درجه حرارت خود مدل سازی می کند و با کنار هم قرار دادن کلیه محاسبات ، نتیجه را به عنوان یک مدل تصویری ثبت می نماید . هایک ویژن به عنوان پیشرو در تولید دوربین و ارائه راه حل های نظارت تصویری با معرفی نسل جدیدی از دوربین های حرارتی که از تکنیک های تصویر برداری حرارتی نوین بهره می برند توانسته ، انقلابی در حوزه نظارت تصویری برپا نماید . استفاده از الگوریتم های هوشمند نظارت تصویری در این دوربین ها نیز تعبیه شده و کاربر می تواند بر اساس موارد مختلف ، اهداف خود را تبیین و توسط دوربین حرارتی تحت کنترل داشته باشد .

کنترل دمای بدن افراد در شرایط بحرانی مانند بیماری کرونا

یک دوربین حرارتی به لطف تکنیک های تصویر برداری حرارتی هوشمند خود می تواند ، دمای بدن افراد را از راه دور اندازه گیری کند از این رو می توان در مکان های شلوغ و عمومی توسط دوربین حرارتی هایک ویژن ، درجه حرارت بدن افراد را اندازه گیری نمود و در صورت شناسایی مورد مشکوک ، آن را پیگیری نمود . با توجه به عملکرد ویژه دوربین های حرارتی ، می تواند در مکان های مختلفی از آنها جهت شناسایی خطرات احتمالی استفاده کرد که از جمله می توان به حفاظت پیرامونی مکان های حساس مانند زندان ها ، مرز های کشور ، پالایشگاه ها و مواردی شبیه به آن استفاده نمود .

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من