نحوه راه اندازی dvr هایک ویژن و هایلوک همراه با فیلم

فهرست مطالب

همانطور که در مقالات قبل بیان کردیم، دی وی آر یا همان Digital Video Recorder در حقیقت یک دستگاه ضبط کننده دیجیتالی است که، تصاویر آنالوگ را دریافت نموده و سپس به دیجیتال تبدیل کرده و بر روی یک هارد دیسک ذخیره می‌نماید. دستگاه DVR و NVR برای مشاهده فیلم های ضبط شده تمامی سیستم های امنیتی واجب و لازم هستند. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل در ارتباط با راه اندازی dvr و طریقه نصب آن صحبت کنیم.

قبل از هر چیز این نکته را در نظر بگیرید که DVR ها اندازه‌های مختلفی دارند و بر اساس نوع و تعداد ورودی‌ها و همچنین خروجی‌های هر دستگاه با یکدیگر تفاوت دارند. راه اندازی دی وی ار کاری بسیار ساده است که در صورت آموزش و داشتن اطلاعات در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

بنابراین قبل از راه‌اندازی دستگاه حتما پورت‌های آن را بشناسید تا در حین مراحل نصب مشکلی در اتصالات نداشته باشید. بنابراین تا اخر این آموزش همراه ما باشید.

آموزش راه اندازی dvr هایک ویژن

راه اندازی dvr و یا نصب این دستگاه بسیار ساده است و تنها کافی است به دستوراتی که در ذیل بیان می‌کنیم عمل نمایید. بدین ترتیب مرحله به مرحله راه اندازی دی وی ار هایک ویژن را شرح می‌دهیم.

 

راه اندازی دی وی آر(DVR)-آشنایی با پورتها

 

مرحله اول: راه اندازی و نصب هارد در دستگاه هایک ویژن

قبل از نصب دستگاه باید یک هارد دیسک بر روی آن نصب شده باشد. بنابراین می‌توانید پیچ‌های بدنه دستگاه را باز کنید و هارد را در داخل آن قرار دهید. برای نصب هارد می‌بایست دو فیش را به مادربرد دی وی آر وصل نمایید. یک فیش sata که با استفاده از کابل داخل جعبه دستگاه به مادربرد متصل می‌شود و دیگری یک کابل برق هارد است.

هارد دوربین مداربسته با هاردهای معمولی متفاوت است و امکان ضبط 24 ساعته را به شما می‌دهد. هارد نداربسته از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین بهتر است برای خرید به مراکز معتبر مراجعه و از برندهای شناخته شده استفاده کنید.

 

راه اندازی دی وی آر(dvr)- هارد دیسک

 

پس از نصب هارد باید آن را در کف دستگاه پیچ کنید تا اطمینان حاصل شود که هارد کاملا سفت شده و لرزش ندارد. قبل از بستن دستگاه یک بار دیگر همه موارد از جمله کابل‌ها را تست نمایید.

 

مرحله دوم: اتصالات دستگاه

در این مرحله برای راه اندازی dvr نیاز به یک مانیتور و یا یک نمایشگر داریم. کابل برق DVR را وصل و همچنین کابل نمایشگر را به دستگاه متصل نمایید. برای اتصال دستگاه به مانیتور یک کابل VGA در داخل جعبه DVR وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن این اتصال را برقرار کنید.

 

راه اندازی دی وی آر (dvr) - اتصالات هایکویژن

مرحله سوم: تنظیمات دستگاه هایک ویژن

در این مرحله از راه اندازی دی وی ار مانیتور و دستگاه را روشن نمایید. پس از نمایش صفحه دستگاه بر روی مانیتور خود، با کلیک راست بر روی صفحه گزینه منو را انتخاب نمایید.

 

راه اندازی dvr- منو

 

با کلیک بر روی منو فضایی مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. اکنون شما باید زمان و تاریخ دستگاه را تنظیم نمایید. با کلیک بر روی Configuration می‌توانید تنظیمات فوق را بر روی دستگاه اعمال کنید.

برای مشاهده جزئیات بیشتر از این مرحله میتوانید به مقاله تنظیمات ضبط dvr هایک ویژن مراجعه نمیاید.

 

راه اندازی دی وی آر- تنظیمات تاریخ و زمان

 

در این مرحله از راه اندازی دی وی ار اکنون نوبت به فرمت هارد است. در برخی از مدل‌های DVR هایک ویژن در این مرحله هارد نیز نمایش داده می‌شود و با فرمت آن، ضبط دستگاه فعال می‌شود. اگر در این مرحله از راه اندازی dvr، هارد شما نمایش داده نشد به منوی هارد دیسک مراجعه نمایید.

درصورتیکه هارد شما به درستی نصب شده باشد در این قسمت قابل شناسایی است.

 

راه اندازی dvr- منو هارد دیسک

 

بنابراین با مشاهده آن، هارد را فرمت کرده تا دستگاه برای ضبط آماده شود. بدین ترتیب و مانند تصویر ذیل آن را برای فرمت انتخاب نمایید و بر روی init کلیک نمایید.

 

راه اندازی دی وی آر- فرمت هارد

 

پس از انجام مراحل فوق و اطمینان پیدا کردن از عملکرد درست هارد، می‌توانید درب دستگاه را ببندید. اکنون دوربین ها را به دستگاه متصل نموده و دستگاه دی وی آر شما می‌تواند بر اساس زمان و تاریخ فیلم و تصاویر را ضبط نماید.

همانطور که در مقدمه گفته شد DVR ها اندازه‌های مختلفی دارند و بر اساس نوع و تعداد ورودی‌ها و همچنین خروجی‌های هر دستگاه با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین قبل از راه‌اندازی دستگاه حتما انواع DVR دوربین مداربسته آشنا شوید تا در حین مراحل نصب مشکلی در اتصالات نداشته باشید.

 

راه اندازی دی وی آر (DVR) هایلوک

برند هایلوک نیز یکی دیگر از برند‌های معتبر در زمینه تجهیزات امنیتی- نظارتی و همچنین انواع دستگاه‌های DVR است. دستگاه‌های این شرکت با توجه به قیمت مناسب و کیفیت بالا، قابلیت رقابت با بهترین برندهای جهانی در این حوزه را دارند.

در ادامه قصد آموزش و راه اندازی dvr هایلوک و یا نحوه انتقال تصاویر با استفاده از این دستگاه‌ها را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

راه اندازی دی وی آر هایولک

مرحله اول: اتصال مودم

یکی از پرکاربردترین روش‌های انتقال تصویر در این دوربین‌ها، انتقال با استفاده از آی پی استاتیک و یا همان آی پی ثابت است. بدین ترتیب مودم خود را به دستگاه dvr هایلوک متصل نمایید. این اتصال با استفاده از پچ کورد (کابل اتصال شبکه) انجام می‌شود.

مرحله دوم: وارد شدن به منو

در این مرحله از راه اندازی dvr، به منو تنظیمات دستگاه دی وی آر هایلوک وارد شوید و سپس با وارد کردن آی پی اختصاصی انواع پورت ها مانند پورت موبایل و سرور و سایر پورت‌ها را یادداشت کنید.

مرحله سوم: وارد کردن پورت ها

در این مرحله از راه اندازی دی وی ار (DVR) هایلوک با استفاده از یک لپ تاپ و یا pc به تنظیمات مودم وارد شوید و پورت‌هایی که در مرحله قبل یادداشت کردید را وارد نمایید.

مرحله چهارم: نصب نرم افزار Hilook

در این مرحله باید نرم افزار هایلوک را از فروشگاه نرم افزار موبایل خود دانلود نمایید و سپس آن را نصب کنید. پس از آن تنظیمات لازم جهت نمایش تصویر و همچنین تنظیمات آی پی استاتیک را روی نرم افزار اعمال نمایید.

 

بیشتر بخوانید: ” تفاوت DVR  و NVR

فیلم آموزش راه اندازی dvr

 

سخن آخر

اکنون با مراحل نصب و راه اندازی دی وی آر (DVR) هایک ویژن و هایلوک آشنا شدید. همانطور که بیان کردیم این دو برند هر دو از برترین شرکت‌های تولید کننده تجهیزات امنیتی در سراسر جهان هستند.

بنابراین با خیالی آسوده و بر اساس هزینه و خدمات مورد نیاز خود، می‌توانید هرکدام از محصولات این شرکت ها را خریداری کرده و سپس با توجه به مراحل ذکر شده در این مطلب به آسانی مراحل نصب و راه‌اندازی سیستم را انجام دهید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من