دوربین استارلایت چیست و چه ویژگی دارد؟ کاربرد دوربین استارلایت چیست؟

فهرست مطالب

آیا تا به حال درباره دوربین‌های استارلایت چیزی شنیده‌اید؟ از اسم آن به نظر می‌رسد که با یک تکنولوژی پیشرفته طرف هستیم و گویا یک جهش بزرگی در قابلیت دید در شب دوربین رخ داده داده است؟ اگرچه ممکن است بعد از ساعت‌ها گشت و گذار در گوگل برای پیداکردن مشخصات و ویژگی‌های دوربین starlight شما همچنان سردرگم باشید که این دوربین استارلایت چیست؟

 

دوربین مداربسته استارلایت هایک ویژن

 

آیا یک دوربین تحت شبکه هایک ویژن است یا آنالوگ؟ چگونه یک دوربین استار لایت کار می‌کند؟ تفاوت استارلایت و ویژگی دید در شب که با IR شناخته می‌شود چیست؟ و البته اینکه چقدر برای آن باید هزینه کنیم؟

برای پاسخ به این سوالات علی الخصوص اینکه دوربین استارلایت چیست و دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟ با ادامه این مقاله که باعث می‌شود دید عمیقی نسبت به دوربین استارلایت پیدا کنید همراه باشید. 

دوربین استارلایت چیست؟

یکی از دغدغه های کاربران دوربین مداربسته، کیفیت تصاویر ضبط شده در شب است. زیرا هرچه میزان نور محیط کم تر شود تاثیر مستقیم بر کیفیت فیلم های مداربسته می‌گذارد. دوربین های استارلایت تمامی مشکلات دوربین های مداربسته در شب را رفع و تمامی مشکلاتی که دوربین های معمولی مداربسته در شب با آن مواجه می‌شوند را حل کرده است.

دوربین‌های استارلایت نوعی دوربین مداربسته امنیتی هستند که دارای سنسورهای استارلایت ویژه‌ای می‌باشند که قابلیت دید در شب را در شرایطی که نور بسیار کمی وجود دارد، بهبود می‌بخشند به عبارت دیگر به وسیله استارلایت هایک ویژن شما می‌توانید هر آنچه که چشمهایتان نمی‌بیند ببینید!

همانطور که می‌دانید چشمان انسان وقتی مقدار روشنایی به زیر 20 لوکس (لومن بر مترمربع) می‌رود به سختی چیزی را می‌بیند و شناسایی می‌کند.

به این ترتیب دوربین استارلایت با داشتن یک سنسور استثنایی استارلایت می‌تواند تصاویری تیزتر و واضح‌تر از آنچه که چشمان شما ارائه نماید حتی اگر تاریکی مطلقی برقرار باشد.

 

استارلایت در دوربین مداربسته چه کاربردی دارد؟

 

قابلیت دید در شب استارلایت در دوربین مداربسته چگونه کار می‌کند؟

چگونه دوربین استارلایت با سنسور استارلایت یا کلا بدون نور کار می‌کند؟ در حقیقت، فناوری استارلایت آخرین تکنولوژی موجود است که با کاهش سر و صدا در دوربین که به صورت پیچیده‌ای انجام می‌گیرد باعث می‌شود که این سنسور بتواند تصاویر خارق العاده و بسیار واضحی ارائه کند.

به عبارت دیگر دوربین استارلایت از سنسورهای بزرگتر و دیافراگم پهن‌تری استفاده می‌کند و سرعت شاتر دوربین را کاهش می‌دهد تا نور کافی برای شناسایی صورت آدم‌ها و پلاک ماشین‌ها را بدست آورد حتی در مواقعی که چشمان انسان قادر به دیدن چیزی نیست. این یکی از ویژگی‌های مهم استارلایت در دوربین مداربسته است.

 

دید در شب رنگی – دید در شب سیاه و سفید

بعد از اینکه تا حدودی به پاسخ دوربین استارلایت چیست؟ رسیدیم، حال نوبت این است که بدانیم این قابلیت استارلایت مانند دید در شب تصاویری سیاه و سفید ارائه می‌دهد یا رنگی؟

مقاله پیشنهادی هایک ویژت: “تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته

دوربین‌های استارلایت بهترین کیفیت دید در شب را به شما ارائه می‌دهد اما نه لزوما دید در شبی رنگی! برای دیدن جزییات بیشتر در تصاویر مانند صورت انسان‌ها و شماره پلاک ماشین‌ها در شرایط بسیار ضعیف نوری، بیشتر دوربین‌های مداربسته به طور خودکار به حالت سیاه و سفید برای اینکه تصاویر وضوح بیشتری پیدا کنند، تغییر حالت می‌دهند.

البته که شما می‌توانید به صورت دستی استارلایت سیاه و سفید دیدر شب را به حالت رنگی تغییر دهید.

 

 استارلایت در دوربین مداربسته

 

تکنولوژی استارلایت

میزان نور هر محیط بر اساس معیار مشخصی که بهش لوکس گفته می شه سنجیده می‌شه. هر چه نور یک محیطی بیشتر باشه، لوکس نوری اون بالاتر و هر چه محیط تاریک تر باشه، لوکس نوری اون کمتر هست. دوربین استارلایت از یک تکنولوژی منحصر به فرد استفاده می کنه که می تونه حتی در محیط های با نور بسیار کم (در حد تاریکی کامل) هم تصاویر با کیفیت ارائه کنه.

دوربین استارلایت اصطلاحا با کمترین نور محیط یا همان نور ستارگان در شب هم می تونه تصاویر باکیفیتی ارائه کنه. این دوربین ها از سنسور و لنزهای ویژه‌ای ساخته شدند و عملکرد اونها به گونه ای است که حداقل نور موجود در محیط رو برای تصویر برداری کل میدان دید دوربین مورد استفاده قرار می ده.

دوربین استارلایت نسبت به دوربین های معمولی قیمت بالاتری داره و کاربران برای تصویر برداری بخش های مهمی که نیاز به تصویر برداری شبانه روزی یا 24 ساعته دارند از این دوربین ها استفاده می کنند.

کمپانی هایک ویژن به عنوان بهترین تولید کننده دوربین مدار بسته دنیا، رنج کاملی از دوربین های استارلایت را در سبد کالای خود دارد و کاربران با توجه به نیاز پروژه می‌توانند مدل و نوع دوربین را انتخاب نمایند.

تفاوت بین IR و دید در شب دوربین استارلایت چیست؟

دید در شب استارلایت قدرت بیشتری نسبت به دید در شب معمولی دوربین‌های مداربسته دارد که می‌تواند تصاویر این نوع دوربین‌ها کیفیت و وضوح بیشتری داشته باشد.

همچنین می‌تواند حالت دید در شب رنگی را در شرایط بسیار ضعیف نوری ارائه دهد در حالی‌که دیگر دوربین‌ها فقط چراغ‌های LED مادون قرمز خود را روشن می‌کنند و به ضبط سیاه و سفید ادامه می‌دهند.

این توانایی بالای دوربین استارلایت به این دلیل است که آن‌ها می‌توانند طبیعی‌ترین نور را برای ارائه تصاویر عالی‌تر از سنسورهای پیشرفته، تولید کند. پس شما می‌توانید برای پاسخ کوتاه به سوال “دوربین استارلایت چیست” این جمله را در نظر بگیرید که نسخه دید در شب استارلایت، در واقع نسخه‌ای واضح‌تر و پیشرفته‌تر از دید در شب IR معمولی است.

 

شاخصه‌های مهم دوربین starlight چیست؟

همانطور که گفته شد شما می‌توانید به طور ساده دوربین‌های استارلایت را یک دوربین با قابلیت دید در شب بی‌نظیر در نظر بگیرید. اما آیا می‌دانید که استارلایت در دوربین مداربسته دقیقا چه جنبه‌هایی دارد که باعث می‌شوند این نوع دوربین برتری بزرگی نسبت به سایر دوربین‌ها داشته باشد؟ با ادامه این بخش همراه باشید.

  • دوربین‌های مداربسته امنیتی وضوح بهتری دارند.

همانطور که در بالاتر و در پاسخ به سوال دوربین استارلایت چیست به آن اشاره شد، دوربین‌های استارلایت دارای سنسورهای فوق حساس و لنزهای ویژه‌ای هستند که قابلیت دید در شبی استثنایی با رزولوشن HD را تضمین می‌کند مانند رزولوشن محبوب 1080p که در محصولات بازار محبوبیت بالایی دارد.

 

دوربین استارلایت چیست

 

به این معنا که شما قادر خواهید بود شماره پلاک ماشین‌ها و صورت آدم‌ها را به واضحی روز روشن ببینید این در حالی است که دیگر دوربین‌های مداربسته از شناسایی هرگونه جزییات در آن تاریکی عاجز خواهند بود.

 

  • دوربین‌های مداربسته تحت شبکه استارلایت توانایی بیشتری دارند.

در مقایسه با دوربین‌های دید در شب IR که به نور IR برای ضبط تصاویر بستگی دارند، دوربین‌های استارلایت از نور طبیعی که از دیگر اجسام ساطع می‌شود استفاده می‌کند این کار حتی در تاریک‌ترین شرایط موجود هم اتفاق می‌افتد.

به این ترتیب حتی می‌توانید فراتر از این را هم ببینید! مانند آدم‌هایی که در خیابان در حال رفت و آمد هستند یا تابلوهای بسیار دور ساختمان‌ها.

قیمت دوربین مداربسته استارلایت

اگر برند درستی را انتخاب کنید ویژگی استارلایت در دوربین مداربسته می‌تواند هزینه زیادی را برای شما ایجاد نکند. مسلما دوربین‌های استارلایت حرفه‌ای که دارای قابلیت دید در شب رنگی در میزان روشنایی 0.01 لوکس هستند می‌توانند تا 1000 دلار قیمت داشته باشند. که این نوع دوربین‌ها بیشتر برای موارد خاص استفاده می‌شوند.

 

استارلایت چیست

 

اما دوربین‌های مداربسته میان رده بسیاری وجود دارد که ویژگی دید در شب بهبود یافته‌ای دارند که برای استفاده در یک سیستم امنیتی خانگی طراحی شده‌اند که قیمت آن‌ها نهایتا به 100 دلار می‌رسد.

 

چرا باید از دوربین‌های مداربسته استارلایت استفاده کنیم؟

با پیشرفت‌های بسیاری که در قابلیت دید در شب رخ داده است، دوربین‌های استارلایت می‌توانند در سیستم‌های وسیع‌تر مانند نظارت بر خانه، مغازه، هتل، پارکینگ و… نیز استفاده شوند. حتی دوربین‌های استارلایتی وجود دارند که دارای استاندارد نظامی و یا مختص تحقیقات جغرافیایی هستند.

برای مثال دوربین‌های استارلایت در زیر آب برای ثبت و ضبط پدیده شب تابی (بیولومینسانس) استفاده می‌شوند. این نوع دوربین‌ها دارای مزایای بیشتری در محوطه‌های باز هستند چون قابلیت دید در شب آن می‌تواند به فواصل طولانی دسترسی داشته باشد.

مانند حیاط های پشتی و جلویی ساختمان‌ها، سالن اجتماعات، خیابان‌ها، فرودگاه‌ها، بزرگراه‌ها و مناطق توریستی که این نوع دوربین می‌تواند در آنها کاربردی باشد.

 

استارلایت دوربین مداربسته برای چه مکان هایی مناسب است

 

تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته

برای دسترسی به تنظیمات دوربین، باید به منوی OSD دوربین مراجعه کرد. در ابتدا باید اطمینان پیدا کنید که دوربین از این قابلیت پشتیبانی می‌کند سپس از منوی موجود دستگاه ضبط کننده باید وارد تنظیمات دوربین PTZ شده و از آنجا در قسمت تنظیمات و انتخاب دوربین و پروتکل مورد نظر می‌توانید به منوی OSD دوربین دست پیدا کنید تا در آنجا بتوانید تنظیمات قابلیت دید در شب دوربین را تغییر دهید.

البته بهتر است انجام تنظیمات منوی OSD دوربین را به متخصصان امر بسپارید چون دارای تنظیمات ظریف و بسیاری مهمی است که در صورت انجام تنظیمات نادرست می‌تواند سیستم امنیتی شما را دچار اختلال کند.

 

برندهای دوربین استارلایت

برندهای مختلفی توانسته‌اند این نوع دوربین‌ها را تولید و به بازار عرضه کنند. از جمله این برندها می‌توان به هایک ویژن و داهوا اشاره نمود که قیمت حدودی آن می‌تواند سه میلیون تومان در تاریخی که این مقاله نوشته شده است، باشد.

مهمترین ویژگی های دوربین استارلایت

  • کیفیت بالای تصاویر: به خاطر استفاده از سنسور پیشرفته ای که روی آنها قرار دارد.
  • دید در شب بهتر: استفاده از تکنولوژی هوشمند تصویر برداری در تاریکی در این دوربین ها باعث شده تا تصویر این دوربین در شب جزئیات به مراتب بیشتری نسبت به دوربین های دید در شب معمولی داشته باشد.
  • کارایی بهتر: جزئیات بیشتر دور بین استارلایت هایک ویژن باعث شده تا بتوان از تصاویر آن جهت شناسایی چهره افراد یا پلاک خودروها استفاده شود به زبان ساده، تصاویر دور بین استارلایت به حدی کیفیت دارند که می توان بصورت چشمی پلاک خودرو ها یا چهره افراد را تشخیص داد.
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من