مدت زمان ضبط دوربین مداربسته به همراه آموزش+نحوه افزایش زمان

فهرست مطالب

مدیران و به صورت کلی افرادی که از دوربین مداربسته استفاده می‌کنند، باید بدانند چه مدت باید فیلم دوربین مدار بسته نگهداری شود؟ و این که به صورت کلی از دوربین چقدر می‌تواند به ضبط کردن ادامه دهد.

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. وضوح تصویر، تعداد دوربین‌هایی که نصب می‌کنید و ظرفیت ذخیره‌سازی شما همگی تعیین می‌کنند که چقدر می‌توانید و باید فیلم‌های نظارتی را ذخیره کنید. به دلیل اهمیت این موضوع ما در ادامه قصد داریم آن را به صورت دقیق‌تر بررسی کنیم و به شما توضیح دهیم که مدت زمان  ضبط دوربین مداربسته چقدر است.

مدت زمان  ضبط دوربین مداربسته چقدر است؟

مدت زمان  ضبط دوربین مداربسته چقدر است؟

بیشتر دوربین‌ها حداقل 1 ماه فیلم دوربین امنیتی را ذخیره می‌کنند، اما برخی دوربین‌ها ممکن است ضبط‌های نظارتی را تا 3 ماه ذخیره می‌کنند. در برخی موارد نیز بسته به اینکه فیلم‌های ضبط شده برای چه چیزی استفاده می‌شوند، فیلم‌های دوربین مدار بسته را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارند. اگر هنگام گزارش سرقت یا دزدی نیاز به ارائه فیلم به عنوان مدرک دارید، باید آن را تا پایان مراحل قانونی نگه دارید.

پیشنهادی: دوربین پلاک خوان هایک ویژن

موارد تاثیر گذار در مدت زمان ضبط دوربین مداربسته

دستگاه‌های DVR و NVR ظرفیت ذخیره‌سازی محدودی برای فیلم‌برداری دارند. این بدان معناست که مدت زمانی که باید فیلم دوربین مداربسته را نگه دارید بستگی به میزان حافظه دیجیتالی که می‌خواهید بخرید، تعداد دوربین‌هایی که دارید و اندازه فایل ویدیویی که ضبط می‌کنید دارد. در ادامه موارد تاثیرگذار در مدت زمان ضبط دوربین مداربسته را بررسی خواهیم کرد.

قبل از بحث در مورد مدت زمان نگهداری دوربین مداربسته، اجازه دهید ابتدا راه‌های ضروری برای ذخیره فیلم دوربین مدار بسته را بررسی کنیم.

سرورها و ضبط‌کننده‌ها: DVR (ضبط‌کننده ویدیوی دیجیتال) و NVR (ضبط‌کننده ویدیوی شبکه) دستگاه‌های خارجی هستند که برای ذخیره فیلم‌های ویدئویی استفاده می‌شوند. اگرچه هر دو مسئول ضبط فیلم هستند، اما در نحوه ضبط آنها متفاوت است. اولی داده‌ها را در ضبط پردازش می‌کند، در حالی که دومی آنها را در دوربین رمزگذاری و پردازش می‌کند.

هارد درایوهای نظارتی: درایوهای HDD Surveillance تصاویر دوربین مدار بسته را به صورت ۲۴*۷ ذخیره می‌کنند، زیرا این درایوها باید همیشه فعال باشند. این هارد دیسک‌های نظارتی برای نوشتن عملیات طراحی شده‌اند.

فضای ذخیره سازی ابری: دوربین‌های IP مدرن دارای فضای ذخیره سازی ابری هستند. کاربران می‌توانند با کمک یک اتصال اینترنتی قوی، ویدیوها را در فضای ابری ذخیره کنند. اتصال بی سیم با استفاده از 4G و 5G می‌تواند به حفظ فیلم بدون برق کمک کند.

ذخیره سازی کارت SD: بسیاری از دوربین‌های مداربسته مدرن دارای حافظه داخلی هستند. فضای ذخیره سازی کاملاً محدود است، بنابراین کارت SD ضروری می‌شود. می‌توانید فیلم خاصی را روی کارت SD خود ذخیره کنید. همراه با سرورهای ویدئویی، آنها به عنوان یک سیستم پشتیبان مفید هستند.

موارد تاثیر گذار در مدت زمان ضبط دوربین مداربسته

دوربین‌های امنیتی چه مدت فیلم را نگه می‌دارند؟

دوربین مدار بسته پهنای باند و فضای ذخیره سازی زیادی را مصرف می‌کند. اکثر دستگاه‌های ذخیره سازی دارای هارد دیسک 1 ترابایتی هستند. علاوه بر این، نیاز ذخیره سازی دوربین مدار بسته می‌تواند با توجه به نیازهای فردی و تجاری تغییر کند. به طور کلی، فیلمبرداری دوربین‌های امنیتی بر اساس موارد از سه ماه تا یک سال طول می‌کشد. فیلم قدیمی به طور خودکار حذف می‌شود تا فضایی برای ضبط‌های جدید ایجاد شود.

پیشنهادی: دوربین دید در شب رنگی هایک ویژن

ظرفیت ذخیره سازی دوربین امنیتی به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • تعداد دوربین‌های نصب شده در NVR یا DVR
  • روش ذخیره سازی مورد استفاده برای دوربین مداربسته
  • برنامه مورد استفاده برای ذخیره سازی دوربین‌های امنیتی
  • دستگاه اضافی نصب شده است
  • ظرفیت داخلی دوربین مداربسته
  • برنامه ضبط 24*7

روش‌های افزایش مدت زمان ضبط دوربین مداربسته

روش‌های افزایش مدت زمان ضبط دوربین مداربسته

به‌طور پیش‌فرض، ضبط‌کننده‌ها و دوربین‌ها تنظیم شده‌اند تا تعادلی بین کیفیت ویدیو و زمان ضبط فراهم کنند. اگر به زمان ضبط بیشتری نیاز دارید، راه‌های مختلفی برای به حداکثر رساندن فضای ضبط روی هارد دیسک وجود دارد.

در اینجا برخی از اصول اولیه در مورد ضبط ویدیوی دیجیتال آورده شده است:

هرچه حرکت در یک فریم ویدیو بیشتر باشد، فضای ضبط شده روی هارد دیسک شما بیشتر می‌شود. فشرده‌سازی ویدیو با کپی کردن کامل یا جزئی فریم‌های ویدیو در زمانی که صحنه تغییر نکرده است، می‌تواند موثر باشد.

هرچه کیفیت ویدیو بالاتر باشد، ضبط فضای بیشتری روی هارد دیسک شما اشغال می‌کند. برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی ضبط کننده، باید کیفیت فیلم خود را کاهش دهید. بهینه سازی ظرفیت ذخیره سازی ضبط کننده شما مستلزم آن است که در مورد کیفیت ویدیو و تصمیم گیری در مورد آنچه برای برنامه شما قابل قبول است، تحقیق کرده باشید.

همچنین می‌توانید با تنظیم دوربین‌هایی که نیازی به حرکت ندارند، ظرفیت ذخیره‌سازی را افزایش دهید.

دو راه اساسی برای افزایش فضای ذخیره‌سازی ویدیو در NVR بدون کاهش دوربین یا خرید یک هارد دیسک جدید وجود دارد: کاهش رویدادهای حرکتی و کاهش کیفیت ویدیو.

  • کاهش رویدادهای حرکتی

میدان دید را تنظیم کنید

اغلب منظره دوربین شامل منبع حرکتی است که برای ضبط مورد نیاز نیست. نمونه‌هایی از این منابع درختان یا بوته‌هایی هستند که در باد یا خیابان‌ها یا بزرگراه‌های شلوغ می‌وزند. تنظیم میدان دید دوربین با کج کردن یا چرخش فیزیکی لنز دوربین برای حذف این منابع حرکتی اغلب می‌تواند ذخیره‌سازی ویدیو را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

برای مطالعه: دوربین مداربسته آنالوگ چیست

کاهش کیفیت ویدیو

نواحی حرکتی را تنظیم کنید

اگر امکان تغییر فیزیکی میدان دید دوربین وجود ندارد، تنظیم تنظیمات حرکت یا افزودن یک ماسک حریم خصوصی یک منبع حرکتی می‌تواند بهبودهایی در ذخیره‌سازی ویدیو ایجاد کند. این باعث کاهش رویدادهای حرکت کاذب می‌شود که باعث ضبط با وضوح بالاتر می‌شود. سعی کنید حساسیت حرکت را تنظیم کنید یا یک ناحیه حرکت حذف را روی درختان، بوته‌ها، خیابان‌ها یا چیزهایی اضافه کنید که هشدارهای حرکتی نادرست را ایجاد می‌کنند. افزودن یک ماسک حریم خصوصی (واقع در منوهای دوربین) در مناطقی که هشدارهای حرکتی نادرست را ایجاد می‌کنند، می‌تواند زمان ضبط را بیشتر کند.

  • کاهش کیفیت ویدیو

نرخ فریم (فریم در ثانیه) ویدیو را تغییر دهید تا ظرفیت ذخیره سازی کاهش یابد. به صورت استاندارد این عدد 30 فریم بر ثانیه است؛ اما متخصصان امنیتی معمولاً با سرعت 7 تا 10 فریم در ثانیه ضبط می‌کنند، زیرا برای ضبط هر اتفاقی که در یک صحنه می‌افتد کافی است و می‌تواند زمان فیلمبرداری ضبط شده را افزایش دهد.

کیفیت ضبط (بیت) ویدیو را تغییر دهید

در یک سطح اولیه، تغییر کیفیت ضبط (یا میزان بیت) میزان شفافیت یا مبهم بودن یک فریم ویدیویی را کنترل می‌کند. هرچه میزان بیت کمتر باشد، تصویر مبهم‌تر و ظرفیت ذخیره‌سازی ضبط‌کننده بیشتر می‌شود. هنگام تنظیم میزان بیت ویدیوی خود مراقب باشید. زیرا تنظیم آن اگر خیلی کم باشد جزئیات دقیقی را که در ویدیوی امنیتی نیاز دارید از بین می‌برد.

دوربین‌های امنیتی چه مدت فیلم را نگه می‌دارند؟

تغییر وضوح تصویر

تغییر وضوح ویدیو، اندازه پیکسل فیزیکی ویدیوی ضبط شده را تغییر می‌دهد. کاهش وضوح دوربین از 2592 پیکسل در 1520 پیکسل (4 مگاپیکسل) به 1920 پیکسل در 1080 (2 مگاپیکسل) P) ظرفیت ضبط ضبط شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

تعداد دوربین‌های ضبط کننده را کاهش دهید

از آنجایی که همه دوربین‌های ضبط‌کننده، از هارد دیسک ذخیره‌سازی اشتراکی استفاده می‌کنند، کاهش تعداد دوربین‌های متصل به NVR، ظرفیت ذخیره‌سازی دوربین‌های باقی‌مانده را افزایش می‌دهد. اگر به دوربین‌های اضافی نیاز دارید، می‌توان یک NVR جداگانه خریداری کرد.

برای افزایش ضبط دوربین مداربسته به چه چیزهایی نیاز مندیم؟

ما در قسمت‌های فوق به تکنیک‌هایی که می‌توانید به واسطه آن‌ها فضای ذخیره سازی را افزایش دهید، اشاره کردیم. حال در این قسمت به ابزارها و حداقل ویژگی‌هایی که باید در دوربین مداربسته وجود داشته باشد تا بتوانید برای افزایش فضای ذخیره سازی اقدام کنید، اشاره خواهیم کرد. اگر بخواهیم با یک مثال اهمیت این موضوع را شرح دهیم باید بگوییم تصور کنید شما یک دستگاه لپ تاپ خریداری کرده‌اید و بعد از مدتی قصد افزایش حافظه آن را دارید؛ اما مادربورد لپ تاپ شما قدیمی است و این امکان وجود ندارد که بتوانید حافظه آن را افزایش دهید؛ این موضوع در حالی است که برای لپ تاپ‌های به روز به راحتی این امکان وجود خواهد داشت. در مورد دوربین‌های مداربسته نیز این موضوع کاملاً صدق می‌کند و شما باید دستگاه‌هایی را داشته باشید که امکان اجرای تکنولوژی‌های افزایش ذخیره سازی روی آن‌ها وجود داشته باشد.

  1. خرید دوربین مداربسته با تکنیک فشرده سازی H. 65

استفاده از تکنیک‌های پیشرفته فشرده سازی ویدئو می‌تواند اندازه فیلم ضبط شده را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. سیستم‌های دوربین مدار بسته مدرن اغلب از استانداردهای فشرده‌سازی ویدئو مانند H.265 پشتیبانی می‌کنند که فشرده‌سازی عالی را بدون کاهش کیفیت ویدئو ارائه می‌دهد. با استفاده از این فناوری‌ها، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را ذخیره کنید و در عین حال یکپارچگی ضبط‌های خود را حفظ کنید.

  • خرید دوربین مداربسته با تکنولوژی شناسایی حرکت یا موشن دیتکت

فناوری تشخیص حرکت ابزار قدرتمندی برای حفظ فضای ذخیره سازی است. به جای ضبط مداوم، سیستم دوربین مداربسته خود را طوری پیکربندی کنید که ضبط را فقط در صورت تشخیص حرکت فعال کند. این نه تنها مقدار فیلم ذخیره شده را کاهش می‌دهد، بلکه مکان یابی رویدادهای خاص را در حین پخش آسان‌تر می‌کند.

  • استفاده از راه حل‌های ذخیره سازی ابری

راه حل‌های ذخیره سازی ابری جایگزینی خارج از سایت برای ذخیره فیلم‌های دوربین مداربسته ارائه می‌دهند. این نه تنها فضای ذخیره سازی فیزیکی را آزاد می‌کند، بلکه با محافظت از فیلم در برابر خرابی یا سرقت سخت افزار محلی، یک لایه امنیتی اضافی نیز اضافه می‌کند. با این حال، به هزینه‌های اشتراک مداوم مرتبط با سرویس‌های ذخیره سازی ابری توجه داشته باشید.

  • سرمایه گذاری در دستگاه‌های ذخیره سازی با ظرفیت بالا

اطمینان حاصل کنید که سیستم دوربین مداربسته شما مجهز به دستگاه‌های ذخیره سازی با ظرفیت بالا است. هارد دیسک‌های مدرن و راه‌حل‌های ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS) ترابایت فضای ذخیره‌سازی را ارائه می‌کنند که امکان دوره‌های ضبط طولانی‌تر را فراهم می‌کند. به طور منظم نیازهای ظرفیت ذخیره سازی خود را ارزیابی کنید و تجهیزات خود را بر اساس آن ارتقا دهید.

سرمایه گذاری در دستگاه‌های ذخیره سازی با ظرفیت بالا

  • خرید دوربین مداربسته با امکان تنظیم ضبط برنامه

یکی دیگر از استراتژی‌های موثر این است که زمان‌های ضبط را بر اساس نیازهای نظارتی خاص خود برنامه ریزی کنید. اگر محل شما در ساعات خاصی کمتر فعال است، سیستم دوربین مداربسته خود را طوری پیکربندی کنید که فقط در آن دوره‌ها ضبط کند. به این ترتیب، می‌توانید کارایی ذخیره سازی را به حداکثر برسانید و بر روی ثبت رویدادهای مهم تمرکز کنید.

خلاصه مطلب

ما سعی کردیم در این مطلب به بررسی نکات و روش‌هایی بپردازیم که می‌تواند به شما در افزایش مدت زمان ضبط دوربین مداربسته کمک بسیاری نماید. توجه داشته باشید با مدت زمان ضبط دوربین مداربسته می‌توانید در هزینه‌های غیرضروری بسیاری صرفه جویی نمایید و از انباشت داده‌های غیرضروری نیز جلوگیری کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من