چگونه فیلم دوربین مدار بسته را پاک کنیم؟ نحوه پاك كردن فيلم دوربين مدار بسته

فهرست مطالب

یکی از مهمترین وظایف سیستم مدار بسته، تصویر برداری و ضبط تصویر دوربین های مدار بسته است. با توجه به کیفیت و تعداد دوربین های مداربسته ای که داریم می توانیم، مقدار حافظه مورد نیاز هارد دیسک هایی که روی دستگاه DVR یا NVR  هایک ویژن باید قرار داده شوند را انتخاب کنیم. در پاسخ به این سوال که آیا پاك كردن فيلم دوربين مدار بسته امکان پذیر است یا خیر؟ باید بگوییم امکان پاک کردن فیلم به صورت کامل و فرمت هارد دوربین مداربسته ممکن اما حذف و پاک کردن بخشی از فیلم های ضبط شده توسط دوربین مداربسته، غیر ممکن است.

 

نحوه پاك كردن فيلم دوربين مدار بسته

 

اما در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه آیا امکان پاک کردن فیلم دوربین مداربسته وجود دارد یا خیر و اینکه چگونه فیلم دوربین را پاک کنیم، صحبت کنیم.

روش های مختلف ضبط تصویر دوربین مدار بسته

پیش از اینکه در مورد پاك كردن فيلم دوربين مدار بسته توضیح بدهیم، باهم دو روش برای ضبط تصویر دوربین مدار بسته هایک ویژن را بررسی می‌کنیم.

روش اول

بسته به نوع سیستم مدار بسته ای که انتخاب می کنید، می توانید از DVR ( برای سیستم های آنالوگ) و NVR ( برای سیستم های مدار بسته تحت شبکه) برای ضبط تصاویر استفاده کنیم. در مقاله تفاوت DVR وNVR به طور جامع تفاوت این دو دستگاه را شرح داده ایم.

 

چگونه فیلم دوربین مداربسته را پاک کنیم؟

 

پس نخستین روش برای ضبط تصویر دوربین ها، استفاده از رکوردر هایی چون DVR یا NVR است. روش اول ضبط تصاویر بسیار رایج است، تا جایی که معمولا هیچ یک از مشتریان، نیاز به روش دیگری برای ضبط تصویر دوربینها، پیدا نمی کنند.

 

روش دوم

روش دوم ضبط تصویر دوربین های مدار بسته، ضبط تصویر روی حافظه جانبی یا SD کارت است. در این روش، تصاویر دوربین ها بر روی حافظه SD کارتی که روی دوربین نصب می شود ضبط می شوند. استفاده از این روش به اندازه روش اول رایج نیست.

چرا باید تصویر دوربین مدار بسته را پاک کنیم ؟

یک سوال مهم این است که چرا باید تصویر دوربین را پاک کنیم؟ پاسخ به این سوال تا حدود زیادی به چرایی استفاده ما از سیستم نظارت تصویری باز می گردد.

 

چگونه فیلم دوربین را پاک کنیم

 

اما در یک تقسیم بندی کلی تصاویر دوربین ها روی هارد را به دلایل مختلفی می‌توان پاک کرد که در ادامه برخی از مهمترین دلایلی که باعث می‌شوند، هارد دوربین های مدار بسته را پاک کنیم را برای شما توضیح می دهیم.

  • پر شدن حافظه هارد دستگاه

این دلیل را می توان به عنوان رایج ترین دلیلی که برای پاک کردن فیلم دوربین مداربسته بیان کرد. در صورتی که تنظیمات NVR هایک ویژن بدرستی انجام نشده باشد پس از پر شدن هارد، ضبط تصویر متوقف می شود.

  • ضبط تصاویر متفرقه و بی ارزش

گاهی اوقات مدت زمان طولانی از تصاویر ضبط شده روی هارد فاقد ارزش هستند که باید آن را از روی هارد پاک کنیم.

  • ضبط تصاویر شخصی

به دلایل کاملا شخصی هیچ کسی دوست ندارد که تصاویر شخصی اش روی هارد دوربین‌ها ذخیره شده باشد. هر مورد دیگری که فکرش را بکنید.

آیا حذف قسمتی از فیلم دوربین مداربسته ممکن است؟

یک سوال مهم این است که آیا می توان تنها تصویر یک دوربین خاص را از روی هارد پاک کرد ؟ پاسخ به این سوال فقط یک کلمه است، خیر! در حال حاضر امکان پاک کردن بخشی از تصاویر ضبط شده روی هارد وجود ندارد و تنها می‌توان کل هارد دستگاه را فرمت و تصاویر را پاک کرد.

بیشتر بخوانید: راه اندازی دی وی آر (DVR)

چگونه حافظه دوربین مدار بسته را پاک کنیم؟

تصاویر دوربین هایک ویژن هم مانند هر سیستم دیگری یا بر روی دستگاه NVR و DVR هایک ویژن ضبط می شود یا روی حافظه SD کارت. که در هر دو صورت با پاک کردن هارد یا حافظه SD کارت، کل تصاویر ضبط شده پاک می شوند.

 

نحوه پاك كردن فيلم دوربين مدار بسته از روی NVR یا DVR

برای پاك كردن فيلم دوربين مدار بسته از طریق دستگاه ضبط کننده، وارد منوی دستگاه رکوردر هایک ویژن می شویم و سپس به بخش هارد دیسک (HDD) می رویم. در این قسمت شما می توانید هارد یا هارد هایی که روی دستگاه DVR یا NVR هایک ویژن وجود دارد را ببینید.

 

چگونه فیلم ضبط شده دوربین مداربسته را پاک کنیم

 

برای فرمت کردن هارد دیسک ابتدا هارد مورد نظر را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Format کلیک کنید و منتظر بمانید تا هارد دیسک پاک شود. در برخی از دستگاه ها ممکن است گزینه ای تحت عنوان Init داشته باشند که پاك كردن فيلم دوربين مدار بسته از این طریق انجام می‌شود. پس از پاک شدن هارد، کلیه تصاویر دوربین روی رکوردر هایک ویژن، پاک می شود.

 

پاك كردن فيلم دوربين مدار بسته از روی حافظه SD کارت

در صورتی که دوربین شما از نوع رم خور است و برای ذخیره تصاویر از کارت SD استفاده می‌کند باید از این شیوه برای پاك كردن فيلم دوربين مدار بسته استفاده کنید.در این حالت به دو شیوه می توان تصویر را پاک کرد. در روش اول کارت را باید از دستگاه جدا کرد و در روش دوم بدون نیاز به جداسازی کارت SD امکان حذف فیلم ها وجود دارد.

چگونه حافظه دوربین مداربسته را پاک کنیم؟

 

  • پاك كردن فيلم دوربين مدار بسته بدون جداسازی کارت حافظه

در شیوه نخست، ابتدا از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر وارد تنظیمات دوربین هایک ویژن می‌شویم و سپس از قسمت Storage پس از انتخاب حافظه مورد نظر آن را فرمت می کنیم .در این حالت نیاز با خارج کردن حافظه SD از روی دوربین نیست.

 

  • پاك كردن فيلم دوربين مدار بسته با جداسازی کارت حافظه

در شیوه دوم، ابتدا باید حافظه جانبی ( SD کارت) را از دوربین خارج کنیم و سپس آن را به یک رم ریدر متصل می کنیم، در مرحله ی بعدی باید از طریق کامپیوتر، حافظه SD را انتخاب و آن را پاک کنیم. همانطور که گفته شده در این روش باید حافظه را از روی دوربین مدار بسته جدا کنیم.

 

چگونه قسمتی از فیلم دوربین مداربسته را حذف کنیم؟

همان طور که در بالا به آن اشاره شد نحوه پاك كردن فيلم دوربين مداربسته به این صورا است که فیلم های ضبط شده به طور کامل از روی هارد یا کارت حافظه پاک می‌شوند و امکان پاک کردن یلم ها به صورت انتخابی وجود ندارد.

 

چگونه فیلم دوربین مداربسته را پاک کنیم

 

اما دوربین مداربسته هایک ویژن امکاناتی مانند زمان بندی و سانسور را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند. در ادامه به صورت مفصل به توضیح این دو قابلیت می‌پردازیم.

 

قابلیت تعیین زمان تصویربرداری دوربین مداربسته

در تنظیمات دوربین مداربسته جدول زمان بندی وجود دارد که شما به کمک آن می‌توانید مشخص کنید کدام دوربین در چه زمانی تصاویر را ضبط کند. در این صورت دوربین ها در زمان های دیگر تصاویر را ضبط نخواهند کرد. همچنین امکان مشخص کردن بازه زمانی بر اساس روزهای هفته نیز وجود دارد.برای دستیابی سریع به تصاویر ضبط شده در بازه زمانی خاص، جدول زمانبندی بسیار کمک کننده است.

 

قابلیت ماسک کردن یا سانسور بخشی از تصویر

با کمک این قابلیت می‌توانید به کمک کادری که برای دوربین مشخص می‌کنید، از ضبط قسمتی از محیط جلوگیری کنید. بیشترین کاربرد این ویژگی حفظ حریم خصوصی خود و دیگران است.

 

پاك كردن فيلم دوربين مدار بسته

 

همچنین اگر از دوربین هایی با قابلیت Motion Detection یا تشخیص حرکت استفاده می‌کنید، با کمک این ویژگی می‌توانید اشیایی که در حال حرکت هستند و باعث ضبط مداوم تصویر می‌شوند را سانسور کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من