معرفی بهترین دوربین مداربسته برای منزل

فهرست مطالب

دوربین‌های امنیتی امروزه از الزامات ساختمان‌های مسکونی و تجاری هستند، چراکه این دوربین‌ها به‌عنوان یک عامل بازدارنده عالی برای مجرمان شناخته می‌شوند. همچنین، از مقرون به‌صرفه‌ترین و پرکاربردترین راه‌های برقراری امنیت و کاهش تخلفات و جرائم در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداره‌ها و غیره، محسوب می‌شوند. برای بررسی فاکتورهای بهترین دوربین مداربسته برای خانه همراه ما باشید.

یک سیستم نظارتی خوب، می‌تواند امنیت منزل شما را افزایش دهد و به شما این امکان را بدهد که بر اموال خود در هر کجا که هستید نظارت داشته باشید و در صورت وقوع هرگونه فعالیت غیرعادی، هشدارهای فوری دریافت کنید.

دوربین‌ها، قابلیت‌های کاربردی زیادی دارند و قبل از خرید آن‌ها باید به‌خوبی با آن‌ها آشنا باشید تا بتوانید یک دوربین مناسب با نیاز خود تهیه کنید. نوع دوربین مورد نیاز شما، بیشتر بستگی به این دارد که می‌خواهید دوربین چه میزان از محدوده را پوشش دهد (زاویه دید) و چه مقدار بودجه در نظر دارید.

این مورد را نیز در نظر داشته باشید که آیا شما به دوربینی نیاز دارید که به طور مداوم فیلمبرداری کند یا زمانی که اتفاق خاصی می‌افتد، این کار را انجام دهد. ضبط مداوم، این اطمینان را به شما می‌دهد که همه وقایع ثبت می‌شوند، اما به پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارد. بنابراین، باید بیشتر هزینه کنید.

در کنار انواع دوربین‌هایی که برای منازل نصب می‌شود، از دوربین مدار بسته مخفی برای منزل نیز استقبال می‌شود و خریداران از دوربین مخفی کوچک برای منزل برای شرایط خاصی استفاده می‌کنند.

دوربین مداربسته مخفی برای منزل، می‌تواند راهکار خوبی برای اطلاع از اتفاقاتی که در منزل شما در حال رخ دادن است، باشد. این دوربین‌ها همانطور که از نامشان پیداشت مخفی و در ابعاد بسیار کوچکتری هستند و سارقان نمی‌توانند آن را ببینند و برای از بین بردن شواهد به آن آسیب بزنند.

نصب دوربین مداربسته مخفی برای منزل، بسیار آسان‌تر است و قیمت مناسب‌تری دارند.

 

بهترین دوربین مداربسته برای منزل

 

در صورتی‌که دوربین مداربسته را برای منزل شخصی تهیه می‌کنید، دقت کنید که دوربین‌ها تمام ورودی‌ها از حمله ورودی پارکینگ‌ها و ورودی ساختمان و همچنین تمام قسمت‌های محوطه را پوشش دهد.

اما ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها، دارای بخش‌هایی مانند راهروها، لابی، پارکینگ، پشت‌بام، آسانسور، پله‌ها، محوطه و غیره هستند که ساکنان به صورت مشترک از آن‌ها استفاده می‌کنند که به آن‌ها مشاعات ساختمان می گویند.

توجه داشته باشید که در صورت نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان، از قوانین مربوط به آن اطلاعات لازم را کسب کرده، سپس اقدام کنید. چراکه نصب دوربین مداربسته، بدون اجازه سایر ساکنین و به‌صورت پنهانی کاملا غیرقانونی است.

 

ویژگی بهترین دوربین مداربسته برای خانه

برای تهیه بهترین دوربین مداربسته برای منزل، قبل از اقدام به خرید، به موارد زیر توجه کنید.

زاویه دید

اولین فاکتور در تهیه بهترین دوربین مداربسته برای منزل، به مکانی که قصد دارید آن را نصب کنید، بستگی دارد. به این صورت که، اگر دوربین را برای داخل منزل مانند اتاق‌ها و سالن تهیه می‌کنید، لنز 2.8 میلیمتر برای زاویه دید 90 درجه، پوشش لازم را فراهم خواهد کرد و تنها به یک دوربین برای نظارت بر کل اتاق نیاز خواهید داشت.

در صورتی که آن را برای نصب در راهرو یا ورودی ساختمان یا ورودی پارکینگ نیاز دارید، لنز 6 میلی‌متری برای زاویه دید 45 درجه، نمای باریک اما دقیق‌تری را نشان می‌دهد. از این لنز برای نظارت بر یک نقطه خاص استفاده می شود.

همچنین، در صورتی‌که دوربین را برای نصب در فضای بیرونی ساختمان مانند حیاط یا بیرون ساختمان، می‌خواهید، می توانید دوربین‌های با زاویه دید 180 یا 360 درجه را در نظر داشته باشید که محدوده بسیار وسیع‌تری را پوشش می دهند.

 

نوع دوربین

برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای منزل، دوربین‌های تحت شبکه یا IP، انتخاب مناسبی هستند چراکه وضوح بیشتری فراهم می‌کنند و تکنولوژی‌های به روزتری دارند. اما دوربین‌های آنالوگ، مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند و در صورتی‌که نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید، انتخاب مناسبی خواهند بود.

 

رزولوشن

انتخاب رزولوشن مناسب، به عوامل متعددی بستگی دارد. مانند بودجه، میزان وضوح مور نیاز و… رزولوشن بالاتر کیفیت بالاتری نیز به‌دنبال دارد. اما ممکن است شما با توجه به نیاز و انتظار خود از دوربین مداربسته به رزولوشن بالاتر احتیاجی نداشته باشید. برای منازل رزولوشن متوسط کافی است و نیازهای شما را برآورده می‌کند.

در اکثر دوربین‌های نظارتی که در ارتفاع معمولی در نظر گرفته شده‌اند (جایی که نظارت عمومی لازم است) رزولوشن‌های 1 MP تا 2 MP، معمولا به اندازه کافی خوب هستند و وضوح قابل قبولی را برای یک دوربین نظارتی فراهم می‌کنند.

برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای منزل، رزولوشن تا 4 MP مناسب است و می‌توانید رزولوشن‌های بیشتر را نیز ترجیح دهید.

 

پشتیبانی از PoE

برخی از دوربین‌های مداربسته از PoE پشتیبانی می‌کنند. فناوری PoE این امکان را فراهم می کند که برق دستگاه و داده از طریق یک کابل منتقل شود و نیازی به کابل اضافی نیست. این بدان معناست که نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته می‌تواند آسان‌تر، بسیار سریع‌تر و با هزینه کمتر انجام شود.

یک دوربین POE را می‌توان در هر مکانی بدون نیاز به پریزها، قرار داد. سیستم‌هایPOE ، در صورت تشخیص ولتاژ بالا، برای جلوگیری از هرگونه آسیب به دستگاه، منبع تغذیه را خاموش می‌کنند.

به طور کلی، دوربین های POE، گزینه قوی‌تری برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای منزل هستند.

 

قابلیت تشخیص دستکاری در دوربین مداربسته

در منازل که امکان نظارت 24 ساعته بر دوربین‌ها وجود ندارد و ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا اشخاص متوجه اختلال به‌وجود آمده شوند، بسیار مهم است که در صورت بروز اختلال در دوربین توسط افرادی، سریعا هشدارهای لازم ارسال شوند.

 

قابلیت‌های بهبود کیفیت تصویر

در دوربین‌ها قابلیت‌هایی وجود دارد که در شرایط خاص به دلیل نامناسب بودن نور محیط یا سایر عوامل، کیفیت تصویر کاهش می‌یابد، کیفیت تصویر را به‌طور قابل توجهی بهبود می‌بخشند و بهتر است که در صورت نصب دوربین در ورودی پارکینگ یا ساختمان و یا در محیط‌های تاریک و کم نور، دوربین شامل این ویژگی‌ها باشد.

ویژگی‌های مانند WDR، BLC، HLC و فیلتر IR-Cut و… باید در انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای منزل، در نظر گرفته شوند.

 

امکان نظارت از راه دور

برخی از دوربین‌های امنیتی امکان نظارت از راه دور را توسط اپلیکیشن‌هایی، پشتیبانی می‌کنند. یعنی شما می‌توانید تصاویر را از طریق تلفن هوشمند خود و در هر کجا که باشید دریافت کرده و محل مورد نظر خود را تحت نظارت داشته باشید و در صورت وقوع اتفاقی آلارم‌های لازم را دریافت کنید.

برای خرید بهترین دوربین مداربسته برای منزل، این مورد، یک قابلیت کلیدی محسوب می‌شود، زیرا در منزل امکان نظارت از نزدیک و به‌صورت تمام‌وقت ممکن نیست.

 

قیمت

برای تهیه یک سیستم نظارتی که تمام نیازهای شما را برطرف کند، شما علاوه بر دوربین مداربسته، نیاز به تجهیزات دیگری از قبیل ضبط کننده ویدئویی (DVR یا NVR) و کابل، خواهید داشت. بنابراین در تخصیص بودجه تمام این موارد را در نظر بگیرید.

در کنار مواردی که گفته شد، برخی از ویژگی‌ها برای دوربین‌های مداربسته خانگی یک ویژگی اضافی محسوب می‌شود که مطلقا یک سیستم نظارت خانگی احتیاجی به آن ندارد و تنها هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد.

برای مثال، ضبط مداوم، که به آن ضبط شبانه روزی نیز می‌گویند. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که احتمالاً به آن احتیاج ندارید، میدان دید بسیار وسیع است که میتواند تصویر را مخدوش کند.

 

بهترین دوربین مداربسته برای منزل

 

معرفی برند هایک ویژن

هایک ویژن، به‌عنوان بهترین برند دوربین مداربسته در جهان شناخته می‌شود. این برندکه در سال 2001 در چین تاسیس شد، سال‌هاست که دوربین‌های با کیفیت و قدرتمندی تولید می‌کند که سهم مهمی را بازار دوربین‌های تحت شبکه به خود اختصاص داده است.

دوربین‌های مداربسته هایک ویژن بر اساس تکنولوژی Deep Learning طراحی شده‌اند که امکان تشخیص چهره و همچنین تشخیص وسیله نقلیه را فراهم می‌کند.

 

معرفی دو مدل دوربین مداربسته پر فروش و باکیفیت برند هایک ویژن برای منزل

این دوربین‌ها، با قابلیت‌های کاربردی و زیادی که دارند عموما، به‌عنوان دوربین‌های نظارتی در فضاهای باز و بسته کاربرد دارند. نصب و راه‌اندازی سیستم نظارتی هایک ویژن نه تنها مقرون‌به‌صرفه است، بلکه راه‌اندازی آن‌ها، بسیارآسان است و با تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های زیادی که در دوربین‌های خود ارائه می‌دهد، توانسته توجه خریداران بسیاری را به خود جلب کند.

 

دوربین 4 مگاپیکسلی DS-2CD1143G0-I هایک ویژن

دوربین مدل DS-2CD1143G0-I یک دوربین دام هایک ویژن با لنز ثابت 6 میلی‌متر است. این دوربین، تحت شبکه و دارای برد IR تا 30 متر است. این عدد نشان‌دهنده این است که دوربین تا چه فاصله‌ای می‌تواند نور مادون قرمز را تشخیص دهد و در واقع، هیچ ارتباطی به محدوده موثری که می‌توان در آن از جزئیات فیلمبرداری کرد، ندارد.

اشعه مادون قرمز برای دستگاه‌های دید در شب، مانند یک چراغ عمل می‌کند و امکان دید در شب یا در مکان‌های تاریک که نور محیط وجود ندارد را فراهم می‌کند. بدنه این دوربین، از جنس پلاستیک و فلز و دارای استانداردهای حفاظتی IP67 و IK10است.

 

دوربین 4 مگاپیکسلی DS-2CD2443G0-IW هایک ویژن

مدل DS-2CD2443G0-IW از هایک ویژن، یک دوربین کیوب است که برای نصب در فضاهای داخلی طراحی شده است. همچنین، دارای رزولوشن 4 مگاپیکسل است که آن را انتخابی مناسب برای منازل کرده است.

این دوربین، مناطق کم اهمیت را نادیده می‌گیرد. این دوربین تحت شبکه است و لنز آن ثابت و فاصله کانونی آن 2.8 میلی‌متر است. بدنه آن از جنس پلاستیک و برد IR آن 10 متر است.

 

قیمت دوربین مداربسته برای منزل

دوربین‌های مداربسته با توجه به ویژگی‌های متفاوتی که دارند، دارای قیمت‌های متفاوتی نیز هستند. تنها یک فاکتور مانند رزولوشن یا برخی از قابلیت‌های پشتیبانی شده در دوربین، می‌تواند در تغییر قیمت آن تاثیر زیادی داشته باشد.

دوربین‌های مداربسته برای منزل، با توجه به ویژگی‌هایی که گفته شد، می‌توانند با قیمت‌های مناسب، خریداری شوند.

درصورتی‌که انتظار چندانی از دوربین مداربسته خود ندارید و آن را بیشتر برای تاثیر بازدارنده آن خریداری می‌کنید، می‌توانید دوربین‌هایی با قیمت مناسب از برندهای خوب مانند هایلوک و هایک ویژن خریداری کنید. اما در صورتی‌که یک دوربین باکیفیت عالی می‌خواهید باید بیشتر هزینه کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من