آموزش ریست فکتوری DVR هایک ویژن

فهرست مطالب

همانطور که میدانید به مرور زمان، ممکن است عملکرد دستگاه های ضبط کاهش پیدا کند یا تنظیماتی که قبلا اعمال شده بود دیگر کارایی سابق را نداشته باشند و به دلیل گسترده بودن عملیات باز گرداندن تغییرات به حالت اولیه کار زمان‌بری باشد.

در چنین شرایطی لازم است تا دستگاه به‌طور کامل ریست فکتوری شود. در این مقاله قصد داریم آموزش ریست فکتوری  DVR هایک ویژن را نشان دهیم.

اقدامات پیش از ریست فکتوری DVR

تجهیزات ذخیره‌ساز فیلم‌های دیجیتال (DVR) با هدف ضبط تصاویری که دوربین‌های دیجیتال آماده می‌کنند در شرکت‌ها یا مراکز تجاری نصب می‌شوند.

کاری که دستگاه‌های فوق انجام می‌دهند این است که اطلاعات تصویری را روی هارددیسک دستگاه ذخیره‌سازی می‌کنندو به مالکان اجازه می‌دهند در صورت لزوم به پشتیبان‌گیری از اطلاعات پرداخته یا بخش‌هایی از یک فیلم را روی حافظه فلش ذخیره‌سازی کنند. پیشتر به صورت جداگانه نحوه ذخیره اظلاعات را در مقاله بکاپ گرفتن dvr هایک ویژن  به صورت کامل شرح داده ایم.

چگونگی ریست فکتوری DVR هایک ویژن

در مرحله اول پنل کاربری هایک‌ویژن را باز کنید. روی صفحه کلیک راست کنید و از منوی ظاهر شده گزینه Menu را انتخاب کنید.

ریست فکتوری در دستگاه DVR هایک ویژن- پنل کاربری

 

در صفحه ظاهر شده باید رمز عبور ورود به دستگاه را وارد کنید. در صفحه ظاهر شده الگویی که از قبل تعیین کرده‌اید را وارد کنید تا دسترسی به پنل دستگاه ظاهر شود.

ریست فکتوری dvr هایک ویژن- رمز عبور

 

در پنجره ظاهر شده روی گزینه Maintenance کلیک کنید.

گزینه Maintenance - ریست فکتوری دی وی آر

 

با کلیک روی گزینه فوق دسترسی به گزینه‌های مربوط به تنظیمات سیستمی را همانند شکل زیر مشاهده می‌کنید.

در منوی بالای دستگاه گزینه‌های مربوط به تغییر تنظیمات را مشاهده می‌کنید که امکان ویرایش تنظیمات مربوط به دوربین، ضبط‌کننده، هشدار در ارتباط با رخدادی، ویرایش پیکربندی شبکه و پیکربندی هارددیسک‌ها را نشان می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: ” تفاوت dvr و nvr

 

با این‌حال، کاری که اکنون قصد انجام آن‌را داریم در منوی Default دستگاه در پنل سمت چپ قرار دارد. برای این منظور روی گزینه Default کلیک کنید.

آموزش ریست فکتوری در dvr

 

با کلیک روی گزینه فوق پنجره‌ای همانند شکل زیر ظاهر می‌شود. همان‌گونه که در تصویر مشاهده می‌کنید، سه گزینه برای ریست فکتوری دستگاه وجود دارد.

نحوه ریست تنظیمات کارخانه

 

Restore Defaults: این گزینه تنظیمات اولیه را به حالت اولیه باز می‌گرداند. به بیان دقیق‌تر، به تنظیمات پیشرفته‌ای که اعمال کرده‌اید کاری ندارد.

 

Factory Default: تمامی پارامترها و پیکربندی‌هایی که اعمال کرده‌اید را پاک می‌کند و تنظیمات را به حالت اولیه باز می‌گرداند. درست مثل آن‌که دستگاه را به‌تازگی خریداری کرده‌اید.

 

Restore InActive: دستگاه را به وضعیت غیر فعال باز می‌گرداند که این گزینه برای موارد خاصی استفاده می‌شود.

کاری که اکنون قصد انجام آن‌را داریم ریست فکتوری  DVR هایک ویژن است.

برای این منظور گزینه Factory Default را انتخاب کنید. با کلیک روی گزینه فوق پیغامی همانند شکل زیر نشان داده می‌شود که اعلام می‌دارد سیستم به‌طور خودکار پس از باز گرداندن تنظیمات به حالت اولیه بوت می‌شود.

آیا تمایل به انجام این‌کار دارید. اگر روی گزینه Yes کلیک کنید تنظیمات همگی پاک می‌شوند.

آموزش ریسک فکتوری در dvr هایک ویژن

 

نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که با کلیک روی گزینه فوق تمامی پیکربندی‌ها پاک می‌شوند و دومرتبه باید تنظیمات را وارد کنید. اکنون پنجره بوت سیستم ظاهر شده و باید مدت زمانی را صبر کنید تا فرایند بوت کامل شود.

ریست فکتوری در dvr- بوت دستگاه

پس از آن‌که بوت دستگاه کامل شد، تصویر مربوط به تنظیم رمزعبور ظاهر می‌شود. اکنون باید نام کاربری و رمزعبور جدید را وارد کنید و دکمه ok را کلیک کنید.

 

لازم به ذکر است که برند هایلوک زیر مجموعه ای از برند هایک ویژن است، رسیت فکتوری dvr هایلوک دارای تفاوت های جزئی با نحوه ریست کردن دی وی ار هایک ویژن دارد.

 

سخن پایانی

بر اساس آنچه که پیشتر گفتیم پیشنهاد می‌کنیم از گزینه ریست فکتوری تنها زمانی استفاده کنید که دستگاه با مشکل جدی روبرو شده، به‌طور مثال، عملکرد یکی از مولفه‌ها به دلایل نامعلومی مثل باگ‌های نرم‌افزاری به درستی کار نمی‌کند یا تغییراتی توسط فرد دیگری در دستگاه اعمال شده که اطلاعی در مورد آن ندارید یا تنظیمات بخش‌های مختلفی را ویرایش کرده‌اید که اکنون اطلاعی در مورد آن‌ها ندارید.

در چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنیم از گزینه فوق استفاده کنید تا همه چیز به حالت اولیه باز گردد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من