بهبود کنترل ترافیک با استفاده از فناوری های جدید و پیشرفته دوربین های مدار بسته

فهرست مطالب

بر اساس گزارش Market Sand Markets ، تا سال 2023 ، سیستم های نظارت تصویری بخش بالایی از بازار کنترل ترافیک را به خود اختصاص  خواهند داد . اطلاعات ارزشمند این دوربین ها مانند ترافیک خطوط می تواند بسیاری از گره های ترافیکی را باز کند به علاوه دوربین های ثبت تخلف هر گونه قانون شکنی مانند عبور از چراغ قرمز یا پارک در محل غیر مجاز را شناسایی و اطلاع می دهند .

ظهور این تکنولوژی های جدید باعث شده تا پردازنده دوربین ها قدرتمند تر ، فضای ذخیره سازی تصاویر میزان بیشتری تصویر ضبط شده دارد و به علاوه قابلیت تجزیه و تحلیل تصاویر نیز در این دوربین ها تعبیه شده است .

با توجه به حجم زیاد تصاویر در دوربین ها نظارت تصویری سنتی ، این دوربین ها جهت نظارت شبانه روزی کنترل ترافیک ، راه حل مناسبی نیستند . به علاوه محل قرار گرفتن دوربین ( به لحاظ قرار گرفتن جلوی نور خورشید که می تواند کیفیت تصویر آنها را کاهش بدهد ) یا هوای نامساعد می تواند تاثیر مستقیم بر کیفیت تصویر این دوربین ها داشته باشد. از این رو استفاده از دوربین های حرارتی می تواند به کارشناسان راهنمایی و رانندگی برای رفع این مشکل کمک کند . دوربین های حرارتی برخلاف دوربین های نور ، از آب و هوا و نور تاثیر پذیری کمتری دارند .

یک  راهکار هوشمندانه استفاده از سنسور تصویر برداری حرارتی در این دوربین ها است تا جایی که برخی از شرکت ها از سنسور های ترکیبی حرارتی و نوری در دوربین های خود استفاده می کنند و با این تجمیع توانسته اند نقاط ضعف را رفع نمایند .

با توجه به اینکه در سالهای اخیر قیمت دوربین های حرارتی کاهش چشمگیری داشته است ، امروز شاهد استفاده تعداد بیشتری از این دوربین ها در حوزه نظارت شهری هستیم .

همزمان استفاده از سیستم های رادار اندازه گیری سرعت نیز افزایش یافته است . رادار ها سنسور های مایکرو ویو یا لیزر گان هستند که سرعت را اندازه گیری می کنند و هنگامی که سرعت وسیله نقلیه از حدی عبور می کند ، اعلام آلارم می کنند . استفاده توامان از سیستم رادار و دوربین های حرارتی می تواند قابلیت تشخیص سرعت وسایل نقلیه حتی در تاریکی شب  فراهم نماید . همچنین رادار های نسل نوین بهمراه سیستم های ردیابی هوشمند نظارت تصویری می توانند هر وسیله نقلیه ای را در مسیر های مختلف ردیابی نمایند .

دوربین های جدید 360 درجه ، فیش آی و دوربین های ویژه تصویر برداری از چند لاین اتوبان ، برای کنترل ترافیک محبوب تر و مقرون به صرفه تر هستند . این دوربین ها با استفاده از زوم و پردازش تصویر ، و با کنار هم قرار دادن چند تصویر ، نمای کاملی از یک تقاطع و میدان را ارائه می کنند .

نکته ی مهم در این زمینه استفاده از تجهیزات شبکه با پهنای باند مناسب است . به عنوان مثال در صورتی که 500 دوربین تحت شبکه داشته باشیم که هر کدام با پهنای باند 4 تا 8 مگا بیت بر ثانیه تصاویر را ارسال می کنند  برای سیستم ضبط مرکزی نیاز به یک درگاه مناسبی داریم تا بتواند تصاویر را با همان کیفیت ضبط نماید .

منبع: مجله A&S

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من