تست فلوک واقعا چیست؟ هرآنچه که باید درباره تست فلوک بدانید

فهرست مطالب

در صنعت، شبکه ای که امروزه به طور مداوم در حال توسعه است و زیرساخت‌های کابل‌کشی، باید قابلیت انتقال مناسب برای پشتیبانی از داده‌های مورد نیاز کاربران نهایی را فراهم کند. اگر مشکلی در کابل‌ها وجود داشته باشند و به‌درستی کار نکنند، کل شبکه‌ها با وجود داشتن تکنسین‌ها و متخصصان بامهارت، نمی توانند کار کنند.

خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که می‌توانیم از آن‌ها برای اطمینان از عملکرد مطلوب شبکه، استفاده کنیم. برای آن‌که بدانید تست فلوک کابل شبکه چیست، با ما همراه باشید.

 

تست فلوک واقعا چیست؟

تست فلوک Fluke دوربین مدار بسته، ابزاری است که برای تست این استانداردها ایجاد شده است. آن‌ها تنها تجهیزات تست نیستند، اما رایج‌ترین تجهیزات هستند. تجهیزات آن‌ها، ترکیبی از آزمایش های متعدد است و با تکنولوژی‌های در حال تغییر، همیشه سازگار است.

تست فلوک Fluke دوربین مدار بسته، عملکرد کابل را بررسی می‌کند و کابل‌های cat5 تا cat8 را پشتیبانی می‌کند.

در صنعت کابل شبکه، استانداردهای مختلف TIA/EIA برای نیازهای مختلف، توسعه داده شد. این استانداردها برای انواع کابل دوربین مداربسته، فاصله‌ها، اتصالات، معماری سیستم کابل، الزامات نصب کابل و روش‌های آزمایش کابل نصب شده را تعریف شده‌اند.

 

تست فلوک چیست

 

برخی از کارفرمایان برای کابل‌ها گواهی ANSI/TIA 568 را درخواست می‌کنند تا از صحت آن‌ها اطمینان حاصل کنند. این گواهینامه، استانداردی است که صحت بسیاری از تاسیسات را بر اساس آن اندازه گیری می‌کند.

اما به دلیل آن‌که تست و صدور گواهینامه کابل شبکه در همه موارد اجباری نیست. تست کابل، نقش مهمی در اطمینان از عملکرد صحیح تاسیسات کابل جدید و همچنین عیب‌یابی شبکه کابلی موجود، دارد.

در این راستا، کمپانی Fluke Networks دستگاه‌های آزمایش را برای استفاده دیگران (و انواع مختلفی از آنها برای صنایع مختلف) ایجاد کرده است. یعنی، تأسیسات یا محصولات کابل را آزمایش نمی‌کند و اینکار را به مصرف‌کنندگان واگذار می‌کند.

آن‌ها نه تنها تجهیزات آزمایش را ارائه می‌دهند، بلکه مطالب آموزشی نیز در وب‌سایت آن‌ها یافت می‌شود که آخرین استانداردها و نکات صنعت را پوشش می‌دهد.

در حالت کلی، برای بررسی صحت کابل شبکه، آزمایش‌های زیر انجام می‌گیرد:

  • سازگاری با استاندارد ANSI/TIA 568، با استفاده از قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به نصب کابل اترنت
  • تست spool/box کابل اترنت (این مورد معمولا در کارخانه انجام می‌شود.)
  • تست پچ کابل ANSI/TIA
  • تست PoE (مطمئن شوید که کابل از برقراری ارتباط با اترنت برای دستگاه‌های IoT، اکسس پوینت Wi-Fi، دوربین‌های IP و غیره پشتیبانی می‌کند.)
  • تست ISO/IEC (استانداردهای دسته بندی بین المللی)

 

تست فلوک چیست

انواع پارمترهای تست فلوک

اکنون که متوجه شدید تست فلوک چیست، در ادامه، پارمترهایی را که ابزار تست فلوک Fluke دوربین مدار بسته برای بررسی صحت کابل، تست می‌کند، ذکر کرده و مختصرا شرح خواهیم داد.

  1. Resistance: برای اندازی‌گیری مقاومت یک زوج سیم
  2. insertion loss margin (dB): برای نشان دادن داده‌های از دست رفته در مقایسه با استاندارد TIAرا استفاده می‌شود.
  3. Delay: نشان‌دهنده مدت زمانی است که طول می‌کشد تا سیگنال منتقل شود.
  4. Delay skew: تفاوت در Delay بین هر دو جفت در یک غلاف کابل است.
  5. Length: با استفاده از این پارامتر، می‌توان مطمئن شد که طول کابل از حد مجاز بیشتر نشود. در واقع، مشخص می‌کند که طول کابل باید چند متر باشد. سپس با اندازه واقعی کابل مقایسه می‌شود.
  6. Wire map: این پارمتر، در اصل تعیین می‌کند که آیا پین‌ها به درستی وصل شده اند یا خیر. در واقع خطاهای فیزیکی که ممکن است در کابل صورت گیرد را بررسی می‌کند.
  7. (dB) Limit: در هنگام بررسی هر یک از جفت ها، تست فلوک Fluke دوربین مدار بسته، به دنبال میزان نویز موجود در هنگام انتقال داده است و نشان می‌دهد آیا این نویز در استانداردهای صنعت است یا خیر.

 

تست فلوک واقعا چیست

چرا باید از محصولات تست فلوک Fluke دوربین مدار بسته استفاده کنیم؟

کاربرد تست فلوک چیست؟ با استفاده از تست فلوک Fluke دوربین مدار بسته، سیستم شما می‌تواند دارای مجوز عملکرد در بالاترین استانداردهای صنعت باشد. این ابزارها، می‌توانند نقاط قطع برق و سایر مشکلات را آزمایش کنند تا بتوانیم به سرعت مشکلات به‌وجود آمده را برطرف کنیم.

این دستگاه‌ها همچنین مقاوم و ساده هستند تا بتوانیم هرگونه مشکل کابل کشی را که با آن روبرو می شویم، برطرف کنیم.

وقتی از تست فلوک Fluke دوربین مدار بسته در شبکه موجود (اعم از جدید یا قدیمی) استفاده می‌شود، پس از آن‌که اتصال برقرار شد، می‌توان مجموعه‌ای از تست‌ها را بر اساس نیاز طراحی کرد. در واقع، هر تعداد آزمایش به هر ترتیب می‌تواند انجام شود.

بنابراین، برای جلوگیری از مشکلات فعلی و آینده شبکه، از یک تست فلوک Fluke دوربین مدار بسته برای تعیین عملکرد یک کابل یا شبکه استفاده کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من