از اهمیت نصب دوربین مداربسته آسانسور چه می‌دانید؟

فهرست مطالب

یکی از بخش های مهم و پرتردد ساختمان ها آسانسورها هستند که برای جلوگیری از حوادث بهتر است در آنها نصب دوربین مداربسته انجام شود. زیرا یکی از مکن هایی که افراد مورد سرقت و یا مزاحمت قرار می گیرند محیط آسانسور است.

نکته دیگر این که آسانسورها جزو بخش های ورودی یک ساختمان و طبقات آن هستند در نتیجه برای جلوگیری از ورود افراد مشکوک به ساختمان بهتر است در آسانسورها از دوربین مدار بسته استفاده شود.

در دوربین مدار بسته آسانسور به دلیل در حرکت بودن دائم آسانسورها متصل کردن آنها به دستگاه DVR و NVR هایک ویژن کمی سخت است. نصب دوربین مدار بسته در آسانسورها باید به طوری انجام شود که نویز و قطعی در تصاویر آن رخ ندهد.

 

تجهیزات لازم هنگام نصب دوربین مداربسته آسانسور

 

یکی از سوالات رایج افراد این است که آیا همه آسانسورها دوربین دارند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نصب دوربین مدار بسته براساس خواست مشتری انجام می گیرد.

تجهیزات لازم در دوربین مداربسته آسانسور

تجهیزاتی که لازم است در زمان نصب دوربین در آسانسورها فراهم باشد عبارت است از کابل، فرستنده، گیرنده، دوربین و دستگاه ضبط کننده (DVR-NVR) در ادامه با مراحل نصب دوربین مداربسته آسانسور بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

کابل کشی دوربین مداربسته آسانسور

کابل هایی که برای نصب دوربین در آسانسور استفاده می شود متفاوت هستند. اگر از دوربین تحت شبکه هایک ویژن در آسانسور استفاده می کنید باید از کابل شبکه مانند کابل های Cat6  و از نوع SFTP استفاده کرد. اما در صورت استفاده از دوربین های آنالوگ باید از کابل کواکسیال که مرسوم ترین آن RG59  است استفاده کرد.

 

قیمت دوربین مداربسته آسانسور و تفاوت آن با دیگر دوربین ها

 

در زمان کابل کشی باید دقت شود که طول کابل با اندازه مسیر حرکت آسانسور برابر باشد. کابل کشی در آسانسورها به سه روش کابل کشی از پایین آسانسور، کابل کشی از بالای آسنسور و استفاده از تراول کابل آسانسور انجام می گیرد.

 

فرستنده و گیرنده

برای این کار با سیگنال لیزری با کمک فرستنده و گیرنده انجام می شود. به این صورت که فرستنده در زیر کابین آسانسور قرار گرفته و گیرنده نیز در کف شفت آسانسور گذاشته می شود. به این طریق فرستنده و گیرنده به شکل رو در رو با هم در تماس خواهند بود.

 

همه چیز درباره نصب دوربین مداربسته آسانسور

 

دوربین نیز با کابل در سقف آسانسور قرار می گیرد. گیرنده نیز با کابل داده را به دستگاه NVR و DVR هایک ویژن انتقال خواهد داد. این نوع گیرنده و فرستنده می توانند بردی تا 1.33 فوت به درستی کار کنند. البته وجود گرد و خاک نیز ممکن ایت در کار ارسال داده از طریق لیزر نیز اختلال ایجاد کند.

 

دوربین مدار بسته

در زمان انتخاب دوربین مدار بسته باید در نظر داشت که دوربینی انتخاب شود که زاویه دید 85 تا 95 درجه و لنز 2.8 یا 3.6 میلیمتری داشته باشد تا پوشش حداکثری را برای شما فراهم کند. وجود قابلیتی مانند WDR نیز باعث می شود تا در زمانی که درب آسانسور باز می شود تصاویر دچار افت کیفیت نشوند.

 

دستگاه ضبط کننده تصاویر

اگر بخواهیم در یک ساختمان بزرگ تصاویر چند آسانسور را مشاهده کنید باید از دستگاه ضبط با تعداد کانال مناسب نیازتان خریداری کنید.

 

نکات مهم در زمان نصب دوربین مداربسته آسانسور

 

  • اگر در آسانسور از از دوربین مدار بسته استفاده می کنید حتما باید از برچسب هشدار نصب دوربین مدار بسته استفاده کرد زیرا در غیر این صورت به علت تعرض به حقوق شهروندی شما مرتکب جرم شده اید.
  • لنزهای دوربین را با یک کاور محافظت کنید.
  • توصیه می شود که از دوربین های توکار و مخفی در آسانسور استفاده کنید.
  • ثبت صدا به همراه تصاویر مهم است به همین دلیل توصیه می شود علاوه بر تصویر ثبت صدا نیز انجام گیرد.

 

قیمت دوربین مخصوص آسانسور

 

قیمت دوربین مخصوص آسانسور

دوربین های مورد استفاده در آسانسور باید به نوعی باشند که عملکرد و قابلیت زیادی را به کاربر ارائه دهد. دوربین هایی مانند دوربین سه گوش مثلثی، اسپید دام و دام و دوربین توکار دوربین های مناسبی برای آسانسور هستند.

در دوربین مداربسته آسانسور توکار فقط لنزهای دوربین قابل مشاهده هستند. برای اطلاع از قیمت این دوربین ها به لیست قیمت هایک ویژن مراجعه شود. برای نصب این دوربین ها اگر از قبل محل نصب دوربین از پیش طراحی شده باشد نصب دوربین به آسانی نیز انجام می شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من