با انواع DVR دوربین مداربسته آشنا شوید

فهرست مطالب

یکی از انواع دستگاه ضبط دوربین مداربسته دستگاه دی وی آر است. DVR یا به عبارت دیگر (Digital Video Recorder) یک دستگاه قدرتمند ضبط کننده دیجیتالی است که تصاویر آنالوگ ارسال شده را به دیجیتال تبدیل کرده و سپس بر روی هارد دیسک ذخیره می‌کند. این تصاویر از طریق یک کابل که در قسمت ورودی دستگاه قرار دارند منتقل شده و سپس داخل دستگاه کدگذاری و پردازش می‌شوند.

این دستگاه‌ها دارای انواع مختلفی از پورت‌های ورودی و خروجی هستند. در این مقاله ابتدا با مهمترین ویژگی‌های DVR آشنا میشویم سپس انواع DVR دوربین مداربسته را باهم بررسی میکنیم و در انتها انواع دی وی ار هایک ویژن را معرفی میکنیم.

انواع DVR دوربین مداربسته با پورت های متفاوت

هم اکنون نسل جدیدی از انواع DVR دوربین مدار بسته با نام HD دی وی آر در بازار موجود است که قابلیت پشتیبانی از دوربین‌های آنالوگ با رزولوشن بسیار بالایی را دارند. قابلیت های جدید این دستگاه‌ها و همچنین قیمت مناسب آن‌ها سبب شده تا رفته رفته دی وی آر‌های قدیمی کنار روند.

این دستگاه‌ها دارای انواع مختلفی از پورت‌های ورودی و خروجی هستند. به عنوان نمونه پورت صدا که جهت اتصال به انواع اسپیکرها و میکروفون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سایر پورت‌های دیگر مانند پورت انتقال تصویر ( HDMI و VGA)  برای اتصال به نمایشگرها، انواع مختلف پورت‌های شبکه برای اتصال به شبکه LAN و همچنین پورت USB برای اتصال فلش مموری، موس و کیبورد، بر روی انواع دستگاه DVR قرارگرفته است.

البته باید توجه داشته باشید همه این پورت‌ها بر روی تمامی دستگاه‌ها به صورت یکسان وجود ندارد و بر اساس مدل دستگاه می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان نمونه دستگاه‌های هایک ویژن با ۴ کانال و ۸ کانال در نوع پورت شبکه و یا صدا ممکن است متفاوت باشند که در ادامه درباره انواع دستگاه های dvr هایک ویژن بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

دستگاه dvr هایک ویژن

مهمترین ویژگی‌های DVR ها چیست؟

این دستگاه‌ها دارای ویژگی ها و کاربردهای مختلفی هستند؛ همانطور که گفتیم بر اساس نوع دستگاه‌ها می‌توانند ویژگی‌های آن‌ها متفاوت باشند. در ذیل مهمترین ویژگی‌های انواع DVR دوربین مدار بسته را برای شما شرح می‌دهیم.

به این نکته باید دقت کرد که نحوه راه اندازی دی وی ار به انواع آن بستگی دارد پس ضرورت دارد که از ابتدا با انواع آن آشنایی پیدا کنیم.

۱. ضبط تصاویر دوربین های مداربسته

از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های انواع دستگاه DVR می ‌توان به ضبط تصاویر دوربین توسط هارد دیسک اشاره کرد. بازبینی مجدد تصاویر و یا پشتیبان گیری از دیگر ویژگی‌های آن است.

۲. قابلیت اتصال به شبکه و انتقال تصاویر

با استفاده از یک پورت lan که بر روی برخی از انواع DVR دوربین مدار بسته قرار دارد می‌توانید به شبکه متصل شده و تصاویر را وارد شبکه کامپیوتری کرده و همچنین می‌توانید با استفاده از اینترنت آن‌ها را ببینید. یکی از مهمترین تفاوت های DVR و NVR نحوه پردازش وانتقال تصاویر است.

 

پورت lan-انواع dvr

۳. نمایش تصاویر به صورت یکپارچه

یکی دیگر از ویژگی های دی وی ارها این است که می‌توانید همه تصاویر دوربین‌ها را به صورت یکجا و در یک صفحه مشاهده نمایید.

۴. قابلیت تنظیم تصاویر

با استفاده از DVRها می‌توانید تصاویر را بر اساس علایق خود مانند نور، رنگ تصاویر و همچنین نوع آن تنظیم نمایید. بدین ترتیب این دستگاه‌ها بر اساس تنظیمات شما تصاویر را ضبط خواهند کرد.

۵. ویژگی تشخیص حرکت (Motion Detection)

این قابلیت که بیشتر بر روی دستگاه‌های جدید قابل اجراست تنها در صورتیکه شخص و یا شی‌ء متحرک از جلوی دوربین رد شوند تصاویر را ضبط می‌کنند. این قابلیت به صرفه‌جویی در فضای ذخیره هارد دیسک کمک می‌کند.

۶.کنترل کردن دوربین‌های گردان

از دیگر ویژگی‌های دی وی آر این است که شما می‌توانید دوربین‌های گردان را نیز کنترل نمایید. این قابلیت با استفاده از پورت RS485 روی دستگاه امکانپذیر است.

۷. قابلیت آلارم هشدار

در برخی از مدل‌های جدید انواع DVR دوربین مدار بسته قابلیت آلارم هشدار وجود دارد . با استفاده از این ویژگی می‌توانید نحوه تنظیم دوربین‌ها را در حالتی قرار دهید که در صورت حرکت افراد و یا قطع ناگهانی تصاویر در هنگام ضبط از طریق ایمیل و یا پیامک به شما اطلاع‌رسانی شود.

 

ورودی های دستگاه دی وی ار هایک ویژن

معرفی انواع DVR دوربین مدار بسته ( انواع دستگاه دی وی آر)

به طور کلی انواع DVR دوربین مدار بسته به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

۱. Standalone Digital Video Recorder

این نوع دستگاه‌ها کاملا مستقل هستند و نیاز به هیچ دستگاهی دیگر برای راه‌اندازی ندارند. از ویژگی این دستگاه می‌توان به ضبط و همچنین پخش تصاویر به وسیله نمایشگر اشاره کرد.

۲. PC-Based Digital Video Recorder

در این نوع دستگاه‌ها بر روی سیستم کامپیوتر شخصی و یا لپ تاپ شما یک سیستم عامل نصب می‌شود و قابلیت ضبط بر روی هارد کامپیوتر شما فراهم می‌شود. به عبارت دیگر در دستگاه دی وی آر PC-Based، ضبط و همچنین پخش اطلاعات دوربین بر اساس سیستم عامل است.

انواع دی وی آر هایک ویژن

اگر با دوربین‌های مداربسته آشنایی و یا از آن‌ها استفاده کرده باشید حتما نام هایک ویژن را شنیده‌اید. Hikvision در حقیقت یک شرکت چینی معتبر در زمینه طراحی و تولید تجهیزات حفاظتی و همچنین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این دستگاه‌ها در دنیا است.

دستگاه دی وی ار هایک ویژن به طور کلی به چندین نوع دسته‌بندی می‌شوند اما مهمترین عامل برای طبقه‌بندی آن‌ها تعداد کانال‌های تصاویر و همچنین کیفیت ضبط DVR است. در ذیل برخی از مهمترین و رایج‌ترین انواع DVR دوربین مدار بسته را بر اساس این طبقه‌بندی نام می‌بریم.

  • DVR 04CH: این دستگاه امکان نصب تا 4 دوربین مداربسته را دارد.
  • DVR 08CH: این مدل قابلیت نصب تا 8 دوربین مداربسته را نیز دارد.
  • DVR 16CH: این مدل امکان نصب تا 16 دوربین را دارد.
  • 4 DVR 32CH: این دستگاه قابلیت نصب تا 32 دوربین را دارد.
  • DVR 64CH : این دستگاه دی وی آر امکان نصب تا 64 دوربین مدار بسته را دارد.

dvr هایلوک

لازم به ذکر است که یکی از زیر مجموعه های این شرکت، برند هایلوک است که دارای انواع مختلفی از دستگاه های dvr هایلوک است. دی وی ار هایلوک برای ضبط تعداد دوربینهای مختلف بین 4 کانال تا 16 کانال طراحی شده است.

 

dvr هایلوک

انواع دوربین های برند هایک ویژن

دوربین‌های مدار بسته شرکت هایک ویژن در گروه برترین محصولات آن قرار دارد و کاربران زیادی در سراسر کشور از این تجهیزات استفاده می‌کنند.

انواع این دوربین‌ها بر اساس کیفیت تصاویر، لنز، قابلیت پشتیبانی و همچنین پورت‌های ورودی و خروجی و مواردی دیگر دارای قیمت‌های مختلف هستند در ذیل دو دسته‌بندی کلی از دوربین‌های هایک ویژن را معرفی میکنیم.

  • دوربین های مداربسته تحت شبکه هایک ویژن

این نوع دوربین‌های مداربسته از برند هایک ویژن در مدل‌های مختلف و بر اساس یک، دو، چهار، شش و هشت مگاپیکسلی طراحی شده‌اند. این دوربین‌ها در سایر کشور‌ها به جز ایران به دلیل فارسی بودن پلاک‌ها، قابلیت ثبت پلاک را نیز دارند.

از ویژگی‌های دیگر این نوع از دوربین‌ها قابلیت صدادار بودن با استفاده از میکروفون و همچنین مدل‌های بی‌صدا است. این نوع از دوربین‌ها تمامی فعالیت‌های لازم را به تنهایی انجام می‌دهند و نیاز به هیچ دستگاه دیگری و یا انواع DVR دوربین مدار بسته ندارند.

  • دوربین ‌های توربو اچ دی و یا آنالوگ هایک ویژن

دوربین های توربو اچ دی و یا همان آنالوگ برند هایک ویژن که در نمایندگی‌های ایران قابل سفارش و خرید هستند در مدل‌های پنج و هشت مگاپیکسلی تولید و به فروش می‌رسد.

این مدل به صورت تنهایی قابلیت پردازش و ذخیره اطلاعات را ندارند و به همین دلیل برای این مدل‌ها، یک دستگاه ضبط کننده تصاویر دیجیتال و یا در حقیقت همان DVR لازم است.انواع DVR دوربین مدار بسته بر روی این دوربین‌ها قابل استفاده است.

 

انواع dvr دوربین مداربسته

 

سخن آخر

اکنون که با انواع DVR دوربین مدار بسته و ویژگی‌های مهم آن‌ها آشنا شده‌اید می‌توانید این تجهیزات هوشمند را از برند هایک ویژن، که یک شرکت شناخته شده در زمینه تجهیزات امنیتی در دنیا است برای محل کار، سازمان و یا اداره خود تهیه نمایید.

در هنگام خرید این دستگاه‌ها حتما به طبقه بندی و انواع مدل‌های آن برای دوربین‌ها و همچنین قابلیت و امکانات دستگاه توجه فرمایید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من