استفاده دوربین های 4K در پروژه های مدار بسته چگونه است ؟

فهرست مطالب

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=’custom’ color=’#0c0c0c’ id=” custom_class=” template_class=” element_template=” one_element_template=” av_uid=’av-k14tngiv’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]

استفاده از دوربین های 4K در پروژه های مداربسته چگونه است ؟

یکی از سیستم های مورد توجه در حوزه نظارت تصویری دوربین های 4K است البته بدیهی است که این راهکار نقاط قوت و ضعف خود را دارد . این که آیا کاربران می توانند سیستم نظارتی خود را به سیستم های 4K ارتقا دهند بستگی به نوع نیاز آنها دارد .

در پخش ویدیویی کیفیت تصویر بالای UHD در حال افزایش است و تولید کنندگان راهکار های 4K و حتی 8K را تولید و عرضه کرده اند .

بر اساس گزارش Market Reports World بازار جهانی 4K در سال 2017 حدود 47 میلیارد دلار بوده و پیش بینی می شود این میزان فروش سالانه تا سال 2023 با رشد 21 درصدی به حدود 150 میلیارد دلار برسد .

کیفیت تصویر در سیستم نظارت تصویری 4K ، معادل 3840*2160 پیکسل ( هشت مگا پیکسل ) است. این کیفیت به حدی است که جزئیات تصویر با کیفیت بالایی نمایش داده می شود .

به عنوان مثال می توان تصویر یک شخص در یک خیابان شلوغ را که توسط دوربین 4K ثبت شده را با جزئیات کامل مشاهده کرد . با این حال این تجهیزات ، مزایا و معایب متعددی دارند که کاربر با توجه به آنها می تواند تصمیم به انتخاب یا عدم انتخاب سیستم نظارت تصویری 4K بگیرد .

استفاده دوربین 4K در پروژه

استفاده از دوربین های 4K در پروژه های مداربسته چگونه است ؟

مزایا و معایب سیستم 4K

 

همانطور که گفته شد وضوح تصویر بالای دوربین های 4K باعث می شود تا کاربر قادر به شناسایی چهره افراد در هر فریم از تصویر باشد . این قابلیت باعث می شود تا بتوان در کاربری های مختلفی از جمله اجرای قانون ، شهر هوشمند و امنیت خانه ( Home Security ) بتوان از این دوربین ها استفاده کرد .

در مقابل حجم تصاویر ضبط شده در کنار پهنای باند بالای دوربین های 4K را می توان به عنوان معایب مهم سیستم نظارت تصویری 4K معرفی نمود .

نکته ی مهم دیگر اینکه ، بسیاری از دوربین های 4K ، نمی توانند با سرعت کامل ( 20 تا 25 فریم بر ثانیه ) تصویر برداری کنند و برای کنترل پهنای باند و فضای ذخیره تصویر ، فریم تصویر را کاهش می دهند که این موضوع در کاربری هایی مانند نظارت شهری به عنوان نقطه ضعف به شمار می رود چرا که در این سیستم ها نیاز به جزئیات و مشاهده همه فریم ها است .

 

به  علاوه این دوربین ها محدودیت هایی نیز دارند که از جمله می توان به عدم وجود زوم اپتیکال ، قیمت بالاتر نسبت به سایر مدل دوربین های مدار بسته ، نیاز به دستگاه NVR و نمایش دهنده 4K و مواردی از این دست اشاره نمود . از این رو استفاده از این دوربین ها در صنایعی مانند خرده فروشی ها و حوزه هایی شبیه به این افزایش چشمگیری داشته است.

پیش از انتخاب سیستم مدار بسته 4K باید به چه عواملی توجه کنیم ؟

سیستم مدار بسته 4K ، شامل دوربین  4K ، دستگاه NVR 4K و نمایشگر های 4K قیمت بالایی دارند از این رو چنانچه نیاز حفاظتی و نظارتی برای کاربر در اولویت اول باشد استفاده از سیستم نظارت تصویری 4K می تواند مناسب ترین انتخاب باشد . بدیهی است که در این صورت قیمت بالای این تجهیزات توجیه خواهد داشت.

در سوی دیگر چنانچه نیاز به پوشش یک منطقه وسیع با حداقل دوربین ها داشته باشید می توانید بجای چندین دوربین مدار بسته معمولی از یک یا چند دوربین 4K استفاده کنید .

 

منبع : مجله A&S

[/av_textblock]

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من