آموزش نصب هارد دوربین مداربسته در دستگاه ضبط NVR و DVR هایک ویژن

فهرست مطالب

جهت ضبط تصویر دوربین تحت شبکه یا توربو اچ دی هایک ویژن بر روی DVR یا NVR باید از دستگاه هارد دیسک استفاده کنیم . تجهیزات ضبط هایک ویژن ، با توجه به مدل آنها امکان نصب یک یا چند دستگاه هارد را دارند همچنین ظرفیت هارد های نصب شده روی دستگاه های نیز بسته به مدل NVR یا DVR هایک ویژن با یکدیگر فرق می کند که می تونید اطلاعات مربوط به آن را در دیتا شیت تجهیزات رکوردر مشاهده کنید.

در این قسمت از محتوای آموزش با نحوه تنظیم نصب هارد دوربین مداربسته بر روی دستگاه DVR وNVR هایک ویژن آشنا می شوید.

نصب هارد دوربین مدار بسته

یک سیستم مدار بسته از دوربین مدار بسته و دستگاه رکوردر تشکیل شده است. تصاویری که دوربین های مدار بسته از محیط برمی دارد توسط دستگاه dvr یا nvr ضبط می شود. چنانچه سیستم مدار بسته شما از نوع hd باشد، برای ضبط تصویر از DVR استفاده می شود همچنین اگر از سیستم تحت شبکه استفاده می کنید، ضبط تصویر دوربین های آیپی توسط دستگاه nvr هایک ویژن انجام می شود. برای ضبط تصویر دوربین های مدار بسته بر روی DVR یا NVR از هارد دیسک استفاده می شود.

هارد دوربین مدار بسته کجاست؟

سوال مهم دیگر این است که هارد دوربین مدار بسته کجا نصب می شود؟ پیش از این گفته شد که تصویر دوربین روی هارد در DVR یا NVR ضبط می شود. جالب است بدانید که دستگاه های رکوردر، اعم از DVR یا NVR، بدون هارد دیسک عرضه می شوند و کاربران پس از تهیه دستگاه رکوردر، باید با توجه به نیاز خود و تعداد روز هایی که نیاز به تصویر ضبط شده دارند، اقدام به تهیه هارد مناسب بکنند.

بیشتر بخوانید:تفاوت dvr و nvr

هارد دیسک ها دارای مدل ها و ظرفیت های مختلفی هستند. برای ضبط تصویر دوربین روی DVR هایک ویژن باید، هارد دیسک را درون دستگاه DVR یا NVR نصب کنیم. دستگاه های مختلف بسته به مدل و تعداد کانال هایی که پشتیبانی می کنند، امکان نصب یک یا چند هارد با ظرفیت های متفاوت را دارند. تعداد و ظرفیت هر کدام از هارد دیسک هایی که روی دستگاه رکوردر نصب می شوند را می توانید در برگه مشخصات فنی دستگاه رکوردر پیدا کنید.

مراحل نصب هارد دوربین مداربسته در DVR هایک ویژن

پس از تهیه DVR و همچنین هارد دیسک مناسب برای ضبط تصویر دوربین های مدار بسته، باید هارد را در DVR نصب کنیم. هارد یا هارد های مناسب برای دوربین های مدار بسته را باید از برند های معتبر هارد تهیه نمایید.

وسترن دیجیتال و سیگیت، دو نمونه از محبوب ترین هارد دیسک هایی هستند که در حوزه تولید هارد های مناسب حوزه نظارت تصویری فعالیت می کنند. هارد های بنفش وسترن دیجیتال و هارد های سری Surveillance سیگیت، مناسب ترین هارد هایی هستند که برای ضبط تصویر دوربین مدار بسته می توانید از آنها استفاده نمایید.

برای نصب هارد دوربین مداربسته در dvr، ابتدا باید محفظه dvr را باز کنیم تا بتوانیم هارد دیسک را درون آن نصب کنیم، برای اینکار باید، پیچ های تعبیه شده در پشت و زیر بدنه دستگاه dvr را باز کنیم تا محفظه رویی DVR جدا شود. پیش از نصب هارد دوربین مداربسته درون DVR، باید کابل های برق و ساتای ویژه هارد را به آن وصل کنیم. این کابل ها وظیفه تغذیه هارد دیسک و همچنین انتقال تصاویر برای ضبط روی DVR را بر عهده دارند.

جالب است بدانید که هایلوک زیرمجموعه برند هایک ویژن هست اما باید دقت کنید که مراحل نصب هارد بر روی dvr هایلوک متفاوت است.

پس از اتصال کابل برق و ساتای هارد به هارد دیسک، باید آن را به کف DVR، با پیچ های مخصوص اینکار، ببنیدم. برای نصب هارد دروبین مداربسته، در جعبه بسته بندی DVR، چهار پیچ مخصوص قرار داده شده است.

پس از محکم شدن هارد، درون DVR، محفظه آن را بسته و پیچ های DVR را می بندیم. در این حالت هارد دیسک از لحاظ فیزیکی در DVR نصب شده است و در مرحله بعدی باید تنظیمات NVR هایک ویژن را انجام بدهیم.

برای دیدن مراحل بالا به صورت تصویری اینجا کلیک کنید.

مراحل نصب هارد در NVR

برای نصب هارد در NVR، مراحل گفته شده در بالا که برای نصب هارد در DVR، گفته شد را عینا تکرار کنید. پس از نصب هارد دیسک در NVR، باید تنظیمات نرم افزار هارد دیسک در دستگاه رکوردر را انجام بدهیم تا دستگاه تصاویر دوربین های مدار بسته متصل به خود را روی هارد دیسک نصب شده، ضبط نماید.

یک نکته ی مهم :
هنگامی که هارد را برای بار اول روی دستگاه NVR نصب می کنید و دستگاه را روشن می کنید ، NVR هایک ویژن بوق های ممتدی می زند . برای غیر فعال کردن این بوق باید مراحل زیر را انجام بدهید .

وارد منوی NVR هایک ویژن شوید و به بخش تنظیمات رفته و مراحل را به ترتیب انتخاب کنید و در مرحله پنجم ، تیک گزینه Audible Warning را غیر فعال کنید و سپس تغییرات را ذخیره نمایید تا صدای بوق دستگاه غیر فعال شود.

 

غیر فعال کردن بوق

تنظیمات هارد دیسک دوربین مداربسته

پس از نصب فیزیکی هارد در رکوردر، وارد تنظیمات دستگاه می شویم. در این مرحله باید در تنظیمات دستگاه، وارد گزینه هارد دیسک بشوید و با انتخاب هارد دیسک، یکبار اطلاعات آن را فرمت کنید.

پس از این کار، تصاویر دوربین مدار بسته بر روی هارد دیسک ذخیره می شوند. البته برای ضبط تصویر باید تنظیمات ضبط تصویر روی رکوردر را فعال نمایید. در ادامه مراحل این تنظیمات را مشاهده می کنید:
چگونه هارد را به دستگاه NVR اضافه کنیم :
پس از انجام تنظیمات برای اضافه کردن هارد روی دستگاه مراحل زیر را انجام دهید .

وارد تنظیمات دستگاه NVR شوید ( مرحله 1 )

به بخش Storage و سپس Storage Management بروید ( مرحله دوم و سوم )

 

تنظیمات هارد دیسک دوربین مداربسته

 

بر روی HDD Management کلیک کنید ( مرحله چهارم )

در این قسمت هارد دیسکی که می خواهید روی دستگاه nvr ادد کنید را انتخاب کنید ( مرحله پنجم )
و پس بر روی گزینه فرمت کلیک کنید ( مرحله ششم )

پیشنهاد میکنیم قبل از فرمت کردن هاردیسک از اطلاعاتی بر روی آن دارید، بکاپ بگیرید که پیشتر درمقاله بکاپ گرفتن dvr هایک ویژن به صورت کامل توضیح دادیم.

پس از انتخاب عبارت فرمت ، پیغام زیر ظاهر می شود که باید گزینه اوکی را انتخاب نمایید.

 

نصب هارد در dvr
پس از اتمام مراحل فرمت ، هارد دیسک برای ذخیره اطلاعات و تصاویر دوربین های مدار بسته آماده است و می توانید تصاویر را بر روی آن ضبط نمایید .

 

نصب هارد دوربین مداربسته - مرحله نهایی

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در مورد تنظیمات مختلف دستگاه های ضبط یا دوربین هایک ویژن با کارشناسان ما تماس بگیرید .

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من