بهترین دوربین مدار بسته خانگی چیست و چه ویژگی هایی دارد

فهرست مطالب

همان ‌طور که می ‌دانید، دوربین‌ های مداربسته تنوع بسیار زیادی دارند. با انتخاب دوربین مناسب، میتوانید امنیت خانه خود را به طور قابل ‌توجهی افزایش دهید و با خیالی آسوده به کارهای روزمره خود بپردازید. از این رو در این مقاله، قصد داریم شما را با ویژگی‌ های مهم یک دوربین مداربسته خانگی ایده ‌آل آشنا کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع بهترین دوربین مدار بسته خانگی انواع بهترین دوربین مدار بسته خانگی

پیشنهادی: دوربین دام هایک ویژن

دوربین ‌های مداربسته خانگی دیگر فقط برای خانه ‌های لوکس نیستند. با تنوع بالای مدل ‌ها و قیمت ‌ها، حالا همه میتوانند از مزایای این سیستم ‌های امنیتی بهره ‌مند شوند. در ادامه انواع بهترین دوربین مدار بسته خانگی را برای شما لیست کرده ایم:

دوربین‌ مداربسته از نوع بولت

این دوربین ‌ها با بدنه استوانه ‌ای شکل خود، معمولاً در فضای باز نصب میشوند. مقاومت بالا در برابر شرایط جوی نامساعد و قابلیت دید در شب از ویژگی ‌های بارز این دوربین ‌هاست. دوربین ‌های بولت به دلیل طراحی ساده و مستحکم، برای نظارت بر ورودی خانه‌ ها، حیاط و پارکینگ ‌ها بسیار مناسب هستند.

دوربین مداربسته PTZ

این مدل نیز در دسته بهترین دوربین مدار بسته خانگی مشاهده میکنید. چراکه هم حرفه ‌ای ‌تر هستند و هم قابلیت چرخش 360 درجه، تغییر زاویه و بزرگنمایی را دارند. درواقع به شما اجازه میدهند تا به صورت دقیق بر روی یک نقطه خاص تمرکز کنید و محیط اطراف را با جزئیات بیشتری مشاهده کنید.

دوربین مداربسته از نوع دام

این مدل دوربین ‌ها با طراحی گرد و گنبدی شکل خود، ظاهری زیبا و مدرن دارند. آن‌ ها برای نصب در محیط‌ های داخلی و خارجی مناسب هستند و در دو نوع ثابت و چرخشی تولید میشوند. دوربین ‌های گنبدی ثابت تنها برای یک نقطه ثابت از فضا استفاده میگردند، در حالی که دوربین ‌های چرخشی میتوانند منطقه وسیع ‌تری را پوشش بدهند.

دوربین‌ مداربسته از نوع فضای باز

این دوربین ‌ها برای نصب در فضای باز طراحی شده ‌اند و در برابر شرایط جوی نامساعد مانند باران، برف و گرد و غبار مقاوم هستند. اغلب برای نظارت بر ورودی خانه، حیاط، باغچه و سایر فضاهای بیرونی استفاده میشوند.

دوربین‌ مداربسته از نوع زنگ در

این مدل ترکیبی از زنگ در و دوربین داخلی هستند و به شما امکان میدهند تا از طریق تلفن هوشمند خود، با افرادی که به درب منزل شما مراجعه میکنند، ارتباط تصویری برقرار کنید. دوربین‌ های زنگ در معمولاً دارای ویژگی ‌هایی مانند تشخیص حرکت، صدای دوطرفه و قابلیت ضبط ویدیو هستند.

مدل ‌هایی مانند DS-2CE76D0T-ITPF(C)/ DS-2CE78D0T-IT3FS/ DS-2CE72DF3T-F و DS-2CE76D0T-ITMF، با قابلیت‌ هایی نظیر وضوح تصویر بالا، دید در شب قوی و تشخیص حرکت، جزو بهترین دوربین مدار بسته خانگی هستند که امنیت منزل شما را نیز تضمین میکنند. همچنین، دوربین دام 2 مگاپیکسلی مدل DS-2CD1123G0E-I با طراحی جمع و جور و کیفیت تصویر عالی، برای نظارت بر فضاهای کوچک ‌تر بسیار عالی است.

ویژگی های بهترین دوربین مدار بسته خانگی

ویژگی های بهترین دوربین مدار بسته خانگی

پیشنهادی: دوربین پلاک خوان هایک ویژن

با توجه به تنوع بالای دوربین ‌های مداربسته موجود در بازار، انتخاب یک دوربین مناسب میتواند چالش ‌برانگیز باشد. اما با شناخت ویژگی ‌های کلیدی این محصولات، میتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. در این بخش، به شما راهنمایی میکنیم تا با بررسی دقیق مشخصات فنی دوربین‌ ها، بهترین گزینه را برای امنیت خانه خود انتخاب کنید.

رزولوشن تصویر

اولین و مهم ‌ترین ویژگی که در انتخاب بهترین دوربین مدار بسته خانگی باید به آن توجه کنید، رزولوشن تصویر است. رزولوشن بالاتر به معنای وضوح بیشتر و جزئیات بیشتر در تصاویر است. دوربین ‌های با رزولوشن 1080p و 4K، تصاویری بسیار باکیفیت و شفاف ارائه میدهند و شما میتوانید کوچک ‌ترین جزئیات را به وضوح مشاهده کنید.

زاویه دید

زاویه دید دوربین، به شما میگوید که دوربین چه محدوده‌ ای را پوشش میدهد. دوربین ‌های با زاویه دید وسیع ‌تر، بخش بزرگ ‌تری از محیط را در یک قاب واحد ثبت میکنند. اگر میخواهید یک فضای بزرگ را با تعداد کمتری دوربین پوشش دهید، دوربین ‌های با زاویه دید وسیع انتخاب مناسبی هستند. همچنین، دوربین ‌های چرخشی 360 درجه، امکان پوشش کامل یک محیط را فراهم میکنند.

قابلیت دید در شب

یکی دیگر از ویژگی‌ های مهم بهترین دوربین مدار بسته خانگی، قابلیت دید در شب است. اکثر دوربین ‌ها از فناوری مادون قرمز برای دیدن در تاریکی استفاده میکنند. به منظور که در شب تصاویر به صورت سیاه و سفید ثبت میشود. برخی از دوربین ‌های پیشرفته ‌تر نیز هستند از فناوری وارم لایت استفاده میکنند؛ یعنی تصاویر رنگی با کیفیت بهتری را در شب ارائه میدهند.

دسترسی از راه دور

با بهترین دوربین مدار بسته خانگی از نوع تحت شبکه (آی ‌پی)، میتوانید از هر نقطه دنیا به تصاویر زنده دوربین‌رهای خود دسترسی داشته باشید. این ویژگی به شما امکان میدهد تا در هر زمان و مکانی از امنیت خانه خود مطمئن شوید.

حجم ذخیره سازی تصاویر

ظرفیت ذخیره ‌سازی اطلاعات هم یکی از مهم ترین مواردی است که باید درنظر بگیرید. عموماً دو تا روش اصلی برای ذخیره این اطلاعات وجود دارد: اول اینکه خود دوربین میتواند اطلاعات را روی یک کارت حافظه که داخل خودش قرار دارد، ذخیره کند. روش دوم هم این است که تصاویر به صورت آنلاین روی سرورهای ابری ذخیره میشود. انتخاب اینکه از کدام روش استفاده کنیم بستگی به این دارد که می ‌خواهیم تصاویر را چقدر مدت زمان نگه داریم و کیفیت تصاویر چگونه باشد.

تعداد و محل نصب دوربین مداربسته در منزل

تعداد و محل نصب دوربین مداربسته در منزل

برای مطالعه: آیا دوربین مداربسته بدون برق کار میکند

انتخاب تعداد مناسب بهترین دوربین مدار بسته خانگی، یکی از تصمیمات مهم برای تامین امنیت خانه است. این تصمیم به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • مساحت منزل: خانه ‌های بزرگ ‌تر نیاز به دوربین ‌های بیشتری دارند.
  • محدوده دید دوربین: نصب دوربین در مکان‌هایی که قابلیت پوشش همه‌ جانبه دارند.
  • نوع دکوراسیون منزل: وسایل باید به گونه ‌ای چیده شوند که دید دوربین را مسدود نکنند.
  • میزان امنیت فضای بیرونی: در محله ‌های کم ‌امنیت، مسلماً تعداد دوربین ‌ها باید بیشتر باشد.
  • نقاط حساس: مکان‌ هایی مانند پارکینگ، راهرو و درب ورودی باید به‌طور کامل پوشش داده شوند.
  • تعداد درب ها و اتاق‌ ها: هر اتاق باید به‌طور مجزا تحت پوشش دوربین قرار گیرد، بسته به حساسیت فضا.

بنابراین برای تعیین دقیق تعداد بهترین دوربین مدار بسته خانگی، بهتر است یک نقشه از خانه تهیه کرده و نقاطی که نیاز به پوشش دارند را مشخص کنیم. سپس با توجه به زاویه دید دوربین ‌ها، تعداد دوربین ‌های مورد نیاز را محاسبه کنیم. مکان ‌هایی مانند درب ورودی و پشتی ساختمان، پارکینگ، حیاط، ورودی راهرو، پشت بام، مقابل ساختمان و داخل آسانسور (با توجه به محدودیت ‌های فضا) از جمله بهترین نقاط برای نصب بهترین دوربین مدار بسته خانگی هستند. چراکه به شما امکان میدهند تا در صورت بروز هرگونه اتفاق ناخوشایند، تصاویر واضحی از رخدادها داشته باشید

نحوه نصب دوربین مداربسته در منزل

اولین قدم، انتخاب مکان مناسب برای نصب دوربین است. بهترین مکان، جایی است که دید کاملی از ورودی ‌ها داشته باشد. به طور معمول، دوربین‌ها در ارتفاع حدود 3 متری از زمین نصب میشوند. برای نصب بهترین دوربین مدار بسته خانگی بر روی دیوار، ابتدا پایه دوربین را در محل مورد نظر قرار داده و محل پیچ‌ ها را علامت‌گذاری کنید. سپس با استفاده از مته، سوراخ‌ هایی در دیوار ایجاد کرده و پایه دوربین را با پیچ به دیوار محکم کنید.

پس از نصب دوربین ‌ها، نوبت به اتصال آن ‌ها به دستگاه ضبط DVR میرسد. دوربین ‌های آنالوگ با استفاده از کابل کواکسیال و دوربین‌ های IP با استفاده از کابل شبکه به DVR متصل یشوند. برای زیبایی کار میتوانید کابل ‌ها را درون داکت قرار دهید. اگر در انجام این کار مهارت ندارید، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

این نکته را درنظر بگیرید که نصب دوربین ‌های بی ‌سیم بسیار ساده ‌تر از دوربین ‌های سیمی است. چراکه همراه با دوربین ‌های بی‌سیم یک نرم ‌افزار یا اپلیکیشن نصب ارائه میشود که با استفاده از آن میتوانید دوربین را به شبکه وای ‌فای خود متصل کنید. همچنین، اپلیکیشن‌ های مختلفی مانند V380 و VM Camera برای دسترسی به تصاویر دوربین از راه دور وجود دارد.

برای مشاهده تصاویر بهترین دوربین مدار بسته خانگی، باید دستگاه ضبط DVR را به یک مانیتور متصل کنید. برای این کار، از کابل HDMI یا کابل کواکسیال استفاده میشود. پس از اتصال کابل ‌ها، مطمئن شوید که همه دستگاه‌ ها به برق متصل هستند و روشن شده ‌اند. برای تنظیمات اولیه DVR، میتوانید از دفترچه راهنمای دستگاه یا منابع آموزشی آنلاین کمک بگیرید.

جمع بندی

در نهایت، برای انتخاب بهترین دوربین مدار بسته خانگی بایستی به عوامل مختلفی مانند بودجه، اندازه خانه، نیازهای امنیتی و ترجیحات شخصی توجه کنید. با توجه به اطلاعات ارائه شده در این مقاله، میتوانید بهترین دوربین را برای خانه خود انتخاب کنید و از امنیت خود و خانواده ‌تان اطمینان حاصل کنید

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من